Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.01.2019, 12:33

Trenčín rozbieha „Smart komunikáciu s obyvateľmi mesta“. Použije na to umelú inteligenciu

Stane sa tak prvým slovenským mestom, ktoré do komunikácie s obyvateľmi zaradí aj prvky AI.

Trenčín rozbieha „Smart komunikáciu s obyvateľmi mesta“. Použije na to umelú inteligenciu
Zdroj: event2all

Väčšina obyvateľov miest vo veku 18 – 40 rokov uprednostňuje pri komunikácii so spoločnosťami a firmami formu posielania správ – messaging, pred telefonovaním, e-mailom či SMS. Preto najvhodnejším komunikačným prostriedkom na efektívne fungovanie samosprávy je práve táto forma. Ako príklad slúži mesto Trenčín, ktoré rozbieha „Smart komunikácia s obyvateľmi mesta“ projekt v spolupráci s bot.media. Trenčín má jasnú víziu približovania sa k moderným európskym mestám, k čomu patrí aj podpora a realizácia takzvaných smart projektov.

Zdroj: event2all

​Inovatívna technológia  Smart City – A.I. chatbot je postavená na oceňovanej platforme spoločnosti bot.media, kombináciou hybrid human + A.I., s vlastným developerským tímom.

 „Podstata fungovania v bude interaktívnej personalizovanej komunikácii medzi Trenčínom a obyvateľmi o hlavných témach mesta ako sú aktuality, pozvánky na kultúrne podujatia, zmeny v organizácii dopravy, upozornenia na opravy, pripomienky k úradnej tabuli a informácie z mestského zastupiteľstva. Občania si budú môcť zvoliť informácie, ktoré chcú prednostne dostávať prostredníctvom „chatbota“ v Messenger aplikácii ako aj formou webchatu. Ak chce mesto komunikovať s obyvateľmi, malo by kopírovať správanie obyvateľov, byť transparentné a aktívne prítomné tam, kde komunikujú jeho obyvatelia každý deň,“ povedal Patrik Serbin zo spoločnosti, ktorá projekt realizuje ako víťaz inovačnej súťaže Ideas and Solutions. Náklady na realizáciu sú odhadované na 65.000 €.

Smart City – A.I. chatbot je unikátny počítačový program, ktorý simuluje konverzáciu obvyklú medzi ľuďmi. Tento chatbot dokáže v reálnom čase a vo veľkom objeme komunikovať s viacerými obyvateľmi naraz. Vie prispôsobovať a personalizovať komunikáciu podľa kontextu konverzácie, správania či preferencií obyvateľov. Dokáže sa tiež prostredníctvom A.I. technológie sám učiť a kontinuálne zdokonaľovať komunikáciu. „Chatbot je k dispozícii obyvateľom a návštevníkom mesta nepretržite v ktorúkoľvek dennú i nočnú hodinu. Taktiež vie vykonávať rôzne užitočné funkcie ako navigácia, notifikácia, príjem audio/video podnetov, zobrazovanie médií a veľa iného,“ doplnil Serbin.

Projekt má dve fázy, ktoré budú trvať spolu 6 mesiacov. Momentálne sa na inovatívne riešenie Smart City – A.I. chatbot pripravuje prvá fáza - Štúdia uskutočniteľnosti. „Po úspešnej verejnej súťaži na nový web mesta Trenčín prichádzame s novým moderným spôsobom, ako komunikovať so samosprávou. Stále hľadáme spôsoby, ako viac a transparentnejšie komunikovať s obyvateľmi. Preto sledujeme, ako medzi sebou obyvatelia komunikujú a snažíme sa k nim priblížiť práve tým spôsobom, ktorý je im najpohodlnejší. Okrem Trenčína funguje podobná forma komunikácie aj vo svetových mestách ako sú Viedeň, Berlín či Singapur. Očakávame, že do skúšobnej prevádzky sa Smart City – A.I. chatbot dostane už v priebehu tohto roku,“ povedal viceprimátor Trenčína Patrik Žák.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.