Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.01.2019, 15:45

Agentúra roka posunula úroveň slovenskej reklamy

Ukázala aj cestu k spoločenskej zodpovednosti zadávateľov.

Magazín Stratégie na konci roka 2018 oceňoval najúspešnejšie reklamné agentúry. Prestížne ocenenie "Áčko" v súťaži Agentúra roka získava každoročne agentúra, ktorá bola počas roka úspešná nielen v domácich, ale aj v zahraničných súťažiach kreativity a efektivity, pričom sa zohľadňuje aj ekonomická výkonnosť agentúry. „Áčko“ je jediným ocenením, ktoré vystihuje prácu agentúry počas celého roka.

Svoje prvé "Áčko" si za rok 2018 odniesla agentúra TRIAD. Na pomyselnom zlatom tróne vystriedala po dvoch rokoch agentúru Wiktor Leo Burnett, ktorej patrí tento rok strieborná priečka. Na bronzovej priečke sa umiestnila Istropolitana.

Celkovo získal TRIAD tento rok 3 499 bodov. Nazbieral ich okrem kampane 7. november aj za práce Príroda je na dosah pre Rajo, Všetko bude .online s WebSupportom, Tatratea Worldtour a Absolut Slovak Art.

Wiktor Leo Burnett získal cenné body kombináciou úspechov na Zlatom klinci, na súťaži Effie a aj za rebríček TOP TAAS, kde v tomto roku prvýkrát predbehol agentúru JANDL. Na treťom mieste sa v rebríčku Agentúra roka 2018 umiestnila Istropolitana Ogilvy, ktorej k umiestneniu pomohla najmä súťaž efektivity.

Zdroj: Stratégie

V efektivite sa darilo Istropolitane, v kreatíve Effectivity

Agentúra TRIAD kraľuje okrem celkového rebríčka aj rebríčku najefektívnejších a najkreatívnejších agentúr roka. V jednej práci okrem iného dokázala, ako dôležitá je kreativita pre efektivitu v reklame. S rovnakou prácou – 17. november – Zabudnutý deň slobody pre klienta O2 dokázala bodovať na zahraničných súťažiach kreativity aj efektivity. Na najprestížnejšom festivale kreativity v Cannes získala shortlist, na Euro Effie dokonca dva kovy – zlato a striebro. 

Skokanom tohto roka je určite agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICIS, ktorá si v celkovom rebríčku Agentúry roka polepšila o tri miesta a v rebríčku najkreatívnejších agentúr až o sedem priečok, a umiestnila sa na druhom mieste. Vďačí za to výbornej práci pre Ekotopfilm. Kampaň nadviazala myšlienkou už na minuloročnú reklamu, v tomto roku však myšlienku ešte viac umocnila. Krásna biela labuť nám predviedla, ako môže skončiť príroda a zvieratá, ak sa budú musieť prispôsobiť neustále sa zhoršujúcim podmienkam životného prostredia.

Zdroj: Stratégie

​Najúspešnejšiu agentúrou v efektivite marketingovej komunikácie bola v tomto roku Istropolitana, ktorá si odniesla jednu zlatú a dve bronzové Effie. Zlato získala za prácu pre klienta Niké a bronzy za prácu To nedám pre Magnu a za reklamu pre vydavateľstvo Petit Press. Shortlisty na ocenenia premenili aj agentúry Wiktor Leo Burnett, MUW Saatchi & Saatchi, Zaraguza, TRIAD, This is LOCCO a CORE 4.

Zdroj: Stratégie

Viac o reklamných agentúrach prinášame v špecializovanej prílohe Reklamné agentúry 2018, ktorá vyšla s decembrovým vydaním magazínu Stratégie.

Zdroj: Stratégie

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.