Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieGillette predstavila novú kampaň „The Best Men Can Be“ vyzývajúcu mužov, aby sa zlepšili tým, že sa postavia sexizmu, šikanovaniu a obťažovaniu.
Dvojminútový spot začína ukážkou spravodajstva, v ktorom sa hovorí o #MeToo a šikane. Ďalej je ukázaných niekoľko situácií, kedy sú muži vykreslení v zlom svetle. Aby to nevyzeralo príliš negatívne, Gillette postupne prechádza k motivácii, aby sa muži stali lepšími. Pretože Gillette verí v tých najlepších ľudí. Preto povzbudzuje mužov k sebakritike a vzornému správaniu.
Posolstvom kampane je, aby muži robili tie správne rozhodnutia a činy, či už veľké alebo malé, ktoré ich urobia lepšími. To naučí aj mladšie generácie chlapcov, byť mužmi.
Súčasťou kampane je aj webová stránka, na ktorej je vyhlásenie o poslaní, že odo dňa spustenia kampane sa značka patriaci do portfólia Protect & Gamble zaväzuje aktívne spochybňovať stereotypy a očakávania toho, čo znamená byť mužom.
Mark Ritson, svetovo uznávaný marketingový expert sa dokonca vyjadril, že snaha o oživenie sloganu „The Best Men Can Be“ zničí obrat firmy a stane sa najhorším marketingovým krokom značky Gillette. Reklamu označil za plytvanie reklamným rozpočtom a zničenie dominantného postavenia na trhu. Ritson hovorí o tom, že Gilette sa rozhodla povedať mužom, ktorí si kupujú Gillette, že nie sú dosť dobrí a mali by sa stať lepšími.
Aj keď je reklama uverejnená iba tretí deň, views neustále rastú a aj šírenie videa je pomerne rýchle. Niektorí označujú kampaň za kontroverznú a sú aj takí, ktorí ju prirovnávajú alebo porovnávajú s Nike reklamou, ktorá si do spotu prizvala Colina Kaepernick.
Pod kampaňovým spotom sa objavujú pozitívne komentáre, avšak prevažujú tie, ktoré značku za tento reklamný počin nechvália. Video spustilo rôzne diskusie.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.