Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.01.2019, 09:29

#MeToo nie je pre výrobcu spodnej bielizne prekážkou. Francúzsky butik má kabínky vo výklade

Značky sú obviňované, že propagujú ženu z čias, kedy bola sexuálnym objektom.

#MeToo nie je pre výrobcu spodnej bielizne prekážkou. Francúzsky butik má kabínky vo výklade
Zdroj: bbc

Nie je nič lepšie ako pekné stehná, aby sa nohavičky predali. Avšak nevyhnutnosť zobrazovať ženy s náležitou úctou, ako sa v ére hnutia proti sexuálnemu obťažovaniu #MeToo vyžaduje, sa pre výrobcov francúzskej spodnej bielizne stáva niekedy hlavolamom, píše agentúra AFP.

Pohodlie víťazí nad prehnanou sexualitou, sama podstata zvádzania, neoddeliteľná od spodnej bielizne, je preformulovaná v prospech ženského komfortu, nie mužskej túžby, a reklamné kampane začínajú odstupovať od zaužívaných noriem, lebo sú často obviňované, že propagujú ženu z čias, kedy bola sexuálnym objektom.

Firma Aubade, ktorá od 60. rokov propaguje zvodnosť, rozpútala svojou poslednou kampaňou v decembri polemiku kvôli obrovskému plagátu ukazujúcemu dokonalá stehná zahalená do čipkovaných nohavičiek, ktorý visel na priečelí parížskej galérie Lafayette.

Zdroj: bbc

​Parížska poslankyňa Hélène Bidardová, ktorá má na starosti dohľad o rovnosti pohlaví, na Twitteri požadovala okamžité ukončenie tejto sexistickej kampane využívajúcej ženu "bez tváre". Rozpútali sa diskusie, v ktorých niektorí ľudia kritizovali snahy o cenzúru a pripomínali, že so ženami sa zle zaobchádza aj v takých krajinách, kde je podobná reklama zakázaná.

"Bolo to trochu nečakané, ale nami to neotriaslo," konštatovala riaditeľka Aubade Martina Brownová. Pripomenula pritom, že slávna reklamná kampaň firmy, ktorú pod názvom "Lekcia zvádzania" firma začala pred 25 rokmi, šokovala, ale neodradila ženy od nákupu jej výrobkov, ani nezabránila značke v ďalšom rozvoji. "Ženy sa rady pozerajú na rafinovanosť, čipky a výšivky, oslovuje ich to," vyhlásila.

"Niektorí výrobcovia už 20 rokov ukazujú namiesto modeliek skutočné ženy. To je voľba, ktorá nám nesedí. Dávame prednosť tomu, aby ženy snívali," uviedla Brownová.

Henriette H, mladá značka spodnej bielizne, ktorá sa presadila najmä na Instagrame, predviedla 20. januára v Paríži spolu s Aubade a desiatkou ďalších popredných firiem v tomto odvetví šou v rockovom štýle, ktorá mala zdôrazniť francúzsku tradíciu.

Jej tvorkyňa Sarah Staglianová má v Paríži na triede Château d'eau, známej v 19. storočí verejnými domy, butik pomenovaný Otvorený dom, kde sa nohavičky a ďalšie kúsky krajkovej spodnej bielizne skúšajú v kabínkach inštalovaných vo výklade. Záleží len na zákazníčke, či zatiahne roletu, alebo nie.

"Možno na to pozerať veľmi zle, ale keď sa žena sama vystaví vo výklade, je to jej slobodná vôľa. Stáva sa sexuálnym objektom, ale nie je jej to vnucované," vyhlásila Sarah Staglianová.

Sama sa zavedených klišé nevzdáva. "Aby som predala nohavičky, potrebujem stehná, pretože to je miesto, kde sa nosia. Keby som predávala syr a ukazovala pritom stehná, potom by som zneužívala imidž žien," vysvetlila Staglianová.

Módny fotograf Renaud Cambuzat, ktorý v súčasnosti pôsobí ako umelecký riaditeľ skupiny Chantelle združujúcej niekoľko značiek bielizne (Chantal Thomass, Passionata, Darjeeling), sa domnieva, že vývoj spoločnosti stále ešte ponecháva pri výbere spodnej bielizne dostatok možností moderným ženám, ktoré majú mnoho tvárí a mení sa.

„Na jednej strane pokračujú prehliadky maximálne zamerané na sexualitu typu tých, ktoré sú  organizovaných americkou značkou Victoria 's Secret, ako keby kampaň #MeToo neexistovala, ich ťažkosti ale ukazujú, že možno skončila jedna epocha,“ hovorí Cambuzat. „Na druhej strane sú tu opačné extrémy, kedy sú doterajšie kostnaté modelky nahradzované ženami veľmi kyprých tvarov, čo pôsobí "pomerne groteskne," doplnil Cambuzat.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.