StoryEditor

Najväčšia konkurencia Starbucksu je tu. Costa Coffee otvorila prvú prevádzku

24.01.2019, 08:45
Autor:
pzpz
Costa Coffee je podľa jej riaditeľa kaviareň pre každého. "Vstupujeme na trh s veľkým rešpektom k slovenskému zákazníkovi,“ hovorí Aleš Fránek.

Známy britský reťazec Costa Cofee prichádza na Slovensko. Svetová kaviarenská dvojka bude mať svoju prvú pobočku v bratislavskom Auparku, a v časovom horizonte troch rokov sa plánuje rozšíriť o viac prevádzok.

Costa Cofee má niečo cez 4000 pobočiek po celej Európe, vrátane Českej republiky, kde otvorila doteraz 40 prevádzok. Najväčšia konkurencia, už aj etablovaného reťazca Starbucks prichádza na náš trh s kávovou zmesou Mocha Italia a ďalšími limitovanými edíciami káv, ktorými sa chce, podľa riaditeľa pre Česko a Slovensko Aleša Fráneka, výrazne odlíšiť od konkurencie.

Čo sa týka slovenského trhu, tak možno povedať, že kávová kultúra je tu veľmi rozvinutá a Costa Coffee vstupuje na slovenský trh s veľkým rešpektom k slovenskému zákazníkovi,“ vysvetľuje Fránek a dopĺňa, že Costa Coffee má v každej prevádzke svoj špecifický dizajn. „Pri realizácií využívame prvky s jasným odkazom na Londýn, ktoré nájdete v kaviarňach Costa Coffee po celom svete. Konkrétne v našom prípade sa snažíme v každej novej pobočke použiť vždy aspoň jeden určitý prvok, ktorý nenájdete nikde inde,“ dopĺňa Fránek.

Prečo sa značka rozhodla vstúpiť na slovenský trh práve teraz a čím sa chystá vyhraniť voči konkurencii sa dočítate nižšie.

Costa Cofeee

Aleš Fránek

Riaditeľ Costa Coffee Česká a Slovenská republika 

Prečo ste sa rozhodli vstúpiť na slovenský trh práve v tomto čase?

Čakali sme na vhodnú príležitosť a tá práve prišla.

V segmente rýchlo-obslužných medzinárodných kaviarenských reťazcov môžeme za najväčšiu konkurenciu považovať napríklad Starbucks, ako sa voči nej vyhraníte? 

Unikátnou kávovou zmesou Mocha Italia + ďalšími limitovanými edíciami kávy, ručnou prípravou kávy a príjemným prostredím. Sme kaviareň pre každého.

Aké sú charakteristické prvky kaviarne, ktoré sú rovnaké pre prevádzky v celej Európe?

Costa Coffee má vždy svoj vlastný špecifický dizajn. Ten najposlednejší sa nazýva "Atlas" a delí sa do ďalších troch podkategórií. Pri realizácii využívame prvky s jasným odkazom na Londýn, ktoré nájdete v kaviarňach Costa Coffee po celom svete. Konkrétne v našom prípade sa snažíme v každej novej pobočke použiť vždy aspoň jeden určitý prvok, ktorý nenájdete nikde inde. Sami sa snažíme posúvať dizajn vpred.

Costa Cofee

Je niečo, čo je špecifické práve pre jednotlivé lokálne trhy a pre Slovensko?

Každý jednotlivý trh môže byť v niečom špecifický. Všeobecne platí, že zvyky a požiadavky sa menia skôr podľa lokality (južné štáty, stredná Európa, a pod.). Čo sa týka slovenského trhu, tak možno teraz povedať, že kávová kultúra je tu veľmi rozvinutá a Costa Coffee vstupuje na slovenský trh s veľkým rešpektom k slovenskému zákazníkovi.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. apríl 2024 14:18