Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.02.2019, 16:36

Najlepšie a najdrahšie reklamy tohto roka. Uvidíme ich už v nedeľu v noci

Prehľad informácií o 53. ročníku Super Bowl.

Najlepšie a najdrahšie reklamy tohto roka. Uvidíme ich už v nedeľu v noci
Zdroj: Youtube

Finále severoamerickej futbalovej ligy s názvom Super Bowl je jednou z najvýznamnejších a najsledovanejších udalostí roka. Tohtoročný 53. ročník finále NFL (Národná futbalová liga) sa uskutoční 3. februára na štadióne Mercedes-Benz v Atlante v Georgii.

Priamy prenos takzvanej Big Game každoročne sleduje viac ako stopäťdesiat miliónov divákov po celom svete a v Spojených štátoch ide často o najsledovanejší televízny program roka.

Popri veľkolepom finále futbalovej ligy je Super Bowl sledovaný kvôli obrovskej hudobnej show a najdrahším reklamám, aké sa objavia v danom roku.

Len pre zaujímavosť, cena lístkov sa pohybuje medzi 2 500 až 15 000 dolárov a prezápasovú hymnu zaspieva Gladys Maria Knight.

Reklamná udalosť

Odhliadnuc od toho, že ide o finále NFL a verejnosť sa teší na polnočnú show známeho umelca, marketéri, marketingoví nadšenci, značky a mnohí ďalší sú ohromne zvedaví na reklamné spoty. Cena za 30 sekundový spot z roka na rok rýchlym tempom stúpa. Kým minulý rok sa vyšplhala na 7,7 milióna dolárov, tento rok je to opäť o niečo viac. Zahraničné médiá špekulujú o tom, že cena už mohla prekročiť 8 miliónov dolárov. Treba brať do úvahy, že zaplatenie 30 sekundového priestoru je iba počiatočná investícia, ktorá nezahŕňa prípravu, nakrútenie a ďalšie činnosti spojené s vyprodukovaním finálneho reklamného spotu.

Rekordný nákup uskutočnil najväčší pivovar na svete Anheuser-Busch, ktorý si kúpil päť a pol minúty reklamného breaku. Počas ôsmych rôzne dlhých reklám bude propagovať 7 jeho produktov.

Vyzerá to tak, že spoločnosti aj tento rok stavili na známe tváre

Zatiaľ najviac rezonujú reklamy už spomenutej spoločnosti Anheuser-Busch. Konkrétne ide o spot pivnej značky STELLA ARTOIS s názvom Change Up the Usual. Hviezdami reklamy sú „The Dude“- Jeff Lebowski a Sarah Jessica Parker v úlohe Carrie Brandshaw. Akonáhle ste si všimli, že sú obsadení do spotu, predpokladali ste, že si objednajú svoje obľúbené nápoje White Russian a Cosmopolitan. Je to všetko inak. Pozrite sa.

Prekvapením je reklama značky MICHELOB ULTRA, ktorá využíva trendy zvukový jav- ASMR. V spote vstupuje Zoe Kravitz, známa americká speváčka a herečka, okrem nej je celá pozornosť venovaná produktu.

Už tradične kvalitný spot odprezentuje BUDWEISER. Tento rok upozorňuje na to, že spoločnosť využíva pri výrobe veternú energiu.

Minulý rok pripravili emotívny spot, v ktorom odprezentovali pomoc krajinám, ktoré zasiahli prírodné katastrofy. V Kalifornii, Portoriku, Texase a Floride pomohli s dodávkou pitnej vody.

AMAZON vo svojom 30 sekundovom breaku propaguje Alexu. Celebrity s ňou testujú rôzne pokyny, ktorých uskutočnenie sa nie vždy podarí.

Pepsi upozorňuje na zvyčajnú otázku čašníkov, keď si niekto objedná Colu: „Je Pepsi OK?“ Samozrejme, že Pepsi je OK!

Posolstvo Pringles je rovnaké ako minulý rok. Kombináciou viacerých druhov čipsov vznikajú nové chute. „Presne 318 tisíc kombinácií,“ poznamená hlasový asistent a smúti, že zatiaľ nemohol ani jednu ochutnať.  

Chance the Rapper a Backstreet Boys sa spolu predstavia v reklame značky Doritos.

Fenomén #FoodPorn sa objaví aj počas Super Bowlu. V spote ho zábavne využil brand mrazených jedál Devour. Žena v ňom manžela označuje za závisláka na mrazenom jedle, reklama ukáže prečo.

Mercedes-Benz zapája do automobilov špičkových hlasových asistentov. To prezentuje v spote, v ktorom sa objaví raper Ludacris so svojou kultovou skladbou.

30 sekundový spot značky Avocados from Mexico spája tri koncepty, ktoré sa podľa nej objavujú v reklamách počas Super Bowl najviac- humor, psi a celebrity. Predstavili súťaž, v ktorej si psi a ľudia vymenili pozície.

Christina Applegate si v reklame M&M zahrá mamu čokoládových cukríkov, ktorí ju nahnevajú natoľko, že sa im vyhráža zjedením, ak neprestanú.

Hlavnou hviezdou zoznamovacej aplikácie Bumble je jedna z najúspešnejších tenistiek na svete Serena Williams. Ako inak, spot je nakrútený na kurte, Serena sa prihovára ženám, že sú rovnako silné a sebestačné vo všetkých smeroch ako muži. Celý spot bude predstavený až počas veľkolepého večera.

Hudobná show

Headlinerom 13-minútovej polčasovej show tohto roka bude americká popová skupina Maroon 5, ktorú na pódiu podporí niekoľko hosťujúcich umelcov vrátane na Grammy nominovanej rapovej superhviezdy Travisa Scotta a rapera menom Big Boi, ktorý je členom hiphopového dua OutKast.

Hviezdy večera sa tak zaradia medzi elitu, ktorá už mala česť vystupovať počas prestížneho podujatia. Predchádzajúce roky patril stage svetoznámym hviezdam: Justin Timberlake, Lady Gaga, Coldplay, Katy Perry, Missy Elliott, Lenny Kravitz, Bruno Mars, Red Hot Chili Peppers, Madonna, Nicki Minaj, The Who, Bruce Springsteen & E Street Band, Tom Petty a Heartbreakers, Prince, Rolling Stones, Paul McCartney, U2 a mnoho ďalších.

Kritika aj odmietnutie

Headlineri si kvôli prijatiu ponuky vystupovať zožali aj kritiku. Rozruch z roku 2018, ako si určite pamätáte, zapríčinil NFL hráč Colin Kaepernick, ktorý v roku 2016 na začiatku zápasu počas hymny Spojených štátov pokľakol, namiesto aby sa postavil. Podľa vlastných slov tak protestoval proti policajnej brutalite proti Afroameričanom a množiacim sa prejavom rasizmu, ktoré zosilneli po príchode Donalda Trumpa na politickú scénu. Nasledovala vlna individuálnych protestov ďalších hráčov. Kaepernick si odvtedy nezahral a súdi sa s NFL.

Viacero umelcov s postojom NFL nesúhlasí a vyjadrili to neprijatím ponuky vystúpiť počas veľkolepej polnočnej show. Ide o hiphopera Jay-Z, Rihannu, Pink či raperku Cardi B.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.