Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.02.2019, 08:42

The Washington Post mal na Super Bowl prvú reklamu. Zdôraznil v nej slobodu tlače

The Washington Post mal na Super Bowl prvú reklamu. Zdôraznil v nej slobodu tlače
Zdroj: Youtube

Svoj prvý reklamný spot počas finále zámorskej ligy amerického futbalu, takzvaného Super Bowlu, nechal v nedeľu odvysielať americký denník The Washington Post (WP). Šesťdesiatsekundový spot zdôrazňuje význam slobody tlače a pripomína novinárov, ktorí v súvislosti s výkonom svojho povolania prišli o život. Na pozadí znie hlas herca Toma Hanksa.

Medzi zabitými novinármi, ktorých mená vo videu zaznejú, je napríklad saudskoarabský opozičný žurnalista Džamál Chášukdží, ktorý bol vlani zavraždený na konzuláte svojej krajiny v Istanbule. Chášukdží písal pre WP stĺpiky. Spot končí sloganom Democracy Dies in Darkness (Demokracia umiera v temnote), ktorý denník začal používať ako podtitul vo svojom internetovom vydaní v roku 2017.

Podľa amerických médií stálo odvysielanie spotu počas Super Bowlu, keď firmy tradične platia za reklamu astronomické sumy, 5,25 milióna dolárov. To vzbudilo mnoho negatívnych komentárov na sociálnych sieťach. Ozval sa okrem iného Donald Trump junior, prvorodený potomok súčasného šéfa Bieleho domu, podľa ktorého by sa mal denník radšej zamerať na publikáciu správ, a nie ľavicových nezmyslov.

Prezident Trump opakovane kritizuje niektoré popredné americké mediálne domy, okrem iného spravodajské televízie CNN, NBC a ABC, či The New York Times a The Washington Post. Novinárov kritizovaných médií už niekoľkokrát označil za nepriateľov ľudu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.