Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.02.2019, 10:27

Prieskum: 8 z 10 užívateľov internetu sleduje televíziu denne

Viac ako štyri pätiny z nich popri tom aspoň občas siaha po mobile.

Prieskum: 8 z 10 užívateľov internetu sleduje televíziu denne
Zdroj: pixabay.com

Úplná väčšina Slovákov z aktívnych internetových užívateľov deklaruje, že sleduje televíziu denne. Častou tendenciou je takzvaný multiscreening, teda používanie viac zariadení súčasne: viac ako štyri pätiny tak popri televízií aspoň občas siaha po mobile a skoro dve tretiny sa popri sledovaní venuje činnostiam na počítači.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.

Výsledky prieskumu:

  • Televízia má stále – aj napriek rôznym skeptickým prognózam – svoje pevné miesto v životoch Slovákov: štyri pätiny respondentov z internetovej populácie sa pozerajú na niektoré zo slovenských, českých alebo zahraničných staníc každý deň.
  • Neprekvapivo sa internetoví Slováci najviac venujú sledovaniu slovenských televíznych staníc, pri ktorých najčastejšie (29 %) strávia 1 až 2 hodiny denne, 24 % sa na ne pozerá menej ako hodinu a 21 % 2 až 3 hodiny.
  • České televízne stanice sledujú denne štyri pätiny opýtaných, ale venujú im menej času: dve tretiny ich zapínajú maximálne na 2 hodiny denne. Zahraničné stanice sleduje denne 68 % opýtaných. 53 % sa na ne pozerá maximálne 2 hodiny.

  • Jednou z tendencií pri sledovaní televízie je multiscreening, teda súbežná činnosť na inom elektronickom zariadení. 45 % zo všetkých internetových respondentov, ktorí sledujú televíziu, pri sledovaní takmer vždy alebo väčšinou používajú mobilný telefón, ďalších 38 % mobil používa občas.
  • Druhým najčastejším zariadením pravidelne používaným popri televízií je počítač alebo notebook, takmer vždy alebo väčšinou ho používa necelá štvrtina respondentov, ďalších 39 % ho potom používa občas.
  • Tablet už je využívaný menej: takmer vždy alebo aspoň väčšinou po ňom pri televízií siahne 7 % opýtaných, občas ho využíva 23 %.
Zdroj: Nielsen Admosphere

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.