Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.02.2019, 10:05

Takto sa robí reklama na film. Ostrým nožom vzbudzuje pozornosť na uliciach

Do citylightu umiestnili krvavú košeľu.

Takto sa robí reklama na film. Ostrým nožom vzbudzuje pozornosť na uliciach
Zdroj: Ostrým nožom

Jeden z najočakávanejších filmov, Ostrým nožom debutujúceho režiséra Teodora Kuhna bude mať premiéru v slovenských kinách už 21. februára 2019. Snímka inšpirovaná dosiaľ nevyšetreným prípadom vraždy Daniela Tupého vstupuje do hlavnej kampane pred uvedením filmu do distribúcie. Okrem klasických plagátov a bilboardov si tvorcovia prichystali jednu špecialitu. Na zástavke Zochova v Bratislave nainštalovali zakrvavenú košeľu s maturantskou stužkou.

​Tvorcovia sa rozhodli odprezentovať blížiacu sa premiéru filmu zaujímavou outdoorovou reklamou. Okrem klasických billboardov a reklamných plagátov sa rozhodli vytvoriť citylight, ktorý zaručene upúta pozornosť okoloidúcich.

Vizuálna identita filmu zobrazuje pohodenú košeľu s viditeľnými známkami boja a krvavú stopu, ktorá je následkom bodných rán. Tá odkazuje na vraždu, ktorá je ústredným motívom filmu. Tento princíp tvorcovia zopakovali pri vytváraní inštalácie, aby upútali ľudí čakajúcich na zastávke pred budovou Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky a Najvyššieho súdu.  

„Keď nakrútite film, aby mali všetci na očiach príbeh, čo slúži ako memento pre Slovákov, musíte urobiť aj reklamu, ktorá svojou surovosťou udrie do očí. Aby sa nezabudlo," vysvetľuje Peter Michalka, kreatívny riaditeľ kampane. Na koncepte vizuálu filmu pracovala pražská reklamná agentúra Zaraguza na čele Petrom Michalkom v spolupráci s Romanom Číhalíkom a Filip Sajkom.  Ideovo sa na kampani podieľal PR manažér Marek Suchitra a distribučná spoločnosť Continental Film. Inštaláciu mal na starosti architekt Michal Lošonský a umelecká maskérka Michala Frimmerová. 

"Film Ostrým nožom je film o brutálnych udalostiach na slovensku z pred pár rokov. Nejde len o brutálnu vraždu, ale aj o brutálny prístup slovenskej justície k tomuto prípadu. Preto aj kampaň musí byť brutálna. Aby sa nezabudlo. Kampaň svojou explitnosťou môže mnohých pobúriť, ale nemohli sme inak. Ten film je tu preto, aby sa nezabudlo. A tá kampaň je tu preto, aby ste nezabudli ísť do kina," dodáva Michalka.

S podobným nápadom prišiel minulý rok Netflix keď promoval nový seriál Altered Carbon. Do reklamných nosičov na zastávkach vložil napodobeninu ľudského tela, zabalenú v igelite. Maketám pridala realizačná spoločnosť aj prístroj, ktorý telo nafukoval, čo pripomínalo dýchanie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.