Ostrým nožom
StoryEditor

Takto sa robí reklama na film. Ostrým nožom vzbudzuje pozornosť na uliciach

14.02.2019, 09:05
Autor:
pzpz
Do citylightu umiestnili krvavú košeľu.

Jeden z najočakávanejších filmov, Ostrým nožom debutujúceho režiséra Teodora Kuhna bude mať premiéru v slovenských kinách už 21. februára 2019. Snímka inšpirovaná dosiaľ nevyšetreným prípadom vraždy Daniela Tupého vstupuje do hlavnej kampane pred uvedením filmu do distribúcie. Okrem klasických plagátov a bilboardov si tvorcovia prichystali jednu špecialitu. Na zástavke Zochova v Bratislave nainštalovali zakrvavenú košeľu s maturantskou stužkou.

​Tvorcovia sa rozhodli odprezentovať blížiacu sa premiéru filmu zaujímavou outdoorovou reklamou. Okrem klasických billboardov a reklamných plagátov sa rozhodli vytvoriť citylight, ktorý zaručene upúta pozornosť okoloidúcich.

Vizuálna identita filmu zobrazuje pohodenú košeľu s viditeľnými známkami boja a krvavú stopu, ktorá je následkom bodných rán. Tá odkazuje na vraždu, ktorá je ústredným motívom filmu. Tento princíp tvorcovia zopakovali pri vytváraní inštalácie, aby upútali ľudí čakajúcich na zastávke pred budovou Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky a Najvyššieho súdu.  

„Keď nakrútite film, aby mali všetci na očiach príbeh, čo slúži ako memento pre Slovákov, musíte urobiť aj reklamu, ktorá svojou surovosťou udrie do očí. Aby sa nezabudlo," vysvetľuje Peter Michalka, kreatívny riaditeľ kampane. Na koncepte vizuálu filmu pracovala pražská reklamná agentúra Zaraguza na čele Petrom Michalkom v spolupráci s Romanom Číhalíkom a Filip Sajkom.  Ideovo sa na kampani podieľal PR manažér Marek Suchitra a distribučná spoločnosť Continental Film. Inštaláciu mal na starosti architekt Michal Lošonský a umelecká maskérka Michala Frimmerová. 

"Film Ostrým nožom je film o brutálnych udalostiach na slovensku z pred pár rokov. Nejde len o brutálnu vraždu, ale aj o brutálny prístup slovenskej justície k tomuto prípadu. Preto aj kampaň musí byť brutálna. Aby sa nezabudlo. Kampaň svojou explitnosťou môže mnohých pobúriť, ale nemohli sme inak. Ten film je tu preto, aby sa nezabudlo. A tá kampaň je tu preto, aby ste nezabudli ísť do kina," dodáva Michalka.

S podobným nápadom prišiel minulý rok Netflix keď promoval nový seriál Altered Carbon. Do reklamných nosičov na zastávkach vložil napodobeninu ľudského tela, zabalenú v igelite. Maketám pridala realizačná spoločnosť aj prístroj, ktorý telo nafukoval, čo pripomínalo dýchanie.

01 - Modified: 2019-01-30 12:50:12 - Feat.: 0 - Title: Jana Kirschner predstavuje emotívnu novinku: Z niektorých scén vo videoklipe až mrazí 02 - Modified: 2019-09-13 08:24:54 - Feat.: 0 - Title: Prezident na premiére filmu Ostrým nožom: Musíme vrátiť dôveru v náš štát
01 - Modified: 2022-05-05 09:08:15 - Feat.: - Title: Milan Ondrík a Marián Mitaš nakrúcajú detektívku inšpirovanú baťovským svetom 02 - Modified: 2022-05-04 08:40:29 - Feat.: - Title: Filmový máj: Týchto sedem noviniek v kine nemôžete premeškať 03 - Modified: 2022-03-25 08:45:11 - Feat.: - Title: Do kín prichádza Tieňohra. Nový film režiséra Bebjaka je inšpirovaný skutočnými udalosťami 04 - Modified: 2022-02-02 11:15:26 - Feat.: - Title: Do kín prichádza V lete ti poviem, ako sa mám. Podľa tvorcov je ich najvýpravnejším filmom 05 - Modified: 2022-01-18 09:08:16 - Feat.: - Title: Najnovší Matrix, West Side Story aj slovenské komédie – do kín mieria očakávané filmy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 06:00