Hoci Valentína oslavuje každoročne čoraz viac Slovákov, najradšej ho trávia doma alebo v reštaurácii. Tento rok Valentína 14. februára oslávi až 85% Slovákov, pričom polovica z nich si spraví príjemný večer doma a štvrtina sa navečeria v reštaurácii. Vyplýva to z aktuálneho online prieskumu zákazníkov nákupného centra Avion v Bratislave.
Darčekovým hitom medzi zaľúbencami bude tento rok sladkosť (48%), plyšák či šperk (26%) a kvety (10%). Vyše 40% opýtaných plánuje do valentínskej zábavy investovať do 20 eur.
Podľa prieskumu spoločnosti Nielsen sa na Valentína tešia obľube najmä čokoládové sladkosti. „Špecifikom „valentínskeho“ obdobia je vysoká obľúbenosť hlavne čokoládových bonboniér, ktoré tvoria až polovicu z valentínskeho obratu za čokoládové sladkosti (50 %) a sú jeho absolútnym ťahúňom. Pre porovnanie, priemerný podiel bonboniér je počas roka podstatne nižší, predstavuje menej ako tretinu (32 %), avšak vďaka ich vysokej priemernej cene si aj v priebehu roka udržiavajú prvenstvo. No výrazne vyššia významnosť počas Valentína robí z bonboniér ten najtypickejší valentínsky darček. Tržby za ne sú počas tohto týždňa na úrovni dvojnásobku priemerných týždenných tržieb počas roka. Vyššie predaje zaznamenávajú bonboniéry už len v prvej polovici decembra,“ povedala Mária Hukelová, Marketing & Communications CZ&SK, Nielsen. Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen dosiahli tržby za čokoládové sladkosti vo valentínskom týždni v roku 2018 vo vybraných reťazcoch slovenského maloobchodného trhu (maloobchodný trh obchodov s potravinami a zmiešaným tovarom zahŕňa reťazce Tesco, Billa, Kaufland, Terno) viac ako 3 milióny eur a medziročne došlo k ich nárastu o 7 %.