Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.02.2019, 09:15

Matúš Kvas: Chcel by som robiť reklamu pre Slovan Bratislava alebo aspoň pre Dynamo Dolný Kubín

Predstavujeme Talenty z brandže.

Matúš Kvas: Chcel by som robiť reklamu pre Slovan Bratislava alebo aspoň pre Dynamo Dolný Kubín
Zdroj: Matúš Kvas

Predstavujeme odľahčený formát otázok a odpovedí talentovaných ľudí z brandže. Ako prvého sme oslovili Matúša Kvasa, copywritera z agentúry MUW Saatchi & Saatchi.

Matúš Kvas vstúpil do marketingu ako 19 ročný, keď začal pracovať pre najväčšiu slovenskú PR agentúru Seesame. Momentálne už takmer rok aj pol pôsobí na pozícii copywriter v reklamnej agentúre MUW Saatchi & Saatchi. Pracuje na značkách ako Šariš, Bioderma, či Kooperativa. V roku 2017 vyhral celoslovenské kolo súťaže Young Lions v kategórii PR, a je spoluatorom niekoľkých oceňovaných prác na súťaži Zlatý Klinec.     

Zdroj: Matúš Kvas

Na čom aktuálne pracujete?

Momentálne sme predstavili dve veľké novinky – vo februári vyšiel do sveta koncept „Vcíti sa do vašej kože“ pre značku Bioderma, kde okrem hlavného spotu prebieha aj intenzívna online kampaň. Na prelome februára/marca predstavíme TV spot pre Šariš, na ktorom sme pracovali viac ako 6 mesiacov. Zároveň pripravujeme niekoľko ďalších vecí, takže sa rozhodne nenudíme.   

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

S portfóliom našich klientov som spokojný. Ak by som si však mal vybrať, tak ako fanúšik športu túžim spraviť kampaň pre futbalový klub Slovan Bratislava, alebo aspoň ten môj domáci, MFK Dynamo Dolný Kubín.

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť si ľubovoľne vybrať?

Opäť ma to ťahá do športu – či už by išlo o futbalový klub anglickej Premier League, alebo o basketbalový tím NBA. Nepohrdol by som ani kampaňou pre moju srdcovku – videohru FIFA. Ak by som do tvorby nápadov investoval rovnaký počet hodín ako do jej hrania, bol by som zamestnanec roka.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Môj vek a mladícky výzor v tvári, kolegovia si z toho často robia srandu. Náš riaditeľ Kamil Charvát dokonca raz v podniku presvedčil čašníčku, nech mi nosí už len nealko pivo, vraj mám 17 rokov. Našťastie som ju potom po preukázaní občianskeho preukazu uprosil späť. 

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Chcel by som byť odborníkom na to, ako čo najefektívnejšie upratať, povysávať, prať... Domáce práce mi niekedy trvajú celé dni a keď sú hotové, treba začať zas upratovať.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

 Spoločenský, zodpovedný, cieľavedomý.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Bol to môj prvý celý rok “väčších” zadaní. Od čiastkových online a PR kampaní som sa vďaka MUW dostal k tvorbe dlhodobých komunikačných konceptov, spotov s väčšou produkciou a podobne. Som rád, že som sa nestratil, od študentských čias som chcel robiť niečo takéto.

Na čo ste pyšný?

Okrem pracovných úspechov som pyšný na to, že som sa opäť začal hýbať. Každý týždeň hrávame futbal, teraz sme začali aj s basketbalom, občas si idem zaplávať.  

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

To najlepšie, čo som mohol ako nováčik v brandži urobiť je to, že som sa od absolútneho začiatku obklopil ľuďmi, ktorých cením po pracovnej aj ľudskej stránke. Či už to bolo v agentúre Seesame, kde som pracoval pod vedením Michaely Benedigovej a Petra Jančárika, alebo teraz v MUW s Adamom Marčanom a samozrejme aj “veteránmi” ako Kamil Charvát, Rasťo Uličný, Rasťo Michalík či Robo Weber. Pri každom jednom review či debate od nich niečo pochytím. Takže moja rada je jednoznačná: učiť sa od najlepších.

Aký obsah odporúčate sledovať ľuďom?

Naplno ma pohltila vlna podcastov. Myslím si, že aj tie v slovenčine majú parádnu úroveň. Takže ak chcete počúvať niečo cestou do práce, vypočujte si Dobré ráno pod záštitou denníka SME. Ak sa chcete zasmiať a niečo naučiť odporúčam podcast by Joe Trendy, alebo novinku Vývrtka s Adamom Marčanom.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.