Pred blížiacimi sa 2019 IIHF MS v ľadovom hokeji sa odprezentujú usporiadateľské mestá Bratislava a Košice krátkymi videopozvánkami. Úlohy turistického sprievodcu sa zhostil moderátor Sajfa z Fun rádia, ktorý celé nakrúcanie absolvoval v brankárskom výstroji.
„Našim cieľom bolo vytvoriť niečo zaujímavé, čím podporíme hokejové majstrovstvá sveta a zároveň predstavíme mestá a miesta, kde sa tohtoročný šampionát koná. Fanúšikovia k nám pricestujú prioritne za hokejom, no naša krajina im toho môže ponúknuť oveľa viac. V spolupráci s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett sme vytvorili 16 videí,“ približuje marketingový manažér 2019 IIHF MS v ľadovom hokeji.
A ako dodáva, osem z nich pomáhala vytvoriť organizácia Bratislava Tourist Board a sú v nich zachytené lokality v Bratislave, na ďalších ôsmich videách sa zasa podieľala košická organizácia Visit Košice.
Bratislava pozýva bratov Čechov:
„Majstrovstvá sveta vnímame ako veľkú príležitosť ukázať to krásne čo doma máme. Využili sme pri tom cudzincov žijúcich v Bratislave, ktorí pochádzajú z krajín zúčastňujúcich sa šampionátu. Na zaujímavých miestach ako Bratislavský hrad, Devín, nábrežie Dunaja, Slovenské národné divadlo, Sad Janka Kráľa, múzeum Danubiana a ďalších sa prihovárajú k svojmu národu a pozývajú fanúšikov na zápasy a návštevu nášho hlavného mesta aj mimo hlavnej sezóny. Spoty sú doplnené o trefný, jednoduchý humor a netradičnú jazdu Sajfu na rolbe v jednotlivých lokalitách,“ hovorí Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board.
Šesť z bratislavských spotov je natočených v anglickom jazyku. Pre Čechov je video v slovenčine a češtine, v ruskom videu sa zas pokúša Sajfa oprášiť svoju ruštinu.Videá sú určené predovšetkým pre online propagáciu v dĺžke jednej minúty a sú nasadené od dnes v kampani na YouTube a Facebooku.
„Košice si každým rokom získavajú čoraz väčšiu obľúbenosť medzi zahraničnými turistami. Preto veríme, že okrem kvalitných hokejových zápasov si fanúšikovia vychutnajú aj krásne centrum mesta, ktoré bude v máji pokryté zeleňou a kvetinovými záhonmi. Veľmi obľúbené sú letné terasy, ktoré opäť ponúknu tradičné slovenské jedlá a či lokálne remeselné pivá, preto sa reštaurácie na nápor turistov pripravujú už teraz,“ hovorí Miloslav Klíma, výkonný riaditeľ Visit Košice.
Košice pozývajú Slovákov:
Sajfa sa fanúšikom prihovorí z notoricky známych miest ako veža Dómu sv. Alžbety či nádherného Štátneho divadla Košice, z bývalej tabakovej továrne Tabačky či z nevyužitých kasární, ktoré sa v roku 2013 zmenili na Kulturpark. Turisti tak budú môcť spoznať nielen historickú stránku Košíc, ale aj tú modernú a vopred si vybrať, kam v Košiciach zájdu. Všetky videá nájdete tu.
Organizačný výbor majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, Bratislava Tourist Board a Visit Košice začali spolupracovať už v minulom roku. Okrem spomínaných videí spoločne vydajú pre návštevníkov špeciálne mapy s vyznačením fanzón, liniek MHD, záchytných parkovísk, atraktivít a iných dôležitých informácií pre fanúšikov, ako aj bedeker pre zástupcov hokejových delegácií a akreditovaných novinárov. Propagácia začala už na jednotlivých veľtrhoch cestovného ruchu za účasti maskota Macejka. V pláne je taktiež otvoriť infopointy na vstupných bodoch do destinácii a v centrách miest. Dohodnutá je aj spolupráca s dobrovoľníkmi.
Hokejové majstrovstvá sveta začnú prvými zápasmi 10. mája a víťaz bude známy 26. mája po poslednom finálovom zápasom na štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave.
Vizitka kampane:
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Juraj Dvorecký
Art Director: Karol Krištofovič
Copywriter: Tomáš Kučírek
Account Manager: Michaela Kolrusová
Režisér: Jakub Varačka
Produkcia: Leopard Production
Producer: Marek Urban