Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.03.2019, 08:50

Iva Pacoňová: Začínam inklinovať k menším, lokálnym značkám, pre ktoré by sa dala robiť veľmi pekná komunikácia

Predstavujeme Talenty z brandže.

Iva Pacoňová: Začínam inklinovať k menším, lokálnym značkám, pre ktoré by sa dala robiť veľmi pekná komunikácia
Zdroj: archív

Predstavujeme odľahčený formát otázok a odpovedí talentovaných ľudí z brandže. Vyspovedali sme už Matúša Kvasa, Michala Beleja z Istropolitana Ogilvy a tretie kolo patrí Ive Pacoňovej.

Iva Pacoňová začínala ako ideamaker v agentúre Core4, kde sa cez teamleadra vypracovala až na pozíciu kreatívnej riaditeľky.Odtiaľ prešla do agentúry Wiktor Leo Burnett na post Associate Creative Directorky. Pracovala na veľkých kampaniach pre klientov ako Orange, Slovenská sporiteľňa či Europa2. Jej práce sa pravidelne objavujú na kreatívnych festivaloch. Podarilo sa jej vyhrať niekoľko Klincov, Zlatých Peciek, ocenení Digital Pie, Effie alebo Prokop. Iva je víťazkou národného kola súťaže Young Lions v kategórii Digital.

Na čom aktuálne pracujete?

Všetky veci, ktorým sa venujem, sú ešte len v tvorivom procese, preto vám o nich, žiaľ, nemôžem prezradiť viac.  

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Tým, že som doposiaľ pracovala prevažne pre veľké brandy a korporácie, začínam čím ďalej tým viac inklinovať k menším, lokálnym značkám, pre ktoré by sa dala robiť veľmi pekná komunikácia. Aj preto som sa dlho pohrávala s myšlienkou pomáhať svojmu otcovi s reklamou. Je tenisový tréner a prevádzkuje malý tenisový areál v Slovenskom raji. Prednedávnom som sa do toho aj naozaj pustila a odvtedy je to taká srdcovka, z ktorej mám mimoriadnu radosť, pretože vidím, ako mu moja tvorivosť reálne pomáha získavať klientov.  Zároveň to celej rodine pomohlo nadobudnúť o čosi reálnejší obraz o mojej profesii. Takže win-win. :)

Na kreatíve, akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť si ľubovoľne vybrať?

Dalo by sa ich navyberať viac. Páčia sa mi značky, ktoré robia odvážne veci, reagujú na spoločenské dianie, pomáhajú ho meniť alebo búrajú stereotypy. Z toho dôvodu ma dlhodobo baví komunikácia značky Dove, Procter & Gamble či Libresse. Okrem toho mám rada, keď má reklama humor, pokojne aj v ustrelenej podobe, čiže by to mohli byť aj Doritos alebo Skittles.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Záleží od toho, o akú skupinu ľudí práve ide. Moja rodina do dnešného dňa úplne nechápe, ako je možné, že vymýšľam reklamy. Vždy, keď ukazujem doma nejakú kampaň, tak sú prekvapení, ako som ju vlastne vedela vytvoriť a kam chodím na tie nápady. Iných zas trápi môj vek. Vraj vyzerám mladšie a nebudem klamať, situácie, kedy si panie predavačky myslia, že predať mi prosecco by bolo protizákonné, ma vedia pobaviť.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Poznáte ten pocit, keď vám stále ide hlava a nedokážete to zastaviť? Tak toto by som chcela vedieť len tak do sekundy vypnúť.

 Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Vynaliezavá. Dobrosrdečná. Súťaživá.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Rok 2018 bol pre mňa po mnohých stránkach výnimočný. Podarilo sa mi získať Effie za projekt Viva ulica pre Slovenskú sporiteľňu a odovzdávanie bolo zhodou okolností v posledný deň môjho pôsobenia v Core4. O to krajšie bolo zavŕšenie tejto jednej etapy môjho pracovného života.  Okrem toho sme minulý rok spolu s Mišom Hornickým získali shortlist až v štyroch kategóriách Young Lions (Print, PR, digital a film), pričom tri z našich prihlásených prác sa napokon umiestnili na prvých troch priečkach. Tieto všetky veci nás utvrdili v tom, že vieme spolu tvoriť a aj preto sme sa rozhodli intenzívnejšie spolupracovať pod názvom Kreatívna dvojica.

Na čo ste pyšná?

Som pyšná na to, že som po rokoch opäť začala hrať tenis a našla si viac času na seba. Boli obdobia kedy voľný čas šiel na úkor práce, ale to sa, našťastie, už zmenilo.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Nikdy sa neuspokojte s prvým nápadom. Stále posúvajte svoje vlastné hranice, pozerajte sa na zadanie z viacerých uhlov a hľadajte nápady, pri ktorých máte šteklenie v bruchu. Väčšinou sú to tie veci, o ktorých sa bude hovoriť. 

Máte nejaký zaujímavý zážitok z reklamného sveta?

Minulé leto sme s kolegami takmer vytopili košickú Tabačku. Fotili sme print, na ktorom mal byť spievajúci týpek v sprchovacom kúte po pás vo vode, akože sa pri počúvaní hudby trochu zabudol. Produkcia teda vyrobila niečo vodotesné, čo vyzeralo ako sprchovací kút, lebo žiaden reálny nebol vhodný na fotenie. Pustila sa voda, chvíľu to vyzeralo, že všetko fičí a o 5 minút na to sme už behali za scénou a sušili podlahu všetkým, čo bolo poruke. Myslím, že sa to však oplatilo. :)

Zdroj: Core4

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.