Archív B.J.
StoryEditor

Barbora Jurovcová: V reklame sa nikdy nehanbite povedať svoj nápad a skúste vždy prekvapiť

08.03.2019, 05:00
Predstavujeme Talenty z brandže.

V odľahčenom formáte otázok a odpovedí talentovaných ľudí z brandže pokračujeme. Pre pripomenutie, do rubriky sme už oslovili Matúša Kvasa, Michala BelejaIvu Pacoňovú. Štvrtá časť patrí Barbore Jurovcovej z Elite Solutions.

Barbora Jurovcová začínala pred 4 rokmi ako copywriterka v agentúre GoUP. Dnes je už viac ako 2 roky pevnou súčasťou social media teamu v agentúre Elite Solutions, kde pracuje pre značky ako ESET, Republica Božkov, Black Fox a participuje na kampaniach pre Biodermu, Baumit či Slovnaft. Vo voľnom čase sa venuje aj vlastnému merchu - potláča svoje obrazy na tričká.

Na čom aktuálne pracujete?

Momentálne sme znova vyhrali tender na správu sociálnych médií spoločnosti ESET, takže aktuálne riešime toto. Plus sme boli pozvaní do tendra na online kampaň, takže začíname vymýšľať a budeme makať na prezentácii. A potom každodenná "rutina" - správa Facebookov a Instagramov - Republica Božkov, Black Fox, česká Raiffeisenbank a tiež promujem portál Pravdy o atopii od Biodermy.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste chceli raz robiť a prečo?

Dlho rozmýšľam, čo znamená, že jeden vysnívaný lovebrand nemám. Ale asi by sa mi páčilo spravovať napríklad Facebook Starej tržnice, KC-čka, Slovenského národného múzea, takže by ma to určite ťahalo takýmto kultúrnym smerom. Alebo fashion. A keby som si mohla vybrať v tejto sfére, tak poviem Adidas alebo ZOOT.

A čo sa týka svetových značiek?

Mne sa páči odvaha Burger Kingu, ktorý napr. ukáže záhrady exekutívcov z McDonalds, ktoré majú gril - lebo aj ľudia z konkurencie vedia, že najlepšie mäso je z grilu - také, aké dáva Burger King do svojich flame grilled burgers. Alebo štýlový Diesel. U nich sa mi páči posolstvo (ale celkovo kreatíva a spracovanie) kampane Go With The Flaws, kde pracujú s "defektami" - odlišnosťami ľudí, ktoré robia každého jedinečnými.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Myslím, že ľudí môže prekvapiť moja pokojná povaha. Raz mi kolega Slavo prezradil, že keď ma ešte nepoznal, tak sa ma trošku bál :D Neviem, robia to asi tie krátke vlasy a tetovania. Ale ja som pokojné a dobré dievča. Konfliktné situácie mi nikdy nerobili dobre.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Asi výtvarné umenie - jeho história. Ale keď sa tak nad tým zamyslím, asi by bola nuda vedieť o ňom všetko. To by som potom nemusela čítať Haringove Denníky, Fridu, knihu, ktorú napísal Warhol a ďalšie, ktoré mám v pláne. A práve to sú tie veci, ktoré ma na tom bavia.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Priateľská, ctižiadostivá, milujúca extrémy.

Čo najlepšie sa vám podarilo v minulom roku?

Asi poviem moju vlastnú "netradičku", kedy som začala svoje obrazy dávať ku smetným košom s odkazom na moju Facebook page a Instragram, čoho sa chytili webové portály a urobili mi promo tvorby zadarmo. Ešte lepšie fungovalo, keď som chcela odpromovať svoje tričká a tak som sa "infiltrovala" do predajní ako H&M, Martinus, Panta Rhei a nechávala som ich v skúšobných kabínkach alebo tematicky - tričko s Julom Satinským pri tvorbe Jula Satinského a podobne. Vtedy o tričkách hovorili v Teleráne a zavolali ma do relácie Dobrých novín. Odvtedy som ich predala asi 150.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Robila som poriadky. Johnyho, ktorý sa nepodobá na Deppa, nájdeš v parku na Račku.

Príspevok, ktorý zdieľa Barbora Jurovcová (@barbora_jurovcova),

Na čo ste pyšná?

Asi sa má táto otázka týkať mojej práce, tak momentálne najviac na to, že sme opäť vyhrali tender u technologického giganta ako je ESET.

Akú radu dáte vášmu ja ako nováčikovi v brandži?

Najskôr dám radu človeku, ktorý sa chce dostať do reklamnej agentúry. Neboj sa ísť do toho aj vtedy, keď si neštudoval marketing a po škole si už tri roky pracoval v úplne inom odvetví. Vzdelávaj sa po večeroch a pošli uletené CV-čko, ak chceš ísť robiť na kreatívne oddelenie. A keď už budeš v tej reklame, nikdy sa nehanbi povedať svoj nápad. Počúvaj seniorských kolegov, hlás sa na kreatívne súťaže, vymýšľaj a snaž sa prekvapovať.

Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame? 

Asi by som sa snažila nájsť mne blízkych kreatívnych ľudí, ktorí by asi normálne robili v reklame, keby reklama existovala. A spolu by sme cez umenie - výtvarné, literárne, hocijaké - promovali spoločné postoje. Napríklad “boj” proti náckom, homofóbom a nenávisti vo všeobecnosti. Alebo by som na pár rokov odišla žiť do Tel Avivu, pracovala by som ako dobrovoľníčka v nejakom hosteli, aby som mala čo jesť a kde spať, a popritom by som spoznávala krajinu. Tam by som možno zistila, čo chcem robiť namiesto reklamy, ktorá by v tomto svete neexistovala:)

01 - Modified: 2019-03-05 08:23:34 - Feat.: 0 - Title: Iva Pacoňová: Začínam inklinovať k menším, lokálnym značkám, pre ktoré by sa dala robiť veľmi pekná komunikácia 02 - Modified: 2019-02-22 11:38:36 - Feat.: 0 - Title: Michal Belej: Sme v biznise, ktorý je postavený na emóciách a my by sme tie emócie mali posúvať 03 - Modified: 2019-02-15 08:03:35 - Feat.: 0 - Title: Matúš Kvas: Chcel by som robiť reklamu pre Slovan Bratislava alebo aspoň pre Dynamo Dolný Kubín
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 02:09