Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.03.2019, 11:43

OMD je svetovou mediálnou agentúrou roka 2019 podľa týždenníka Adweek

Podľa Adweeku sa obrat začal kľúčovými zmenami vo vedení.

OMD je svetovou mediálnou agentúrou roka 2019 podľa týždenníka Adweek
Zdroj: OMD

OMD Worldwide, agentúru skupiny Omnicom Media Group, označil popredný mediálny a marketingový týždenník Adweek za svetovú mediálnu agentúru roka. OMD sa stala pre Adweek víťazom vďaka svojmu pôsobivému návratu po veľmi náročnom roku 2017, kedy zaznamenala táto dlhoročne dominantná agentúra prepad na samotné dno vo všetkých väčších analytických rebríčkoch. Adweek opisuje jej návrat, ku ktorému došlo počas roku 2018 za cestu, na konci ktorej OMD zvíťazila. Za posledný rok si udržala globálny súčet v hodnote 2,6 miliardy dolárov v zmluvách.

Žiadna iná agentúra neuzatvorila v roku 2018 viac zmlúv

Podľa analytikov v R3, agentúra OMD v roku 2018 vysúťažila 321 nových zákaziek, čo je viac ako ktorákoľvek iná spoločnosť. „Je to pre nás veľká česť, stať sa svetovou mediálnou agentúrou podľa Adweeku. Minulý rok sa nám podarilo získať nielen vyše 300 nových zákaziek na každom kontinente, no zároveň sme viac než zdvojnásobili svoju mieru udržania a už štvrtýkrát po sebe zlepšili hodnotenia od klientov. Takisto sme zostali najviac oceňovanou agentúrou na festivale tvorivosti Cannes Lions. Toto všetko spolu je jednoducho úžasné,“ uviedol Florian Adamski, generálny riaditeľ OMD. Nič z toho by však podľa neho nebolo možné bez tvrdej práce, talentu a prispôsobivosti zamestatncov agentúry. „Úlohu zohrala aj dôvera, ktorú do nás vkladajú naši klienti a partneri. Som neuveriteľne hrdý na to, čo sme dosiahli a teším sa, že nielen v roku 2019 môžeme stavať na tomto základe,“ dopĺňa.

Lepšie a rýchlejšie rozhodnutia

Podľa týždenníka Adweek sa obrat začal kľúčovými zmenami vo vedení. Najskôr vymenovaním Floriana Adamskeho za generálneho riaditeľa na konci roka 2017, a potom budovaním jeho kľúčových výkonných a regionálnych riadiacich tímov, ktoré vznikli kombináciou osvedčených talentovaných zamestnancov skupiny Omnicom a kľúčových pracovníkov zo širšieho odvetvia.

Novou polárkou agentúry OMD sa stalo motto „Robiť lepšie rozhodnutia rýchlejšie“, a to spojením prísľubu značky a konkurencieschopného postavenia. „Pre zákazníkov sú čas a chyby luxusom, ktorý si nemôžu dovoliť. Potrebujú inovatívnu a prispôsobivú agentúru, ktorá je zároveň založená na presnosti a výkone. Zákazníci požadujú partnera, ktorý sa rýchlo učí a koná. Agentúru schopnú prijímať lepšie rozhodnutia rýchlejšie a dodať lepšie výsledky v podnikaní,“ vysvetľuje Florian Adamski, generálny riaditeľ OMD.

Aby sa zaistilo skutočné naplnenie tohto sloganu, agentúra začala celosvetovo informovať každú časť podniku o inováciách a záväzku robiť rýchlejšie a lepšie rozhodnutia pre klientov. Adweek okrem toho oceňuje aj spoločné zavedenie novej technickej platformy (Omni) a procesu mediálneho plánovania (OMD Design) počas spomínaného obratu.

Omni je platforma tzv. precision marketingu a náhľadu založená na ľuďoch, ktorú vytvorila skupina Omnicom. Cieľom partnerstva technológie vedenej jedinečným procesom je posilniť agentúru OMD tak, aby dokázala vytvárať cennejšie a oceňovanejšie zážitky, ktoré prinášajú lepšie obchodné výsledky. Týždenník Adweek na záver oceňuje, že po rokoch celosvetovej dominancie zažíva agentúra OMD, ktorej klientmi sú okrem iného aj McDonald’s, PepsiCo, Apple a Renault Nissan Alliance, aj napriek náročnému roku 2017 nevídaný návrat a je zas na vrchole.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.