Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.03.2019, 15:51

Miznúca žena na bigboarde vzbudzuje pozornosť. Ide o reklamu na slovenský film

Dokument Dobrá smrť má premiéru zajtra.

Miznúca žena na bigboarde vzbudzuje pozornosť. Ide o reklamu na slovenský film
Zdroj: Youtube

Už zajtra bude mať v kinách premiéru nový slovenský film s názvom Dobrá smrť. Snímka režiséra Tomáša Krupu sa venuje rozporuplnej téme ukončenia života eutanáziou.

Filmová novinka púta pozornosť nielen témou, ale aj outdoorovou reklamou. Distribučná spoločnosť Continental film pripravila v spolupráci so spoločnosťou BigMedia a tlačiarňou Bittner print tzv. backlight, na ktorom so striedaním dňa a noci mizne a znova sa objavuje postava hlavnej hrdinky.

Tá sa vo filme rozhodne za asistencie lekárov ukončiť svoj život a bigboard tak kreatívne rozširuje ideu ústredného vizuálu, v ktorom po hrdinkinom tele zostal iba odtlačok v prázdnych perinách.

Časozberné video bigboardu nakrútil kameraman Ondrej Synak.

Dej filmu

Angličanka Janette trpí svalovou dystrofiou, výrazne komplikujúcou už aj bežné každodenné aktivity. Rozhodne sa odcestovať z Veľkej Británie do Švajčiarska, keďže v jej rodnej krajine eutanázia nie je povolená. Cestu musí naplánovať skôr, než jej to rýchlo postupujúca choroba znemožní. Syn Simon, ktorý po nej zdedil svalovú dystrofiu, má pre matkino rozhodnutie viac pochopenia než dcéra Bridget. Filmárom sa podarilo nahliadnuť hlboko do života rodiny bojujúcej s obrovskou dilemou, a hlavnú hrdinkou sprevádzajú na jej ceste až do úplného konca. Snímka s výrazne sugestívnou kamerou využíva postupy hraného filmu a do skutočného príbehu Janette pútavo vplieta charaktery a životné príbehy jej najbližších.

„Naším zámerom je prispieť k detabuizácii smrti. Smrť nikto nemá rád a každý sa jej bojí. Spoločnosť uprednostňuje ignorovanie tejto najzákladnejšej životnej skutočnosti, pritom premýšľanie o nevyhnutnom konci je spôsob, ako sa na život pozerať z odlišnej perspektívy,” hovorí režisér Tomáš Krupa a dodáva: „Dnes, v dobe, kedy sa znova pýtame, kam smerujeme, nastala chvíľa na najpodstatnejšie otázky.“

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.