StoryEditor

Spoločnosť Hornbach vyvolala najnovšou reklamou pobúrenie v Južnej Kórei

28.03.2019, 16:20
Autor:
TASRTASR
Ženy ju označujú za rasistickú a požadujú ospravedlnenie.

Nemecká reklama zobrazujúca Ázijčanku, ktorá sa vzruší pri ovoniavaní šatstva noseného belochmi, vyvolala pobúrenie v Južnej Kórei, kde ju veľa žien označuje za rasistickú a požaduje ospravedlnenie. Informovala o tom vo štvrtok agentúra AFP.

​Predmetný reklamný spot spoločnosti Hornbach, reťazca supermarketov so stavebným a záhradným tovarom v Európe, sa začína scénou belochov pracujúcich v záhrade. Ich spotené oblečenie je následne vákuovo zabalené a odoslané do nešpecifikovanej ázijskej krajiny, kde si ho žena kupuje zo samoobslužného automatu v meste pripomínajúcom Tokio.

Reklama sa končí záberom na ženu, ako vzdychá rozkošou, pričom sa objavuje slogan Takto vonia jar.

Mafra Slovakia

Za zákaz reklamy a verejné ospravedlnenie vznikla v Južnej Kórei internetová petícia. Rozhorčení používatelia sociálnych sietí obviňujú nemeckú firmu z vytvárania stereotypu o ázijských ženách.

Hornbach inkriminovanú reklamu zverejnil na videoportáli YouTube 15. marca. Nemecká firma reklamný spot bránila tvrdením, že nie je rasistický a má poukazovať na "znižujúcu sa kvalitu života v mestách". Tiež uviedla, že priemyselné mesto v reklame je fiktívne a nejde o nejaké konkrétne sídlo v Ázii.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 20:36