StoryEditor

Sajfa streamoval za volantom, vyslúžil si pokutu a kritiku. Teraz prezradil, prečo to urobil

10.04.2019, 15:55
Autor:
rmrm
Odštartoval tým kampaň na inovatívnu aplikáciu, ktorá pomôže chrániť životy na cestách.

Určite ste zachytili informáciu o Sajfovej pokute za používanie telefónu za volantom. Známeho moderátora si za posledné dni podali viaceré médiá a mnohí influenceri. Sajfov livestream za volantom bol ale štartom novej kampane O2.

Oficiálne ide o kampaň Nebuď pirát, ktorej je Matej Cifra (alias Sajfa) hlavným ambasádorom. Kampaň je súčasťou iniciatívy Dátuj zodpovedne, ktorej cieľom je upozorňovať a inšpirovať verejnosť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Priebeh kampane
Ako informovalo O2, úvodná časť kampane bola zakrytá rúškom tajomstva a vedelo o nej iba zopár ľudí. Do poslednej chvíle nikto nevedel, či kampaň niekto odhalí.

Do kampane O2 boli zapojení viacerí poprední influenceri. Tých sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu, ktorý si pred kampaňou nechala vypracovať spoločnosť O2, vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil popri šoférovaní oveľa častejšie ako starší šoféri (46 a viac rokov).

Každý influencer zohrával v kampani svoju úlohu. Mohli by sme povedať, že boli rozdelení na dva tábory. Jedni poukazovali na nebezpečné telefonovanie za volantom všeobecne, ďalší sa vyjadrovali priamo k Sajfovmu livestreamu a pokute, čím burcovali ľudí k ďalšej diskusii o tejto problematike. Medzi komentármi môžeme nájsť rôzne vyjadrenia, ktoré poukazujú napríklad na nízku výšku pokuty, správny prístup Polície Slovenskej republiky a, samozrejme, najmä na nezodpovedné šoférovanie.

„Vedeli sme, že na to, aby sme vyvolali diskusiu medzi ľuďmi, ich potrebujeme naozaj zaujať. Ľudia si, prirodzene, viac všímajú “prešľapy“ známych ľudí a majú väčšiu tendenciu na ne priamo reagovať a diskutovať o nich. Keďže je telefón za volantom čoraz častejšou príčinou vážnych dopravných nehôd, chceli sme túto tému medzi ľuďmi otvoriť. Sme radi, že s nami Sajfa do kampane išiel ako hlavný ambasádor a ustál všetky  tie negatívne komentáre a mediálny tlak,“ hovorí Lucia Petrášová, vedúca marketingovej komunikácie O2 Slovakia.

Za kampaňou stojí agentúra Elite Solutions.
„Sme nesmierne radi, že sme mohli spolu s O2 pripraviť túto kampaň. Téma novodobého cestného pirátstva - používania telefónu za volantom - je dôležitou spoločenskou témou. Neviem si na Slovensku predstaviť inú značku, ktorá by sa témy vedela uchopiť lepšie ako O2. Kampaň je zároveň ukážkou práce celej agentúry. Za posledný rok sme do príprav zapojili všetky oddelenia. Interne sme pracovali na koncepte, vizuálnom spracovaní i programovaní. Štart sa nám vydaril, otvorili sme tému a živo sa o nej diskutuje. Verím, že si ľudia vstúpia do svedomia a dokážeme im za volantom pripomenúť, že hodnoty, o ktoré by mohli prísť sú dôležitejšie ako story na Instagrame alebo neprečítaná správa,” Peter Šurín, Creative & Strategy director, Elite Solutions

O2 sa rozhodlo na problém nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádzajú preto s rozšírením aplikácie O2 Extra výhody o navigáciu Sygic, ktorá je zadarmo dostupná pre všetkých O2 zákazníkov. Okrem navigovania aplikácia sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom. Dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.
Aplikácia podľa týchto kritérií vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 metrov zobrazí skóre od 0 do 100. Pokiaľ vodič bude jazdiť celý mesiac zodpovedne, so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať mesačne 1 GB dát. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu alebo použije takzvaný free ride mode, kde cieľovú destináciu nezadáva.
Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 kilometrov, získa 1GB dát zadarmo.

O2 odstráni bill- a bigboardy popri cestách
O2 chce ísť v téme ešte ďalej a od februára tohto roka neobsadzuje veľké reklamné plochy popri cestách. „Rozhodli sme sa v rámci zodpovedného prístupu neumiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, pretože taktiež môžu významným spôsobom vplývať na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dodáva Lucia Petrášová z O2.

Vizitka kampane #Nebuď pirát:
Agentúra: Elite Solutions
Creative & Strategy director: Peter Šurín
Copywriter: Matej Valo, Adam Baška, Slavomír Artim
Art director: Andrej Valko, Maroš Morvajov, Jozef Kyselica
Graphic designer: Martin Nedeliak, Martin Maderič
Social media: Viktória Murínová, Barbora Jurovcová, Kitti Pastoreková
Account manager: Zuzana Mikulová, Valéria Rotterová, Ján Hanko
Account director: Marián Hlinka
CTO: Ľubomír Lajoš
Programátor: Andrej Paulov, Peter Jurčo, Patrik Eliáš, Ján Katona, Tomáš Macho, Ondrej Danko, Lukáš Anda
Režisér: Lukáš Kodoň
Produkcia: Lukash

V spolupráci so Seesame Communication Experts:
Campaign Strategist: Peter Jančárik
Account Manager:  Alexandra Strapáková

Mediálna agentúra ZenithMedia:
Account Teamleader: Martin Babják
Senior Account Manager: Soňa Polláková
Senior Digital Consultant & Influencer leader: Ľuboš Oláh
Senior Digital Consultant & Strategy leader: Nikoleta Sisiková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. apríl 2024 13:46