Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.04.2019, 19:00

Doťahovanie e-shopov pokračuje. Alzák tentoraz v reklame zatlačil Mall

Alza sa rozhodla zdvihnúť rukavicu, ktorú k jej nohám hodil konkurent už minulý rok v máji.

Alzák
Zdroj: Youtube

Doťahovanie medzi e-shopmi s elektronikou Alza.cz a CZC.cz už prebieha takmer rok. Donedávna však bolo v podstate jednostranné.

CZC postavilo svoju kampaň na tom, že je dvojkou na trhu, a Alzu v spotoch aj priamo oslovoval.

Tá sa teraz rozhodla vrátiť úder – konkurenciu v reklame doslova zatlačila.

Zdvihnutá rukavica

V spote nazvanom „Pusť si domov jar“ maskot Alzy počas jarného upratovania otvorí zaprášenú skriňu. „Jéj, moľa! (v češtine mol, pozn. red)" vyhlási pred tým, než otravný hmyz zabije. To by nebolo nijako prekvapivé, ak by jeho najväčší konkurent, CZC, nepatril pod skupinu Mall Group.

Alza sa tak rozhodla zdvihnúť rukavicu, ktorú k jej nohám hodil konkurent už minulý rok v máji. Vtedy sa v jeho reklamnom spote objavil zelený mužíček, ktorý v pozadí mlátil do televíznej obrazovky. „Dvojky ťa nikdy nenechajú v štichu. Nepotrebujem toľko hučať,“ znelo v ňom s dramatickou hudbou v pozadí.

Hrušky pred jablkami

Neskôr CZC stavilo na jablká a hrušky. Video parodujúce konšpiračné relácie upozorňovalo divákov, že sa jabĺk kupuje zbytočne veľa a ľudia by sa mali vrátiť k dvojke na trhu – k hruškám. Tým CZC poukazovalo na dominanciu Alzy na trhu a svoju pozíciu dvojky. Alza vtedy tvrdila, že na reklamy CZC nijako reagovať neplánuje.

Primárne sa sústredíme na svojich zákazníkov, aby boli maximálne spokojní. Aktivity konkurencie nesledujeme,“ povedal v decembri pre portál iDNES.cz Jan Sadílek, marketingový riaditeľ Alzy.

Nakoniec sa však po štyroch mesiacoch e-shop predsa len rozhodol vrátiť úder. „Sme radi, že sa Alza trochu odviazala,“ povedal pre portál idnes.cz Milan Duda, marketingový riaditeľ CZC.cz. „Použila vo svojej reklame druh humoru, ktorý nás v CZC.cz baví už dlhší čas,“ dodal.

Mall Group ako celok v apríli odhalil „svojho nového maskota“, ktorý vyzerá ako kríženec Alzáka s moľou. „Určite ešte nepovedal posledné slovo,“ komentoval pre Tomáš Punar, šéf marketingu Mall Group.

Sme radi, že sa s nami naši susedia podelili o mediálny priestor vo vlastnej kampani,“ dodal.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.