Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.04.2019, 10:44

Vďaka Fake A Vacation nemusia hviezdy z Instagramu cestovať. Služba im vytvorí originálne fotografie

Otázne je, dokedy tento trend vydrží.

Vďaka Fake A Vacation nemusia hviezdy z Instagramu cestovať. Služba im vytvorí originálne fotografie
Zdroj: Fake A Vacation

Portál New York Post upozornil na stúpajúcu popularitu služby Fake A Vacation, ktorá funguje tak, že jej záujemcovia pošlú svoje fotografie a ona ich zasadí do prostredia dovolenkových či poznávacích destinácií podľa vlastného výberu. 

Ak si teda nemôžeme dovoliť vycestovať, kto povedal, že by sme si nemohli zaplatiť aspoň originálne fotografie. Portál tiež upozorňuje na to, že falošné fotografie môžu byť použité na rôznych sociálnych sieťach. Ďalej píše aj o tom, že Instagramovým hviezdam, ktoré sľúbia značkám krásne fotografie produktu na svojom profile v exotických krajinách, to môže uľahčiť prácu a priniesť vyšší zárobok. A to je iba jeden príklad toho, ako ľahko sa dá s takýmito fotografiami oklamať.  

​Služba bola založená v roku 2017 ako zábavná platforma pre vytváranie fotografií. Dopyt po takejto službe ale rýchlo narástol. „Potreba našej služby vznikla vďaka nárastu platforiem sociálnych médií. Ľudia chcú na verejnosť a známych zapôsobiť,“ vyjadril sa Tom Eda, ktorý vedie marketingové oddelenie Fake A Vacation.

Eda vo vyjadrení hovorí aj o tom, že sa služba rozšírila na Fake A Trip, ktorá sa bude špeciálne zameriavať na objednávky od celebrít a influencerov. Druhá odnož služby s názvom Get Me Motivated bude mať za úlohu motivovať ľudí, ktorí hľadajú inšpiráciu na výlet.

Objednanie falošných fotografií je jednoduché. Vyberiete si destináciu a pošlete niekoľko svojich fotografií. Tie potom grafici zasadia presne do žiadaného prostredia. Cena sa pohybuje od 19,99 amerických dolárov vyššie v závislosti od viacerých faktorov.

Zaujímavé je, že služba na svojej webovej stránke uverejňuje recenzie, v ktorých zákazníci otvorene píšu o využití služby a o tom, ako fakeové obrázky uverejňovali naprieč sociálnymi sieťami a klamali tak nielen ostatných používateľov, ale aj známych. 

Na článok o službe reagovali aj ďalšie firmy, ktoré uviedli, že podobnú službu majú taktiež v ponuke, a že sa v posledných dvoch rokoch výrazne zvýšil dopyt.

Je otázne, dokedy tento trend vydrží, pretože sme boli v poslednom období niekoľkokrát svedkami toho, že sledovatelia niektorých veľmi známych zahraničných influencerov si všimli, že fotografie z dovolenkových destinácií sú upravené a ich postavy nekorešpondujú s prostredím. To im pochopiteľne značne poškodilo reputáciu a získali tým množstvo negatívnych spätných väzieb a nežiadanej publicity. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.