Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.04.2019, 13:35

Poštová banka ruší dress code. Úspech totiž nestojí na drahých oblekoch

Všetci zamestnanci centrály môžu chodiť do práce v tom, v čom sa cítia slobodne.

Poštová banka ruší dress code. Úspech totiž nestojí na drahých oblekoch
Zdroj: Poštová banka

Poštová banka ohlásila zmenu svojej firemnej kultúry a ruší dress code. Ako informovala banka, „cieľom tohto kroku je pokračovať v pozitívnych zmenách svojej DNA a dokázať, že aj komunikácia finančných inštitúcií môže byť odvážna. Je to zároveň krok k neformálnosti a modernosti Poštovej banky.“

Fanúšikovia oblekov ich môžu nosiť aj naďalej, no všetci na centrále majú možnosť chodiť do práce v tom, čom sa cítia slobodne. „Viac ako kravaty a podpätky si ceníme ľudskú jedinečnosť a veríme, že najlepšie nápady vznikajú vďaka tomu, že ľudia majú priestor na to, aby mohli byť sami sebou,“ hovorí Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky.

Hlavné médium - biela košeľa
Pre komunikáciu novinky v rámci internej aj externej komunikácie si Poštová banka nechala vyrobiť a potlačiť špeciálne biele košele, ktoré dávali zbohom dress codu. Zamestnanci sa o zmene dozvedeli na „Kafé s Andrejom Zaťkom“ a prostredníctvom košieľ, ktoré mali na sebe okrem generálneho riaditeľa aj manažéri jednotlivých úsekov.

Zdroj: Poštová banka
#Dressrelease
Slová ako „sme neformálna banka s otvorenými názormi“ a „náš úspech nestojí na manžetových gombíkoch, ihličkách či drahých oblekoch“ si na svojich košeliach našli aj novinári, ktorým bola informácia o zrušení dress codu doručená rovnako ako zamestnancom banky. Košele a sloboda obliekania si našli svoje miesto aj v printe, online komunikácii, na Facebooku a Linkedine Poštovej banky.
Zdroj: Poštová banka
„Uvedomujeme si, že oblečenie ktoré nosíme v práci, hovorí o tom, kto sme. Chceme byť atraktívnejšou bankou nielen pre zákazníkov a súčasných zamestnancov. Tým, že nám záleží na tom, aby sa naši kolegovia cítili komfortne, vysielame do sveta jasný signál aj pre potenciálnych zamestnancov, ktorí rozmýšľajú podobne,“ upresňuje Andrej Zaťko.

Kampaň o zrušení dress codu sprevádzal aj prieskum, ktorý ukázal, že Slováci si na formálne oblečenie nepotrpia a na pracovisku je pre nich dôležitá najmä zdvorilosť, rešpekt a úcta voči druhému.

Upcycling a zbierka oblečenia
Spolu so zrušením dress codu banka vyhlásila zber nepotrebného biznis oblečenia a aktívne do neho zapája zamestnancov aj novinárov. Nenosené kúsky tak pomôžu tým, ktorí to potrebujú.

„Na všetko sa snažíme pozerať komplexne. Aj pri zbierke sme sa pýtali samých seba, čo s oblečením, ktoré už nie je vhodné na darovanie. Uvedomujeme si, že rýchla móda je rovnako veľký problém ako prebytočné plasty. Aj preto okrem zberu oblečenia usporiadame workshopy, na ktorých budeme spolu s Nosené učiť zamestnancov, ako z nepotrebného oblečenia vyrobiť obal na notebook, vrecká na potraviny či urobiť zo starej košele novú,“ uzatvára Andrej Zaťko.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.