Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.05.2019, 09:53

Starbucks zarobil 2,3 miliardy dolárov. Napriek tomu, že hrnček v GoT epizóde vraj nie je ich

„Nechcený prešľap“ už obletel celý svet.

Starbucks zarobil 2,3 miliardy dolárov. Napriek tomu, že hrnček v GoT epizóde vraj nie je ich
Zdroj: HBO

Populárny seriál Game of Thrones, ktorým teraz žijú mnohí fanúšikovia po celom svete, sa stal aktuálne terčom mnohých vtipov, ale aj špekulácií. Môže za to drobný detail, ktorý si všimli pozorní sledovatelia. V jednej zo scén najnovšej epizódy poslednej série seriálu z dielne HBO je zachytený pohár kávy, ktorý by za normálnych okolností tvorcovia do scény určite neumiestnili.

Pozorným divákom odvrátená strana hrnčeka, na ktorej je zelená machuľa pripomína logo spoločnosti Starbucks. ​Správa o "nechcenom detaile" sa okamžite stala virálom v takej miere, že o vyjadrenie bola požiadaná spoločnosť Starbucks a aj samotná spoločnosť HBO, ktorá stojí za výrobou známej ságy.

Hauke ​​Richter, umelecký riaditeľ seriálu sa pre agentúru TMZ vyjadril, že šálka nepochádza zo Starbucks, ale z miestnej kaviarne v Severnom Írsku, kde sa nakrúcalo mnoho scén ôsmej série populárneho seriálu Hra o tróny, uvádza portál CBS News. Richter zdôraznil, že išlo o chybu spôsobenú nedopatrením.

Vyjadrenia sa objavili aj na Twitteri, oficiálny profil Game of Thrones v príspevky uviedol: „Káva, ktorá sa objavila v spomínanej epizóde, bola chybou. Daenerys si objednala bylinkový čaj.“

Starbucks na svojom twitterovom účte zareagoval vtipne: "Sme prekvapení, že si nedala Dragon Drink."

Či už hrnček je, alebo nie je značky Starbucks, spôsobený rozruch priniesol spoločnosti mediálnu hodnotu viac ako 2,3 miliardy dolárov, uviedla to Stacy Jones, generálna riaditeľka marketingovej spoločnosti Hollywood Branded pre portál CNBC. Spojenie Starbucks a Game of Thrones má od incidentu 10 627 zmienok v online, televíziách a rádiách po celom svete.

Analytická a monitorovacia platforma sociálnych médií Talkwalker napočítala za 48 hodín až 193 000 zmienok, citácií alebo hashtagov na ktorejkoľvek zo sociálnych sietí a online platforiem.  

„Starbucks sa stal takmer synonymom pre kávu, takže je pochopiteľné, že diváci predpokladali, že pohár na obrazovke bol jedným zo známej siete kaviarní," povedal Charell Star, riaditeľ obsahu a inovácií v marketingovej a reklamnej agentúra Essence.

Už nech je to akokoľvek, spájanie pohára so Starbucks je pre spoločnosť dôkazom sily značky.

​​Game of Thrones je najväčším hitom HBO v jeho doterajšej histórii, prvú sériu uviedla HBO 17. apríla 2011. Fantasy sága prilákala rekordné množstvo divákov a bola veľmi dobre prijatá aj kritikmi. Každá z jej šiestich častí poslednej série má 54 minút. Celú ságu uzavrie 26. mája dvojhodinový dokument o nakrúcaní poslednej série.

​Presný rozpočet seriálu nie je známy, prvých päť sérií stálo HBO zhruba 60 miliónov dolárov za každú sériu, teda 6 miliónov dolárov za jednu epizódu. Rozpočet šiestej série bol zvýšený na 10 miliónov dolárov za jednu epizódu, pričom značná časť z tohto rozpočtu išla do nakrútenia doteraz najväčšej bitky seriálu "Battle of the Bastards". Značná časť rozpočtu ide aj do špeciálnych vizuálnych efektov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.