Reuters
StoryEditor

Spoločnosť Philip Morris bola pristihnutá pri propagácii cigariet IQOS mladým

15.05.2019, 09:27
Autor:
ČTKČTK
Na sociálnych sieťach promovali cigarety influenceri.

Nová investigatívna reportáž agentúry Reuters odhaľuje, ako spoločnosť Philip Morris International podporila svoj výrobok IQOS s vyhrievaným tabakom na Instagrame a na ďalších platformách sociálnych médií a oslovila milióny mladých ľudí po celom svete. Táto správa demonštruje úplný nedostatok úprimnosti spoločnosti Philip Morris, keďže sľubovala, že bude cigarety IQOS uvádzať na trh len pre existujúce fajčiarov, a nie pre mladistvých a nefajčiarov. Sľub, na ktorý sa Úrad pre kontrolu potravín a liečiv (FDA) spoliehal, keď nedávno povolil predaj IQOS v Spojených štátoch.

Spoločnosť Philip Morris v snahe predísť škodám oznámila pred zverejnením reportáže agentúry Reuters, že pozastavila "digitálne ovplyvňovanie spojené s týmto produktom". Philip Morris opäť mení svoje správanie, len pri prichytení pri čine.

Ich tvrdenia o ponúkaní IQOS len existujúcim fajčiarom bolo odhalené ako podvod. Po niekoľkých mesiacoch spoločnosť Philip Morris ponúkala IQOS na sociálnych médiách miliónom mladých ľudí a nezastavili sa, dokiaľ neboli pristihnutí.

Kým Philip Morris sa snažilo tento problém riešiť ako ojedinelú chybu pri zaplatení 21 ročnému influencerovi na sociálnych médiách v Rusku, agentúra Reuters zdokumentovala niekoľko príkladov toho, ako propagujú IQOS na Instagrame, často s použitím mladých, atraktívnych influencerov (organizácia Campaign for Tobacco-Free Kids tiež zdokumentovala množstvo prípadov propagácie IQOS v sociálnych médiách). Skutočnosťou je, že ide o agresívnu marketingovú stratégiu zavedenú naprieč desiatkami krajín. Od marca 2018 do marca 2019 boli príspevky na sociálnych médiách pomocou hashtag #iqos zobrazené 179 miliónkrát na Instagrame a Twitteri (podľa nástroja pre analýzu sociálnych médií Keyhole).

Okrem toho Philip Morris naďalej ignoruje ďalšie spôsoby predaja IQOS mladým ľuďom, vrátane pivných slávností, plážových večierkov a módnych prehliadok, ktoré sponzorovali v iných krajinách a ktoré využívajú na prezentáciu IQOS ako zábavného a módneho životného štýlu. Spoločnosť Philip Morris realizovala stratégiu marketingu IQOS spôsobom, ktorý oslovuje a ovplyvňuje najširší okruh zákazníkov, vrátane mladých ľudí.

Philip Morris tvrdí, že IQOS nepropaguje mládeži. Agentúra upozorňuje, že je to rovnaká spoločnosť, ktorá tvrdí, že nikdy nepredávala Marlboro alebo iné cigarety mládeži. Tento problém nebude vyriešený prijatím tvrdenia spoločnosti Philip Morris o nevine. V USA musí úrad FDA agresívne monitorovať spôsob propagácie IQOS pri uvedení tohto produktu na trh v priebehu tohto roka. Ak spoločnosť Philip Morris uvedie na trh IQOS v USA pomocou sociálnych médií a iných stratégií, ktoré použila na oslovenie mladých ľudí v iných krajinách, FDA by okamžite mala zrušiť povolenie predaja pre túto spoločnosť. Ostatné krajiny, kde sa IQOS predáva, musia prísne dodržiavať zákazy a obmedzenia marketingu tabaku a zabezpečiť, aby sa vzťahovali na IQOS.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 14:09