Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.05.2019, 10:50

Zomrel zakladateľ Oriflame. Zanechal za sebou biznis, o ktorom mnohí iba snívajú

Oriflame je rodinná firma, ktorá vyvracia mýty o tom, že rodinné spoločnosti nemôžu fungovať.

Zomrel zakladateľ Oriflame. Zanechal za sebou biznis, o ktorom mnohí iba snívajú
Zdroj: Oriflame, Jonas af Johnick

Jeden z dvoch bratov zakladateľov značky prírodnej švédskej kozmetiky, Jonas af Jochnick, zomrel 17. mája 2019 vo veku 81 rokov. Zanechal za sebou biznis, o ktorom môžu mnohí iba snívať.

Na pamiatku Jonasa af Jochnicka, zakladateľa spoločnosti Oriflame, vznikol hashtag #thankyoujonas, prostredníctvom ktorého môže ktokoľvek vyjadriť sústrasť pozostalým. Jonas, ktorého značka Oriflame minulý rok oslávila 50 rokov na svetovom trhu, ostáva inšpiráciou a motiváciou pre všetkých. Ukázal sa nielen ako veľmi šikovný podnikateľ, ale najmä ľudský a rodinne založený človek.

Jonas af Jochnick založil spoločnosť Oriflame spoločne so svojím bratom Robertom a ich priateľom v roku 1967. Dnes spoločnosť úspešne funguje vo viac ako 60 krajinách sveta a jej produkty predáva viac ako 3,6 milióna poradcov na celom svete, ktorí dosahujú ročný predaj viac ako 1,5 miliardy eur.

​Ešte v roku 2008 stál Jonas vo veku 70 rokov na čele založenia a otvorenia Oriflame Výskumného a vývojového centra a o rok neskôr Oriflame Inštitútu pre výskum pleti. Obaja bratia od začiatku trvali na tom, že ich produkty nebudú testované na zvieratách, čo bola v danom čase priekopnícka myšlienka. Všetky produkty pozostávali a stále pozostávajú z prírodných ingrediencií, výťažkov bylín a rastlín zo Švédska, ktorých účinky pre zdravie pokožky odborníci Oriflame dôverne poznali.

Jonas a jeho brat Robert sú dokonalým vyvrátením mýtu o tom, že rodinné spoločnosti nemôžu fungovať. Nimi vybudovaná značka Oriflame je celosvetovo úspešnou, spoločne navyše založili spoločnosť Medicover pôsobiacu v oblasti zdravotníctva a s manželkou Christinou nadáciu World Childhood Foundation.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.