Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.05.2019, 15:43

Televízií pripojených na internet na Slovensku mierne pribúda

Znalosť pojmu HbbTV je však stále nízka.

Televízií pripojených na internet na Slovensku mierne pribúda

Čo o HbbTV vedia Slováci a ako k nemu pristupujú, zisťoval výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.

Závery prieskumu:

  • Počet televízií pripojených na internet mierne vzrastá: dnes ju má doma už nadpolovičná väčšina, 69 % respondentov, minulý rok to bolo 64 %.
  • Miera využívania funkcií, ktoré smart TV ponúkajú, zostáva takmer rovnaké. Z tých, ktorí majú televíziu pripojenú na internet, využíva smart funkcie 33 % opýtaných často (raz za týždeň) a 30 % veľmi často (skoro každý deň).
  • Čo sa týka znalosti pojmu HbbTV tj. hybridnej televízie, uviedli internetoví Slováci, že prevažne nevedia, čo to znamená (71 %). Toto číslo zostáva v porovnaní s minulým rokom takmer rovnaké.
  • Neznalosť sa aj tento rok týkala viac žien než mužov. Percento divákov, ktorí HbbTV poznajú a na svojej televízií ho aj využívajú, zostalo tiež rovnaké (5 %).
Zdroj: Nielsen Admosphere

  • Najviac opýtaných využívajúcich smart TV používa na tomto zariadení YouTube (84 %), čo taktiež zodpovedá minuloročným údajom.
  • Na druhom mieste je internetový prehliadač (46 %), aplikácie pre sledovanie filmov z archívu alebo požičovne filmov (33 %), a taktiež aplikácie pre prehrávanie/streamovanie hudby (20 %). Poradie funkcií, ktoré užívatelia používajú najviac zostalo teda totožné s údajmi z minulého roka.
  • Za najviac prínosné služby, ktoré ponúkajú funkcie HbbTV, považujú internetoví užívatelia prístup do video archívu televíznych relácií jednotlivých staníc (63 %), pohodlnejší prístup k internetovému obsahu (YouTube, Facebook a ďalšie webové služby) a online službám televíznych staníc (53 %) a exkluzívny obsah doplňujúci a rozširujúci klasické televízne vysielanie (28 %).

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.