archív
StoryEditor

Predseda poroty Zlatého klinca 2019: Chystáme sa oslavovať lokálnu kreativitu

29.05.2019, 17:58
Na tohtoročnom Zlatom klinci je predsedom Multi Channel poroty Pavel Flégl z agentúry Isobar.

To čo si cení na slovenskej reklame, je predovšetkým vtip, jednoduchosť a priamočiarosť myšlienky, hovorí Pavel Flégl z agentúry Isobar. Aká reklama ho osloví tak, že jej dá na Zlatom klinci najviac bodov?

S akými pocitmi prichádzate na Slovensko? Čo očakávate od slovenskej reklamy?

Prišiel som sa nakaziť. Kreatívny festival je tu preto, aby vyzdvihol to najlepšie, čo v krajine na za posledný rok vzniklo. Aby som ocenil každé vykročenie do neznáma, každú extra míľu, ktorú musíte prejsť, aby ste urobili niečo výnimočné. Odovzdávanie ocenení vždy sprevádza energia, ktorá nabíja k ďalšej práci. Teším sa na to.

Vnímate slovenskú reklamu v Česku? Ktorá slovenská reklama vás v poslednom období zaujala?

Samozrejme vnímame. Veľa prác sa prihlasuje k nám do súťaží, úspešné kampane rozoberáme s regionálnymi klientmi a slovenské práce sharujú aj agentúry, ktoré majú u nás svoje pobočky. A čo ma zaujalo? Pred dvoma týždňami som išiel cez Slovensko a počul som v rádiu Birell dychovku. Následne sa ku mne dostal aj spot s policajnou kapelou a musím povedať, že takto som sa dlho nezasmial. Exekúcia je presne tá "WTF" úroveň, ktorá sa jednoducho nedá nezazdieľať. Bravó agentúre, bravó klientovi. Dúfam, že sa kampani darí dobre.

Čo si ceníte na slovenskej reklame?

Podľa toho, čo som mal možnosť vidieť medzi prihlásenými prácami, tak to je predovšetkým vtip, jednoduchosť a priamočiarosť myšlienky. U nás takáto ľahkosť riešenia trošku chýba. Často sa sústredíme na prílišnú sofistikovanosť, ktorá výsledok skôr robí komplikovaným. A ešte jedna vec sa vám nedá uprieť, máte "gule". Teda odvahu. 

Aká reklama vás ako porotcu na hodnotení osloví, ktorej dáte najviac bodov?

Asi tá pri ktorej sa budem preklínať, že som ju neurobil práve ja. (Smiech) Ale vážne. S porotou sa chystáme oslavovať lokálnu kreatívu. Hľadať tie najodvážnejšie myšlienky, ktoré zahýbali spoločnosťou.

Ak by ste si mali vybrať z minuloročného Cannes, na ktorej reklame by ste sa chceli podieľať?

Trash Isles. Aj keď by som bol radšej, keby taká kampaň vôbec nemusela vzniknúť.

Vo všeobecnosti, aká reklama je dnes dobrá reklama?

Možností ako dnes ľuďom sprostredkovať informáciu, je veľa. U nás v agentúre sa riadime filozofiou “Don’t do ADs. Do EXPERIENCEs”. Nechceme vytvárať vizuálny smog, ale snažíme sa prísť s inovatívnym riešením, ktoré vtiahne používateľa do hry. Donúti ho k spontánnej reakcii. Emócie sú pre nás veľmi dôležité. Pocit ako sa cíti človek počas interakcie je to, čo vytvára vzťah so značkami.

Ktorá práca z tých, čo ste už videli vás zaujala?

Nechcem predbiehať, ale svoj top list už samozrejme mám. Som zvedavý, aká búrlivá diskusia nastane pri zasadnutí poroty. 

Ktorá kategória sa javí najsilnejšou?

Veľmi silná sa mi javí kategória Branded Content a samozrejme kráľovská disciplína Integrovaná kampaň.

Kto je Pavel Flégl?

Pavel založil v roku 2007 v Česku agentúru Bistro, ktorá sa rýchlo adaptovala medzi top digitálne agentúry v Česku. Po dvoch rokoch jeho skúsenosti s prácou pre Leo Burnett v Kuala Lumpur, v Malajziii sa v roku 2014 vrátil naspäť do Čiech. Bol pri transformácii agentúry a jej spojenia s mediálnou agentúrou Adexpres. Neskôr sa agentúra stala súčasťou siete Dentsu Aegis Network a premenovala na Isobar. Ako kreatívny riaditeľ pracoval Pavel pre značky Škoda, Česká sporiteľňa, Lynx Telecom, MasterCard, SazkaBet, Heineken a ďalšie.

 Pozrite sa, aké kampane pochádzajú z dielne agentúry Isobar:

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:14