Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.05.2019, 11:28

Šéf marketingu 365.bank: Máme 11-tisic zákazníkov. Chceme rásť rýchlejšie

„Aby sme boli profitabilná banka, potrebujeme získať 200-tisíc klientov približne do piatich rokov od štartu banky. Kým sa tam však dostaneme, plánujeme počas tejto cesty popri účte zadarmo uviesť na trh aj produkty, ktoré budú spoplatnené,“ hovorí Juraj Šnirc.

Šéf marketingu 365.bank: Máme 11-tisic zákazníkov. Chceme rásť rýchlejšie
Zdroj: 365.bank

S: Ako sa zrodila myšlienka vzniku mobilnej banky 365.bank? S akou víziou ste pracovali?
Ocitli sme sa v situácii, keď vidíme, že segment bankovníctva a finančných služieb je v etape digitálnej transformácie. Podobný vývoj cítiť v telekomunikáciách, hotelierstve, taxislužbách, médiách či hudobnom priemysle. Uvedomili sme si, že digitalizácia nie je budúcnosť, ale prítomnosť, ten, kto má zvíťaziť na poli finančných služieb, musí byť pripravený a ponúkať také služby, ktoré klient očakáva, ktoré sú sprostredkované cez mobilnú aplikáciu, cez telefón. A to je základná idea, na ktorej sme stavali 365.bank. Nemá to byť banka pre technologických geekov alebo len pre mladých ľudí. Má to byť banka, ktorá je pre dnešných ľudí, ktorí majú k dispozícii supervýkonné „počítače“ vo svojom vrecku a možno si to ani neuvedomujú.

S: Takže toto je primárna cieľová skupina?
Ak by som to mal zúžiť, tak je to muž, tridsiatnik, ktorý žije v meste, má vysokoškolské vzdelanie, používa vo svojom smartfóne internet a bežne pracuje s aplikáciami.

S: Priblížme vaše krátkodobé a dlhodobé ciele...
V prvom rade chceme vytvoriť prvú inteligentnú mobilnú banku, ktorá doteraz nebola na Slovensku. A to sa nám zatiaľ darí. Sme totiž jediná banka, ktorá je mobile first, a teda všetky produkty si viete zriadiť cez mobil. Dôležitým cieľom je dostať tieto posolstvá do povedomia ľudí, keďže doteraz sme sa u nás stretávali len s internetovými bankami, ktoré boli stavané pre desktop. Dlhodobo chceme ľudí vzdelávať a hovoriť im, že nastal čas, keď sa nemusia obávať „bankovať“ cez telefón, že je to bezpečné a pohodlné. Že to môže byť zadarmo a vďaka smartfónom môžu dostať omnoho lepšie služby, než na aké boli zvyknutí doteraz vo svojich tradičných bankách.

S: Vstupujete na trh v situácii, keď po odchode banky Zuno reálne funguje jedna internetová banka, tradičné banky neustále zdokonaľujú svoj internetbanking a na Slovensko majú presah iné zahraničné digitálne banky ako nemecká N26 či britská Revolut. Koho považujete za najbližšiu a najväčšiu konkurenciu?
Najväčšou konkurenciou sú pre nás práve zahraničné banky, ktoré spomínate, aj keď na Slovensku zatiaľ nemajú veľa klientov. Sú to však skutočne mobilné banky, ktoré nemajú žiadne pobočky a ktoré si bez problémov môžete stiahnuť do mobilov, otvoriť si účet za pár minút a pracovať s ním. Ostatné slovenské banky nevnímame ako konkurenciu, pretože aj jedna internetová je v zásade pobočková banka. Má totiž niektoré procesy, ktoré musíte dokončiť buď v internetbankingu, alebo v pobočke či cez call centrum. Takže primárne sledujeme banky v zahraničí. Banky ako

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.