Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.05.2019, 12:14

Barbora Rusňáková: Oceňujem značky s tradíciou, ktoré by si zaslúžili byť viditeľnejšie

Predstavujeme Talenty z brandže.

Barbora Rusňáková: Oceňujem značky s tradíciou, ktoré by si zaslúžili byť viditeľnejšie
Zdroj: archív B.R.

Predstavujeme Barboru Rusňákovú, ktorá sa podujala na zodpovedanie niekoľkých nielen pracovných otázok.

Barbora pracuje ako Senior account manager v PR agentúre Neopublic. Začínala počas vysokej školy ako PR manažérka v Nitrianskej komunitnej nadácii, konkrétne v projekte Mladí Nitrianski filantropi. Neskôr si vyskúšala prácu v dvoch najväčších komerčných televíziách na pozícii redaktor televízneho obsahu. Počas takmer 5 rokov v PR pracovala pre klientov ako Unilever, Mucos, Biopark, Omron, Fokus očná optika, Emco, Alpro či Pískacie. V súčasnosti sa venuje prioritne PR komunikácii pre Orange.

Na čom aktuálne pracujete?

Momentálne sa intenzívne venujeme práci pre klienta Orange, pripravujeme viacero zaujímavých projektov v oblastiach B2B a internetu vecí. Zároveň sa tešíme na blížiace sa festivalové leto, kde má svoje významné postavenie aj Orange.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť? A prečo?

Mám skúsenosť s prácou pre veľké nadnárodné značky, ale aj s PR komunikáciou pre menšiu lokálnu firmu, ktorá si hľadá svoje miesto na slovenskom trhu. Páčia sa mi nové, začínajúce značky s kvalitnými produktmi, ktoré by potrebovali pomôcť presadiť sa vo veľkej konkurencii, ako napr. Ponio či Dulcia.

Zároveň oceňujem aj značky s tradíciou, ktoré by si zaslúžili byť viditeľnejšie, ako sú Tami alebo Bona Vita. Svoju kariéru som začala v komunitnej nadácii a s veľkou radosťou by som opäť pracovala pre organizácie, ktoré sa snažia robiť pozitívne zmeny v spoločnosti.

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?

Zaujímam sa o problematiku životného prostredia a klimatickej krízy,  a preto sledujem kampane  4oceans a Greenpeace. Páčila sa mi kooperácia Greenpeace s hercom Davidom Harbourom známym zo seriálu Stranger Things, ktorá povzbudila fanúšikov, aby mu dali 200-tisíc retweetov kvôli jeho pripojeniu k expedícii za tučniakmi. Cieľ 200-tisíc tweetov bol prekonaný o 176-tisíc zmienok a herec sa o niekoľko mesiacov neskôr pripojil ku Greenpeace. Tiež ma veľmi zaujali posledné kampane Nike a Stabilo, ktoré pojednávali o silných témach.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Mnohí ľudia sú prekvapení, že mám takmer stále dobrú náladu. Snažím sa brať život pozitívne a učím to aj ľudí okolo seba.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Chcela by som byť polyglot a ovládať na vysokej úrovni ešte zopár cudzích jazykov, aby som sa mohla dohovoriť v rodnom jazyku s domácimi počas mojich cestovateľských výjazdov.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Usmievavá, tvrdohlavá a komplikovaná (ako asi všetky ženy J).

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Rok 2018 bol pre mňa plný pozitívnych pracovných aj životných zmien. Po odchode z predchádzajúcej agentúry som si dožičila na niekoľko mesiacov voľno a sústredila som sa viac na seba a svoje koníčky. Veľa som cestovala a športovala.

Potom som s radosťou, odhodlaním a veľkými očakávaniami nastúpila do Neopublic-u. Posledná štvrtina roka 2018 sa niesla zastrešovaním komunikácie 19. ročníka  dobročinného Plesu v opere, ktorý sa konal začiatkom roka 2019. Dôsledná príprava a podporné mediálne aktivity začali štyri mesiace pred samotným večerom a pokračovali aj po evente. Už po druhýkrát ples upozorňoval na potrebu podpory inkluzívneho vzdelávania detí so zdravotným znevýhodnením. Rekordný výťažok  v hodnote 270 486 eur, ktorý sa vyzbieral, bol použitý na plnenie dobročinného zámeru

Na čo ste pyšná?

Som pyšná na každý projekt a plnohodnotne strávený pracovný deň s tímom skvelých a šikovných kolegov, kedy sme pre klientov vykonali kvalitný kus práce. Čo sa týka osobného života, som pyšná na to, že každé ráno poctivo cvičím. V minulosti som na seba často zabúdala a nenachádzala si čas na oddych. Svoju prácu milujem, ale už v nej netrávim desať - jedenásť hodín denne ako kedysi. Neustálym premýšľaním o práci človek rýchlo vyhorí.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

To, že si vyštudovala iný odbor, neznamená, že nemáš čo marketingu ponúknuť. Počúvaj, uč sa a nasávaj všetky informácie ako špongia. Neboj sa podeliť sa so svojím názorom alebo kreatívnym  nápadom. Buď dravá a hrdá na svoje pozitívne výsledky. Nenechaj sa znechutiť, keď ti v práci niečo nevyjde. Ber to ako skúsenosť, ktorá ťa mala niečo naučiť.

Riadite sa v živote nejakou myšlienkou? 

Ži tak, aby si nemusel na smrteľnej posteli niečo ľutovať.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.