Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.05.2019, 22:00

Zlatý klinec 2019: Peter Rajčák získal ocenenie Filip!

Cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu udeľuje klub top kreatívcov združených v ADC (Art Director's Club).

Zlatý klinec 2019: Peter Rajčák získal ocenenie Filip!
Zdroj: Peter Mayer

Ocenenie Filip udeľuje Art Director's Club Slovensko (ADC) kreatívnej osobnosti za výnimočný prínos v kreativite slovenskej reklamy v uplynulom roku. Je súčasťou ocenení odovzdávaných na Zlatom klinci, najvýznamnejšej reklamnej súťaži na Slovensku.

Tento rok si významné ocenenie prevzal Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ z agentúry Effectivity POWERED BY PUBLICIS.

Najvýraznejšia práca Petra Rajčáka je pre festival Ekotopfilm, ktorého propagácie sa agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICIS zhostila tento rok už piatykrát.

Kampane Ekotopfilmu už pozbierali množstvo domácich aj zahraničných ocenení na súťažiach efektivity a kreativity a aj na festivaloch krátkych filmov. 

V roku 2017 v spote namiesto krásnych záberov o prírode vytvorili faunu budúcnosti. Predstavili dva druhy zvierat, ktoré, na to aby prežili, sa museli prispôsobiť nám ľuďom. V enviromentálnej téme tak využili prvky sci-fi.

V roku 2018 ukradli krásu z umenia. Ťažiskovým formátom kampane bol televízny spot “Olejové jazero", ktorý vznikol vďaka spolupráci s Baletom SND a jeho prvou sólistkou Rominou Kolodziej. Tanec na jazere plnom toxických látok je reflexiou na ekologické katastrofy na Aralskom alebo Karačajskom jazere.  

Tento rok pokračuje propagácia festivalu s rozprávkou Pa a Pi. Po sérii konceptov o ukradnutej kráse tak Ekotopfilm prináša novú tému, založenej aj na varovaní slávneho fyzika Stephena Hawkinga: “Humans need to get off planet Earth within 100 years and find another planet to call home if our species was going to survive."

"Aby sme problém vysvetlili najmä rodičom, zavolali sme si na pomoc postavičky z rozprávky Pa a Pi. Mačiatkovskí astronauti sa vracajú po vyše tridsiatich rokoch na Zem. Namiesto pôvodných záberov krásnej prírody však v hľadáčiku nájdu autentické zábery zo súčasnej prírody," vysvetľuje nápad Peter Rajčák.

Peter Rajčák je tiež spoluautorom kampaní pre Ligu proti rakovine, Tchibo, NAY a množstvo ďalších. 

Kto už ocenenie Filip získal?

Ocenenie Filip udeľuje ADC od roku 1997. Hneď prvé dva roky ho získal režisér Juraj Johanides. V roku 1999 získali cenu creative director Milan Hladký a art director Rasťo Michalik, ktorý prestížne ocenenie získal aj v roku 2010. Hladký aj Michalik v tom čase pôsobili v Juraj Vaculik Creative Studio.

Rok 2001 patril Vladovi Struhárovi a rok 2002 Jurajovi Vaculíkovi z vtedajšej agentúry Juraj Vaculik Creative Studio.

Nasledujúce štyri roky patrili dvom agentúram. Najprv dva roky po sebe agentúre Wiktor Leo Burnett, v ktorej dostali cenu Peter Kačenka a Vlado Slivka, ktorý v tom čase v agentúre pôsobil. A v roku 2005 a 2006 získala cenu agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Putovala do rúk Rasťa Uličného a Jozefa Chmela. 

Peter Darovec z Istropolitana Ogilvy dostal cenu v roku 2007. Kameraman Juraj Chlpík dostal významné ocenenie v roku 2008 a režisér Jonáš Karásek z agentúry GunPowder bol ocenený v roku 2009.

Michal Pastier zo Zaraguzy si za svoju prácu zaslúžil Filipa v roku 2011 a v roku 2012 cenu získala opäť agentúra Wiktor Leo Burnett, v ktorej vtedy pôsobil Peter Ižo

V roku 2013 putovalo ocenenie do rúk Rada Olosa z Istropolitana Ogilvy a v roku 2014 do rúk režiséra Romana Valenta.

Na Zlatom klinci v roku 2015 získal ocenenie Filip Matúš Bence a v roku 2016 Bohumil Dohnal, v tom čase pôsobiaci v agentúre MADE BY VACULIK.

V roku 2017 boli ocenení dvaja kreatívci z agentúry Wiktor Leo Burnett- Štefana Andrejco a Martin Keder.

Minulý rok patril Martinovi Woskovi z TRIAD-u.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.