Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.05.2019, 22:30

Zlatý klinec 2019: Best Non-Profit prácou je kampaň Prijateľní.sk

Ocenenie bolo tento rok odovzdané druhýkrát.

Zlatý klinec 2019: Best Non-Profit prácou je kampaň Prijateľní.sk
Zdroj: Peter Mayer

V rámci Festivalu kreativity Zlatý Klinec 2019 bola minulý rok po prvýkrát ocenená najúspešnejšia práca v kategórii Best Non-Profit. Jej partnerom je ako v minulom roku aj tento rok Slovenská sporiteľňa, ktorá sa rozhodla ocenenie odovzdať agentúre Respect APP a združeniu Divé maky za prácu Prijateľní.sk. Cenu odovzdal Peter Holík zo Slovenskej sporiteľne.

Kampaň zameraná na stieranie predsudkov o Rómoch upozorňuje na negatívne prekvapivý štatistický údaj o diskriminácii menšiny na trhu práce.

Agentúra Respect APP preto vytvorila promovideo, ktoré v skutočnosti nemá propagovať službu na vylepšenie životopisu či zmenu farby pleti. Jeho cieľom je upozorniť na alarmujúcu situáciu na našom trhu práce - Rómovia majú približne o polovicu menšie šance, že im na životopis firma odpovie, než iní uchádzači s tou istou kvalifikáciou a vzdelaním. Údaj vyšiel z experimentu Inštitútu finančnej politiky, v ktorom boli do firiem posielané totožné životopisy s rozdielmi iba v tom, či išlo o Róma alebo nie.

Kampaň vyzýva firmy, aby pristupovali k žiadostiam o zamestnanie bez predsudkov a Rómovia nemuseli siahať po takýchto absurdných vybieľovacích riešeniach na zvýšenie svojich šancí. 

Na stránke Prijateľní.sk sa môžu firmy pridať do zoznamu zodpovedných zamestnávateľov a vyjadriť tak, že vo svojich firmách vyberajú uchádzačov podľa schopností a nie ich etnického pôvodu.

Minulý rok si titul Best Non-Profit pripísala Istropolitana Ogilvy za prácu Magna – Moje dieťa. Cenu odovzdal Peter Holík zo Slovenskej sporiteľne.

Zdroj: archív

​V kampani Moje dieťa sa agentúra rozhodla vymeniť steny galérií za steny na Facebooku. Fotografie detí zo Sýrie od umelca Martina Bandžáka „vystavilo“ na svojich Facebookových profiloch viac ako 80 známych osobností politického, kultúrneho a spoločenského života. Cieľom bolo poukázať na deti, ktoré žijú vo vojnovom prostredí a zároveň vyvolať celospoločenskú diskusiu o útrapách vojny.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.