Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.06.2019, 11:41

Rekreačné poukazy výrazne ovplyvnili správanie slovenských dovolenkárov

Ubytovatelia hlásia zvýšenie počtu turistov.

Rekreačné poukazy výrazne ovplyvnili správanie slovenských dovolenkárov
Zdroj: ZľavaDňa

Hlavným cieľom zavedenia rekreačných poukazov je podpora cestovného ruchu na Slovensku prostredníctvom finančného príspevku od zamestnávateľa, ktorý môžu zamestnanci využiť na pobyt v našej krajine. Hoci sú rekreačné poukazy v platnosti iba od začiatku roka, poskytovatelia ubytovacích služieb už zaznamenali rastúci záujem o pobyty na Slovensku. S blížiacou sa dovolenkovou sezónou bude tento trend ešte výraznejší. Rekreačné poukazy by mali priniesť viac návštevníkov našim hotelom, penziónom či rekreačným zariadeniam, v ktorých turisti strávia najmenej dve noci.

Z prieskumu spoločnosti STEM/MARK, uskutočneného vo februári 2019 na vzorke slovenskej populácie (N=1259 respondentov) vyplýva, že:

  • na Slovensku trávi dovolenku prevažne alebo aj, viac ako 86 % Slovákov
  • o možnosti znížiť si náklady na dovolenke vďaka príspevku zamestnávateľa cez rekreačný poukaz v súčasnosti vie už 83,6 % Slovákov
  • Slováci trávia na dovolenke v našej krajine v priemere 4-7 dní (45,4 %), aspoň 1-3 dni dovolenkuje 33,6 % opýtaných.

To, že spotrebiteľské správanie slovenských dovolenkárov výrazne ovplyvnil práve rekreačný príspevok, potvrdzuje aj analýza portálu ZľavaDňa. Predaj domácich pobytov totiž v máji medziročne rástol o 18 %. Hlavný nápor sa síce očakáva až v júni, no letný predaj začal v tomto roku skôr ako obvykle. Aj napriek príspevku na rekreáciu opätovne rastie záujem o Poľsko a to medziročne o takmer 10 %. „Cena pobytov na Slovensku stúpa, kapacít je menej, očakáva sa teda, že hotely budú plné aj za vyššie ceny. V takomto prostredí sú blízke a kvalitné hotely v Poľsku výbornou alternatívou,“ hovorí Martin Rakovský zo ZľavaDňa.

Zavedenie rekreačných poukazov pozitívne vnímajú napríklad v cestovnej kancelárii Kiska Travel. Podľa Lucie Kordiakovej, riaditeľky oddelenia rekreačných poukazov, jeho najdôležitejším benefitom je, že „Slováci začali cestovať a  spoznávať naše krásne Slovensko. S finančnou podporou zamestnávateľa cez rekreačné poukazy je to už možné pre výrazne vyšší počet slovenskej klientely. Teší nás aj to,  že záujem je o všetky kúty Slovenska. Zároveň môžeme jednoznačne potvrdiť zvýšený záujem slovenských klientov o dovolenku na Slovensku.“

Aj Ing. Michal Galica, výkonný riaditeľ rezortu Gothal Liptovská Osada, považuje zavedenie rekreačných poukazov za nesporný benefit pre segment domáceho cestovného ruchu a hotelierstva. „Sme presvedčení, že zámer podporiť toto odvetvie hospodárstva sa týmto opatrením naplní. Zároveň je to transparentný benefit pre verných zamestnancov. Zo štatistík vieme, že dovolenka na Slovensku je každým rokom obľúbenejšia a vďaka rekreačným poukazom môže byť dostupnejšia pre širšie masy, najmä mladé rodiny s deťmi,“ myslí si Michal Galica a dodáva: „V súčasnej dobe evidujeme zvýšený záujem o čerpanie rekreačných poukazov. Na legislatívnu úpravu sme flexibilne zareagovali zaradením špeciálneho akciového balíčka do našej ponuky. Ide o ‘Rodinný pobyt na rekreačný poukaz’.“

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.