Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.06.2019, 14:14

Cannes Lions 2019: Grand Prix získala kniha tampónov a nabúranie Fortnite

Pozrite si ďalších víťazov najvyššieho ocenenia.

Cannes Lions 2019: Grand Prix získala kniha tampónov a nabúranie Fortnite
Zdroj: Adage

Poznáme ďalšie najkreatívnejšie reklamy ocenené na 66. ročníku festivalu reklamy Cannes Lions.

Direct Grand Prix

Grand Prix si z Cannes si odnáša Burger King za kampaň Whopper Detour. Prostredníctvom aplikácie si môžete z Burger Kingu objednať Whopper Sandwich za jeden cent. Ale len v tom prípade, že ste v McDonald´s.

Public relations Grand Prix

Kniha proti daňovej diskriminácii The Tampon Book upozornila na nerovnosť daňových sadzieb pre rôzny produkty. Prvé vydanie The Tampon Book sa vypredalo za jeden deň a v nasledujúcich dňoch spustila kampaň búrlivú debatu.

Predsedníčka PR poroty Michelle Huttonová zdôraznila, že je spolu s kolegami z poroty presvedčená, že kniha je skvelým príkladom modernej komunikácie. „Kombinuje kreativitu s PR remeslom. Kampaň je ukážkou, ako to môže ísť ruka v ruke,“ tvrdí Huttonová. 

Media Grand Prix

Spoločnosť Nike v kampani Air Max Graffiti Store ukázala, ako spojiť technológiu s kreativitou a zároveň využila brazílsku graffiti kultúru.

Kampaň je podľa vyjadrenia poroty „neuveriteľným príklad toho, aká je značka statočná a nebála sa pustiť do niečoho, čo už bolo súčasťou kultúry mesta“.

Creative Data/Strategy Grand Prix

V tejto kategórii získali ocenenie dve práce. Obe zdieľali spoločnú tému používania dát zodpovedne a zároveň vytvárali globálny vplyv z kombinácie tech a kreatívy na zdieľanie svojich message.

Zakaždým, keď niekto poslal „#GoBackToAfrica“ na sociálnych médiách, FCB/Six redigoval akýkoľvek kontext a odpovedal nádhernými obrázkami zo všetkých 54 krajín v rámci kontinentu, pričom tiež používal hashtag „#GoBackToAfrica“.

Volvo sfilmovalo prieskumy, ktoré ukázali, že ženy sú častejšie než muži vystavené zraneniam v dôsledku havárie vozidla.

Social & Influencer Grand Prix

V silnej konkurencii kampane Dream Crazy od Nike napokon Grand Prix vyhrala práca Keeping Fortnite fresh. Ak sa pýtate prečo, keď jasným favoritom bola práca od Nike, odpoveď  ponúka predseda poroty: „To, čo urobil Nike je najlepší príklad purpose-driven marketingu, nemyslím si však, že Cannes je nevyhnutne o tom. Festival by mal byť aj o tom, čo by mal byť ďalší trend.“

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.