Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.06.2019, 10:31

Cannes Ideas Róberta Slováka: Vedeli ste, že ženy majú pri autonehodách vážnejšie zranenia ako muži? Ako Volvo s touto otázkou riešilo bezpečnosť

Pozrite si aj ďalšie výnimočné práce tohtoročného Cannes Lions, ocenené Grand Prix.

Cannes Ideas Róberta Slováka: Vedeli ste, že ženy majú pri autonehodách vážnejšie zranenia ako muži? Ako Volvo s touto otázkou riešilo bezpečnosť
Zdroj: Volvo

Automobilka, ktoré uprednostňuje bezpečnosť ľudí pred svojim vlastným ziskom, digitálna kolekcia oblečenia a unikátny filmový jazyk využitý v reklame - to sú tri práce ocenené Grand Prix, ktoré som dnes vybral z toho najlepšieho na Cannes Lions International Festival of Creativity.

Bezpečnosť je viac ako konkurenčná výhoda
Vedeli ste, že ženy pri autonehodách majú oveľa vážnejšie zranenia a umierajú častejšie ako muži? Je to spôsobené aj tým, že bábky, na ktorých sa testujú potenciálne zranenia majú mužskú výšku a proporcie. Ak aj vyrobia “ženskú” crash-test dummy, tak je to len vlastne zmenšenina tej mužskej. Navyše sa tieto prevažne testujú na sedadlách spolujazdkýň a nie šofériek. Agentúra Forsman & Bodenfors presvedčila klienta Volvo, aby s tým niečo urobil Volvo zbieralo dáta z reálnych nehôd od roku 1970, z nich potom čerpali pri tvorbe konceptu The E.V.A Initiative, čo je skratka pre Equal Vehicles for All. Vybrané zranenia reálnych žien premenili do choreografie “zdigitalizovanej” tanečníčky, ktorú využili pri videu v kampani. Cieľom bolo nielen šíriť povedomie o tom, že ženy sú v autách vystavené väčšiemu nebezpečenstvu ako muži, ale najmä inšpirovať aj
ostatné automobilky, aby zlepšili bezpečnosť svojich áut. Agentúre sa podarilo presvedčiť klienta,
aby svoje dáta o nehodách zdieľal aj s konkurentmi zadarmo! A Forsman & Bodenfors vďaka
tomuto získali Grand Prix v novej kategórii na Cannes Lions Creative Strategy.

Ako mať každý deň iný outfit a neničiť prírodu
Dilemu influencerov, ktorí nesmú mať to isté na sebe na dvoch fotkách na instagramoch a zároveň
nechcú plytvať a poškodzovať planétu vyriešila držiteľka ocenenia Grand Prix v Digital Crafte - agentúra Virtue Copenhagen. Vytvorila digitálnu kolekciu oblečenia “adDRESS THE FUTURE”,
ktorou pomohla organizácii WaterAid bojujúcej proti plytvaniu vodou.

Aká ťažká je skutočná novinárčina
A čo by bol za Cannes Lions, keby Droga5 nedostala Grand Prix, všakže. V kategórii Film Craft ju
získala zo sériou “The Truth Is Worth It” pre The New York Times. Dramaticky zostrihaný a do deja
vťahujúca filmárska reč unikátne prerozprávala peripetie novinárov pri hľadaní faktov o Trumpovi:

Alebo o deťoch migrantov, ktoré americké úrady odobrali rodičom a umiestnili potajomky do táborov:

 

Prečítajte si o kampani viac tu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.