Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.06.2019, 11:19

Lidl výrazne obmedzuje objem plastov vo svojich predajniach

Ročne chce Slovensko odbremeniť o takmer 400 ton plastu.

Lidl výrazne obmedzuje objem plastov vo svojich predajniach
Zdroj: Lidl SR

Diskontný reťazec Lidl v rámci aktuálne zavádzaných ekologických opatrení výrazne znižuje ročnú produkciu plastov a odbremení krajinu o takmer 400 ton plastu ročne. Ide o asi taký objem plastového odpadu, aký za rok vyprodukuje približne 11 000 Slovákov.

  • Prvým krokom Lidlu smerom k spomínanému cieľu bolo odstránenie najtenších igelitiek z predaja koncom minulého roka. Lidl odstránením týchto tašiek z ponuky ušetril 125 ton plastov ročne.
  • Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny pracej sily, resp. obsahu dosiahla úspora 15 ton plastov ročne.
  • Lidl v súčasnosti už len dopredáva jednorazový plastový riad ako sú poháre, taniere, príbory, ale aj plastové slamky. Nahradenie plastového materiálu ekologickejšími alternatívami odbremení životné prostredie o 35 ton plastov ročne.
  • Najnovším krokom v boji proti dobe plastovej je rozhodnutie Lidla znížiť hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov vlastnej značky. Úprava sa týka aj obalových fólií. Tento krok predstavuje úsporu plastov 216 ton na ročnej báze.
  • Lidl zároveň v roku 2018 recykloval viac ako 800 ton plastov.

„Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť – obmedziť – recyklovať,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu a dodal: „Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie.“

Na jar 2018 predstavil obchodný reťazec svoju stratégiu obmedzovania plastov. V rámci nej si Lidl stanovil ciele znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20% a zároveň dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.