Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.07.2019, 14:00

Vytvorili sme si priestor na rast a teraz ho napĺňame, hovorí šéf spoločnosti DOLIS GOEN

Novovzniknutý produkčný dom v sebe spája výhody digitálu a ofsetu.

Vytvorili sme si priestor na rast a teraz ho napĺňame, hovorí šéf spoločnosti DOLIS GOEN
Zdroj: Rudolf Slezák, DOLIS GOEN

Spoločnosti Dolis a Goen sa za viac ako 20 rokov vypracovali z malých firiem na relevantných hráčov na polygrafickom trhu. V minulom roku spojili svoje sily v novovzniknutom produkčnom dome DOLIS GOEN, ktorý zastrešil aj digitálnu tlačiareň Willmark a ofsetovú tlačiareň Print4U. Aké výhody prináša táto synergia klientom a aké sú vízie spoločnosti, hovorí Rudolf Slezák, managing director spoločnosti DOLIS GOEN.

S: Relevantných fullservisových hráčov, ktorí spájajú výhody malo- a veľkoformátového digitálu a ofsetu, je na trhu polygrafie len zopár. Ako vznikalo zlúčenie spoločností Dolis a Goen?
Príbeh obidvoch spoločností sa píše už viac ako 20 rokov. Obe by sme mohli už dávno pred zlúčením charakterizovať ako rodinné firmy. Dolis začínal ako malé grafické štúdio a neskôr sa odbornosťou svojho tímu a rozsahom portfólia prepracoval k všestrannej produkčnej firme. Goen bol od svojich začiatkov zameraný skôr na samotnú tlačovú produkciu. Postupom času mali obe firmy rovnakú majetkovú štruktúru, čo bol aj jeden z dôvodov fúzie týchto dvoch značiek.

Nezanedbateľným faktorom bola tiež ekonomická efektivita – teda úspora duplicitných nákladov, procesná efektivita a dlhodobá udržateľnosť efektívneho podnikania spojená s potrebou technologického progresu. Pred piatimi rokmi sme pribrali Print4U, kde máme 50-percentnú majetkovú účasť a pred dvomi rokmi sme boli pri zrode nového Willmarku, ktorý sa stal v posledných mesiacoch aj našou 100-percentnou dcérskou spoločnosťou. V súčasnosti vytvárajú tieto pôvodne štyri samostatné spoločnosti úžasnú synergiu v rámci produkčného domu DOLIS GOEN, ktorý je schopný splniť všetky nároky na profesionálnu tlač a komplexné služby v oblasti reklamy a propagácie.

Fúziu sme využili ako priestor na nový štart, ako istý druh obrody.

S: Ako máte rozdelené portfólio klientov?
DOLIS GOEN môžeme aj dnes brať ako rodinu, kde je každý špecialista na svoju oblasť, ale všetci sledujeme jeden cieľ – spokojného klienta. Jednou z obrovských výhod tohto zlučovacieho procesu je práve to, že jeden account manager v spoločnosti DOLIS GOEN dokáže pokryť naozaj široké portfólio: od vizitiek a letákov cez rôzne POS materiály až po brožúry alebo knihy. Čokoľvek klient potrebuje, tak to dokážeme zabezpečiť práve vďaka tomu, že poskytujeme produkčný a polygrafický fullservis. Každý člen tejto rodiny tak má samostatnú aj spoločnú klientelu.

S: Ako by ste charakterizovali jednotlivé spoločnosti, ktoré zastrešujete? V čom sú špecialisti?
Môžeme to rozdeliť na tri hlavné segmenty: DOLIS GOEN interne pre svoje firmy zabezpečuje predovšetkým obchod, administratívu, investície, strategické plánovanie a exekúciu. Kľúčové operácie sa potom prenášajú do dvoch výrobných divízií, pričom každá je elitou vo svojej oblasti. Digitálnu divíziu Willmark Europe vedie Jakub Jurášek a ofsetový segment zastupuje spoločnosť Print4U pod vedením Rasťa Hrudala. Obaja sú špičkovými expertmi vo svojom obore a pre nás sú to partneri, na ktorých sa môžeme na 110 percent spoľahnúť.

​S: Aké zmeny vám toto spojenie prinieslo?
Fúziu sme využili ako priestor na nový štart, ako istý druh obrody. Firma prešla rozsiahlym rebrandingom od názvu cez farby alebo logo až po webstránku a komunikačnú stratégiu. Sídlo DOLIS GOEN sme presťahovali do nových reprezentatívnych priestorov v Golden City, zainvestovali sme tiež do úplnej výmeny nábytku a výpočtovej techniky. Aj takto sme chceli dať najavo, že sa začína nová éra spoločnosti. Zlepšili sme interné procesy a spojili našich expertov do jednotlivých celkov, aby sme mohli zvýšiť efektivitu a komfort pre našich klientov.

S: Máte za sebou náročný rok. Čo nám o ňom môžete povedať?
Posledný rok bol určite najturbulentnejší zo všetkých rokov Dolisu, Goenu, Print4U a aj nového Willmarku. Súčasťou zmien bolo aj uzavretie jedného výrobného závodu a presuny kľúčových technológií do špecializovaných celkov. To znamená, že Willmark Europe ako značka aj ako spoločnosť má pod svojou strechou všetky technológie týkajúce sa digitálnej tlače. Tak isto pri ofsete, či už ide o produkčnú technológiu, alebo postprodukciu a knihárenské spracovanie, všetko má pod záštitou Print4U. Uvedomujeme si, že to bolo náročné pre množstvo ľudí, či už pre obchodných partnerov, ale predovšetkým pre náš tím. Touto cestou sa chcem poďakovať všetkým, ktorí s nami tieto zmeny úspešne zvládli a bez ktorých by sme ich len ťažko dokázali.

S: Uvažujete nad tým, že časom sa Willmark a Print4U vzdajú svojej identity a budete už vystupovať len pod jednou značkou?
V súčasnosti majú jedna aj druhá značka svoju silu, svoju klientelu a fungujú samostatne ako expertný celok. Integrita oboch týchto firiem je pre nás dôležitá a vďaka synergii môžeme vytvárať mix, ktorý klientovi zabezpečuje špičkové služby. Do budúcnosti sa zlúčenie nedá vylúčiť, ako však teraz vnímam situáciu na trhu, značky Willmark a Print4U by mali zostať naďalej zachované, pretože každá má svoju tradíciu a zákaznícky kmeň, ktorý je s nimi pevne spojený. To je ako keď VW vlastní Audi a Lamborghini. Zákazník si stále chce kúpiť Lamborghini a nie VW za 400-tisíc.

S: Týmito akvizíciami ste narástli. Aká je teraz vaša pozícia na trhu?
Myslím si, že toto je veľmi ťažko merateľné. Keby som však mal zhodnotiť našu pozíciu po týchto všetkých zložitých interných operáciách, tak je čoraz silnejšia. Stále pracujeme na tom, aby sme vyťažili maximum zo zmien, ktoré sme realizovali.

S: Aké máte plány do budúcnosti?
Naše firmy medzi sebou fungujú ako partneri a navzájom sa podporujeme. Procesy a činnosti, ktoré mohli byť centralizované, postupne preberá DOLIS GOEN. Zvyšok musí zostať individualizovaný z praktických dôvodov. Existuje hranica, ktorú nemá zmysel prekračovať, lebo zbytočne obmedzíme priestor na rast. Hoci je pravda, že DOLIS GOEN zastrešuje aj obchod, treba dodať, že svojich plnohodnotných obchodníkov má každá z firiem. A to je tiež jedna z najväčších pridaných hodnôt týchto všetkých spojení pre klienta. Keď k nám príde, dokáže využiť všetky služby všetkých našich spoločností na jednom mieste.

S: Za posledných 12 mesiacov ste sa skonsolidovali. Na čo sa chcete zamerať teraz?
Myslím, že potenciál je obrovský, no kvantifikovať by som ho v tejto chvíli ešte nechcel. Vytvorili sme si priestor na rast a teraz ho napĺňame. Priestor na rast máme v samotnej produkcii, chceme ďalej rozšíriť technologický park, či už sú to počítače, alebo produkčné stroje. Tento rok na jar sme do technologického parku Print4U kúpili úplne nový B2 tlačový stroj Heidelberg Speedmaster CX 75. V Print4U tak máme už dva Heidelbergy formátu B2 a už teraz sa ukazuje, že produkcia je oveľa efektívnejšia. Najbližšie plánujeme investíciu do jedinečnej digitálnej tlačiarne HP Indigo spájajúcej rýchlosť a flexibilitu digitálu s kvalitou ofsetu, ktorá pôjde pod značku Willmark.

S: Plánujete aj aktívnejšiu komunikáciu vašej značky po rebrandingu?
Áno, to je ďalšia vec, ktorú meníme. Dolis ani Goen v minulosti neboli propagovaní nejakým aktívnym spôsobom, čo sa v najbližších 12 mesiacoch zmení. Novú komunikáciu značky budú môcť naši klienti a obchodní partneri vidieť okolo seba. Povedali sme si, že žijeme v digitálnej dobe a našu komunikáciu tomu musíme prispôsobiť. Už v priebehu júna bola v plnom prúde digitálna kampaň, ktorú sme pripravovali v spolupráci s agentúrou daren & curtis. Berieme to ako prvú fázu, kampaň budeme priebežne vyhodnocovať a nevylučujeme časom ani pripojenie ďalších médií.

S: Aké ďalšie plány ešte máte?
V technológiách je budúcnosť obchodu aj produkcie a my to vieme. Dôležitým míľnikom je tak pre nás spustenie vlastného interného systému Spartan, ktorý bude zastrešovať všetky procesy, ktoré prebiehajú vo firme. Softvér sme začali sami vyvíjať už v roku 2017, lebo na trhu nebol žiadny ekvivalent, ktorý by dokázal riešiť naše potreby. Dostupné boli len softvéry určené pre gigantické spoločnosti nadnárodného charakteru, a hoci sa v rámci Slovenska považujeme za firmu s relevantným postavením na trhu, kupovať program za desaťtisíce alebo státisíce eur na to, aby sme zlepšili interné procesy, bolo nerentabilné. Na začiatku roku 2019 sme spustili prvý modul, ktorý pomáha account managerom v lepšom prehľade o klientoch a ich zákazkách, postupne budeme spúšťať ďalšie moduly, ktoré zabezpečia synchronizáciu ekonomiky, dokladov, logistiky a mnohých ďalších dát medzi firmami v našej skupine. Ďalšou fázou budú rôzne spôsoby autorizácie operácií, či už obchodníkov, vedenia, alebo samotných klientov.

S: Čo bude najväčším benefitom pre klienta?
Na konci dňa by mal tento systém spôsobiť to, že klient na našej webovej stránke automaticky získa informácie k jeho dopytu pri väčšine štandardnej produkcie a bude môcť hneď objednať to, čo potrebuje. Ide o to, aby rýchlo všetko vybavil, a to bez toho, že by si musel s niekým napísať sedem mailov, ak napríklad potrebuje vytlačiť iba tri tabule a päťtisíc brožúr. Napriek širokému záberu našej produkcie tento systém výrazne zvýši komfort pre naše tímy a našich klientov. Pri vysoko individualizovanej produkcii, ktorú nie je možné automatizovať, bude, samozrejme, náš tím tvoriť pre klienta riešenie na mieru osobne. Dôležité však je, aby klient už pri prvom kontakte získal maximum informácií a ušetril čo najviac vlastného času.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.