StoryEditor

Michal Neuschl: Správny mindset a prístup je to najdôležitejšie v práci a aj vo vzdelávaní

02.08.2019, 08:40
Predstavujeme Talenty z branže.

Piatková rubrika patrí Michalovi Neuschlovi z Heinekenu, ktorý zodpovedal niekoľko otázok nielen o práci.

Michal pôvodne študoval na Akadémii Policajného zboru, kde jeho cesta smerovala k tomu, aby sa stal vyšetrovateľom. Ako tvrdí: „Škola a vízia do budúcnosti ma však nenapĺňala a tak som zo školy odišiel. Keďže som sa vo voľnom čase venoval marketingu, zamestnal som sa v reklamnej agentúre La Verde v mojom rodnom Martine.“

Odtiaľ pokračoval do Dánska a Holandska, kde študoval marketing  a ukončil ho stážou v Heineken Slovensko, kde zostal aj pracovať na pozícii Junior Brand Managera. Michal sa tento rok zúčastnil národnej súťaže Young Lions, v ktorej uspel v kategórii Marketers s nápadom Chlebový ležiak pre Zlatý Bažant.

Young lions

Na čom aktuálne pracujete?

Momentálne pracujem na značkách Zlatý Bažant Radler, Strongbow a Lišiak zo Sadu. Aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že sú to tri rovnaké produkty a podobné značky, opak je pravdou. Každá značka ma svoj vlastný príbeh, cieľovku, silné stránky a úskalia.

Napríklad Strongbow je globálna značka, kde veľa komunikujem s holandskou centrálou. V brandingu máme pomerne zviazané ruky, napriek tomu ma táto značka a ľudia okolo nej veľa naučili.

Na druhej strane réžiu brandingu značky Lišiak zo Sadu máme vo vlastných rukách. Najaktuálnejšia téma je kampaň Lišiak bez Sadu, kde sme odkomunikovali problematiku včiel na Slovensku. Skvelú prácu v tejto kampani odviedla agentúra MADE BY VACULIK.

Značka Zlatý Bažant Radler je na Slovensku veľmi silná, rovnako ako samotná kategória radlerov. Pri nej si zas dokážem dokonale odsledovať, ako zvládam zodpovednosť. Neuveriteľne ma baví pracovať na takto diverzifikovanom portfóliu značiek.

Som v skvelom tíme odborníkov pod vedením Matúša Benžu a Ronalda Luptáka, ktorí ma posúvajú míľovými krokmi dopredu. Okrem práce v Heineken Slovensko som aktívny aj v neziskovom sektore.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Chcel som pracovať pre Heineken Slovensko a to sa mi aj podarilo. Páči sa mi holandská pracovná kultúra a zdieľané know-how v rámci celosvetového konceptu Heineken. Vo firme pracujeme s prvotriednymi analýzami, dátami a tými najlepšími reklamnými agentúrami.

Ak by som si však mal vybrať iný, paralelný život, určite by som sa nerozhodoval na základe toho, aké produkty/služby firma predáva. Samozrejme, za predpokladu, že biznis model je vystavaný na určitých etických hodnotách.

Hlavným kritériom je pre mňa to, aby som bol súčasťou tímu kvalitných ľudí, ktorí dokážu spolu vytvárať hodnoty a dopĺňať sa. Keďže som sa len prednedávnom vrátil zo zahraničia, ešte sa len oboznamujem s firmami na domácom trhu. Napríklad taký Martinus alebo Websupport by mohol ísť príkladom mnohým slovenským firmám. :-)

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, ak by ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?

Ak sa mám pozerať len na značku a produkty, tak by to bolo zrejme Porsche. Moja chlapčenská duša žije automotivom vždy, keď môže. Značka Porsche má krásnu históriu a úžasné produkty. Spojenie divokej prírody, najnovších technológií a luxusu mi naháňa zimomriavky. Toto je téma, v ktorej by som sa cítil dobre. Kto by nechcel zaspávať s pocitom, že pracuje ako brand manager značky, o ktorej sníva snáď každý malý aj veľký chlapec?

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Môj vek, vyzerám mladšie. Snáď to bude raz výhoda. :-)

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Fascinuje ma ľudské telo, mozog a všetko okolo toho. Chcel by som mu porozumieť čo najviac. Na druhej strane, ak by ste mi dali na výber medzi tým, stať sa odborníkom na neurovedu alebo kozmonautiku, asi by som sa nedokázal rozhodnúť.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Určite ma inak vnímajú kolegovia z práce, inak blízki priatelia a moje vlastné vnímanie samého seba je takisto trošku odlišné. Táto otázka je veľká skúška sebareflexie.

Pred každým dôležitým rozhovorom si v hlave zopakujem päť cností alebo vlastností, na ktoré sa počas rozhovoru budem sústrediť. Tieto vlastnosti sa snažím rozvíjať vo všetkých aspektoch svojho života. Tu sú tri z nich:

Zanietený. Snažím sa nestrácať čas s témami a vecami, ktoré nemajú perspektívu. A, naopak, do toho, v čom vidím potenciál, dávam všetko. Keď niečomu venujem svoj čas, tak tomu venujem aj energiu.

Pokorný. Do každého rozhovoru idem s tým, že sa idem dozvedieť niečo nové, zaujímavé. Snažím sa preukazovať rešpekt a byť zdvorilý. Sú to základné zásady komunikácie. Bohužiaľ, častokrát sa stretávam s opakom. Nemám rád povyšovanie…

Lojálny. Nielen v partnerskom vzťahu, ale v akomkoľvek. Či už ide o lojálnosť k firme alebo priateľom, nikdy sa nerozprávam o zlých vlastnostiach poza niekoho chrbát. Práve naopak, svoju energiu míňam na to, aby som pozdvihol názor na danú osobu alebo firmu v očiach osoby, s ktorou sa rozprávam.

Čo najlepšie sa vám podarilo minulý rok?

Podarilo sa mi úspešne ukončiť štúdium vysokej školy v Dánsku a čiastočne aj v Holandsku, kde som bol na výmennom štúdiu.

Na čo ste pyšný?

Na svojich rodičov. Za to, ako ma dokázali vychovať a obetovať sa.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Zabudni na hodnotu peňazí, sústreď sa na skúsenosti a možnosti napredovať.

Akým neziskovým aktivitám sa venujete?

Vyskúšal som si štúdium na slovenských aj zahraničných školách. Tá priepasť je obrovská... Samozrejme, že nechcem diskreditovať prácu učiteľov a profesorov, ktorí, verím, že robia všetko pre to, aby svojim študentom odovzdali to najlepšie z nich. Nemám dostatok prostriedkov ani moci, aby som inicioval systémové zmeny. Napriek tomu robím všetko pre to, aby som situáciu vzdelávania na Slovensku zlepšil.

Pripravujem koncept vzdelávania mladých ľudí, ktorí končia stredoškolské vzdelanie. Od septembra plánujem chodiť na stredné školy a diskutovať so študentami. Primárne témy sú motivácia učiť sa nové schopnosti a návyky. Chcem študentom ukázať, ako funguje motivácia, či už jej zlá stránka, čiže závislosti, ale aj to, čo na našu motiváciu vplýva a ako sa s ňou dá pracovať a využiť ju vo svoj prospech.

Verím, že mindset a prístup je v práci či vo vzdelávaní to najdôležitejšie. Na školách chýba mentoring. Je to rovnaké ako vo firme. Správne nasmerovaný a motivovaný zamestnanec/študent, ktorému je umožnené používať pri práci svoje silné stránky, je efektívnejší a šťastnejší.

Samozrejme, že sa nechcem hrať na žiadneho mentora alebo kouča. Ale momentálne disponujem informáciami, ktoré by ma na strednej škole posunuli ďalej. A chcem ich ponúknuť ďalším študentom.

01 - Modified: 2019-06-07 07:11:34 - Feat.: 0 - Title: Adam Marčan: Bavia ma reklamy, ktoré sa neprispôsobujú trendom z Cannes a pracujú s lokálnym insightom 02 - Modified: 2019-06-14 08:29:26 - Feat.: 0 - Title: Milan Malý: Polovica úspechu je vždy o odvahe klienta 03 - Modified: 2019-07-07 15:11:28 - Feat.: 0 - Title: Soňa Podstupková: Kvalita prichádza z kvantity, treba to jednoducho vysedieť 04 - Modified: 2019-07-12 13:23:56 - Feat.: 0 - Title: Matúš Hliboký: Je to iba reklama. Tak sa bav 05 - Modified: 2019-07-18 10:32:18 - Feat.: 0 - Title: Jaroslav Vígh: Reklama mi dala tak veľa, že cítim povinnosť jej to stále splácať
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 19:13