Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
08.08.2019, 09:50

Google aktualizuje prekladač a prináša Shoelace. Facebook si našiel nový zdroj príjmov

Zuckerberg si nárokuje na percentá z predplatného.

Google aktualizuje prekladač a prináša Shoelace. Facebook si našiel nový zdroj príjmov
Zdroj: Mashable

Sociálne siete prinášajú denne nespočetne veľa noviniek, ktoré sú viac či menej medzi používateľmi obľúbené. Napríklad predplatné vo Facebook skupinách môže vyhovovať tvorcom, avšak či je na Facebooku tak kvalitný obsah, aby boli používatelia ochotní zaplatiť je otázne. A Google to opäť skúša so sociálnou sieťou, ktorej cieľom je spájanie ľudí v rámci spoločných aktivít či návštev konkrétnych udalostí. Uvidíme, či sa tentokrát ujme. Okrem toho aktualizuje prekladač. 

Facebook si nárokuje na podiel z predplatného v skupinách

Vytváranie komunít a menších skupín je na Facebooku čím ďalej, tým viac obľúbené. Svedčia o tom aj štatistiky, z ktorých vyplýva, že ich využíva viac ako miliarda používateľov. Na tento fakt reagovala spoločnosť už začiatkom minulého roka, keď sa rozhodla zaviesť predplatné v skupinách. Novinku vtedy odôvodnila tým, že admini facebookových stránok a menších skupín uverejňujú na sociálnu sieť vlastný obsah, do ktorého investujú čas a energiu.

Zdroj: Facebook blog

​Preto sa Zuckerberg rozhodol zaviesť predplatné v skupinách. Nový model, ktorý umožnil používateľom prístup k exkluzívnemu obsahu, ak si za to zaplatia. Poplatky sa pohybujú od 4,99 do 29,99 amerického dolára mesačne. Cieľom funkcie je aj podpora v tvorbe vlastného obsahu. Spoločnosť vlani tvrdila, že nejde ani tak o zarábanie peňazí, ako o investíciu, ktorá sa používateľom vráti v podobe kvalitnejšieho obsahu a tvorcom zabezpečí aspoň malú finančnú motiváciu. Už vtedy však Zuckerberg upozornil, že predplatné môže pre sociálnu sieť tvoriť nový kanál príjmov, preto si môže časom nárokovať na 15- až 30-percentný podiel.

A vyzerá to tak, že model predplatného funguje a po roku prichádza Facebook briefing, na ktorom riaditeľka mediálnej monetizácie Kate Orsethová oznámila, že sociálna sieť ponechá tvorcom 70 percent príjmov z predplatného a zvyšných 30 percent si zoberie. Na podiel si robí nárok od začiatku roka 2020 s tým, že si nebude brať percentá zo spätných mesiacov. Novinka sa má vzťahovať na príjmy od tých predplatiteľov, ktorí si za exkluzívny obsah zaplatia po novom roku.

Google inovuje prekladač a znovu sa pokúša o úspešnú sociálnu sieť

Spoločnosť Google predstavila dlhoočakávanú aktualizáciu populárnej aplikácie Google Translate. Ponúka v nej možnosť vizuálneho prekladu z 89 do 100 jazykov. Jedným z najväčších benefitov je možnosť vytvárať v podstate ľubovoľné jazykové páry, pričom doteraz to bolo možné iba medzi angličtinou a inými jazykmi. Novinka pomôže aj v offline režime, keď po nasnímaní nápisov a oznamov preloží text v priebehu niekoľkých sekúnd. Google vďaka aktualizácii ponúka zjednodušenie používania aj tým, že aplikácia rozozná jazyk sama a nie je nutné zadávať ho ručne.

Sociálna sieť

O tom, že Google je jedným z najúspešnejších technologických gigantov, niet pochýb. Jeho produkty používajú miliardy ľudí, predsa však je niečo, pri čom spoločnosť viackrát narazila. Google mal viacero pokusov vybudovať sociálnu sieť, ale niekoľkokrát sa to nepodarilo. Po úspechu najmä v Južnej Amerike skončila sociálna sieť Orkut, taktiež Googlue Buzz či platforma Google+, ktorú po niekoľkých prešľapoch zrušili vlani v októbri. Ukončené boli aj aplikácie na zasielanie textových správ Allo a Google Wave.

Zahraničné médiá uvádzajú, že nevedia, čo si spoločnosť sľubuje od ďalšieho pokusu a pýtajú sa, v čom by to malo byť tentoraz iné. Malo by ísť o networkingovú aplikáciu, ktorá rozšíri používateľove sociálne siete v reálnom živote.

Zdroj: Techweez

​Cieľom je spájanie ľudí v rámci spoločných aktivít či návštev konkrétnych udalostí. Paradoxom je, že aj keď ide o mobilnú aplikáciu, sociálna sieť má ambíciu motivovať ľudí, aby prostredníctvom telefónu dali vedieť, kde sú, čo robia a zaznamenali polohu. Tým majú nalákať zainteresovaných kamarátov, aby sa pridali. Na sociálnej sieti Shoelace si ľudia budú môcť vytvoriť zoznam akcií, na ktoré by radi zašli. Ak nemajú žiadny svoj výber, aplikácia im na základe ich záujmov ponúkne predvýber podujatí a aktivít, ktoré by ich mohli zaujímať. Uvidíme, ako sa bude aplikácii dariť. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.