StoryEditor

Certifikovaní profesionáli z digitálneho marketingu: Vďaka DIMAQ sú ich na Slovensku už desiatky

27.08.2019, 08:00
Autor:
hrnhrn
O zhodnotení prvého roka DIMAQ, ako aj ďalších plánoch do budúcnosti sme sa rozprávali s Dašou Karpelovou, Executive director IAB Slovakia a Business manager pre DIMAQ.

V auguste uplynie rok od príchodu jediného medzinárodného certifikovaného programu DIMAQ (Digital Marketing Qualification) na Slovensko a certifikátom DIMAQ professional sa môže pochváliť už 42 absolventov z prostredia mediálnych agentúr i médií.

Program DIMAQ je určený digitálnym marketérom. Jeho nadstavbou je vzdelávací kurz v podobe štvordňovej DIMAQ Akadémie, ktorá v dvanástich moduloch pokrýva všetky digitálne marketingové témy a pripravuje účastníkov na skúšku. Pre digitálnych seniorov je určená rýchla predpríprava v podobe jednodňového kurzu.

O zhodnotení prvého roka DIMA Q, ako aj ďalších plánoch do budúcnosti sme sa rozprávali s Dašou Karpelovou, Executive director IAB Slovakia a Business manager pre DIMAQ.

Ako hodnotíte prvý rok pôsobenia?

Dnes značku DIMAQ pozná väčšina ľudí z nášho odvetvia a postupne sa šíria o nej referencie. K rozbehu DIMAQ nám zo začiatku výrazne dopomohli členovia združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia. Najmä z ich radov pochádzajú tiež prví absolventi programu. Teraz nás čaká úloha rozšíriť povedomie o značke a možnostiach DIMAQ do marketingových oddelení firiem, medzi zadávateľov reklamy. Na prvý rok sme si stanovili cieľ minimálne 60 certifikovaných ľudí, tak veríme, že so septembrovými termínmi akadémie a rýchlokurzu sa nám to podarí.

Čo účastníci DIMAQ programu najviac oceňujú?

Na základe doterajších feedbackov môžeme povedať, že je to najmä komplexnosť sylabov DIMAQ Akadémie. Aj keď sa niektorej digitálnej zručnosti nevenujete, je dobré mať o nej prehľad a základné vedomosti. Viete potom reagovať na rôznorodé otázky klientov, rozumiete súvislostiam, môžete prichádzať s novými nápadmi. Výrazne sa zjednodušuje a zlepšuje komunikácia medzi agentúrami a ich klientmi. Na strane zadávateľov reklamy lepšia znalosť súvislostí v digitálnom marketingu umožní sofistikovanú analýzu a lepšie nasmerovanie digitálnej stratégie produktu v online prostredí. Výborné hodnotenie dostali aj naši vyučujúci lektori, ktorí vedia vždy priamo reagovať na všetky položené otázky. V snahe sprostredkovať aj praktické skúsenosti sme do projektu zapojili aj externých lektorov – odborníkov na vybrané témy, čo študenti takisto veľmi ocenili.

Dáša Karpelová, IAB Slovakia

Ako prebieha príprava a skúška?

Štandardná výučba je obohatená o praktické cvičenia ako napríklad plánovanie mediálnych kampaní, SEO analýzu, tipy pre úspešný email marketing a ďalšie. Malý počet študentov počas prípravného kurzu dáva veľký priestor na otázky a ich zodpovedanie, lepšiu interakciu, či poskytnutie odpovedí na riešenie problémov z praxe účastníkov. Samotná skúška je pre mnohých pripomenutie študentských čias. Mala som niekoľkokrát možnosť pozorovať reakcie po absolvovaní testu a vo väčšine prípadov prichádza satisfakcia a radosť po jej zvládnutí. Medzinárodný DIMAQ professional certifikát je bezpochyby pozitívnym bodom v životopise, ako aj pozitívnou referenciou v LinkedIn profile.

Čo na certifikáte oceňujú zamestnávatelia?

V prvom rade celý program vnímajú ako nástroj získavania a umocňovania vedomostí, ako aj dodatočnej motivácie pre svoj tím. Prostredníctvom DIMAQ Akadémie si zamestnanci rozširujú prehľad v digitálnom marketingu ako celku, upevňujú a získavajú nové vedomosti, ktoré si následne potvrdia formou skúšky. Zamestnávatelia si vytvárajú certifikovaný tím odborníkov, čo slúži v prípade mediálnych agentúr aj ako referencia. DIMAQ Akadémia je využívaná aj ako zaškoľovací proces pre nových zamestnancov, v takom prípade ide o šetrenie času i peňazí. Ďalším výrazným plusom je, že DIMAQ Akadémia v sebe zahŕňa informácie týkajúce sa všetkých dostupných nástrojov, technológií a dáva prehľad o aktuálnych možnostiach digitálneho marketingu na slovenskom trhu.

Dá sa po absolvovaní programu pokračovať ďalej?

Vďaka recertifikačnému programu sú jeho absolventi nútení na sebe pracovať aj naďalej, teda aj po absolvovaní skúšky. Pozorujeme, že DIMAQ začína prispievať napríklad k tvorbe obsahu v podobe blogov či článkov písaných jeho absolventmi, za ktoré získavajú recertifikačné body. Absolventi takto na sebe pracujú a zároveň to prispieva k edukácii a šíreniu hodnotného obsahu naprieč celým slovenským trhom.

Ako je vnímaná potreba certifikátu v aktuálne poddimenzovanom trhu ľudských síl v digitáli?

Často dostávame aj s lektormi kurzov tieto otázky od potenciálnych záujemcov vzhľadom na súčasnú situáciu trhu práce v našom odvetví. Všetci pokladáme za samozrejmé doložiť svoje vedomosti z cudzieho jazyka certifikátom či štátnicou v rámci životopisu. Nie je žiaden dôvod na to, aby takýto štandard neexistoval aj vo svete digitálu. Jedna vec je niečo tvrdiť a iná potvrdiť to skôr, ako nový zamestnanec nastúpi.

Čo uchádzač s DIMAQ certifikátom signalizuje zamestnávateľovi?

DIMAQ certifikát hovorí budúcim zamestnávateľom niečo aj o osobnostnom nastavení konkrétneho uchádzača. Že má proaktívny prístup a je ochotný stále na sebe pracovať, zlepšovať sa. Všetci máme bezpochyby záujem zamestnávať ľudí so sklonom k rozvoju a k práci na sebe. DIMAQ certifikát v životopise je prvým signálom, že taký človek oproti vám na pracovnom interview práve sedí a rozhodne má prehľad o súčasnom digitálnom marketingu.

Aké sú ďalšie plány týkajúce sa DIMAQ?

Ako som už spomínala, DIMAQ chceme rozšíriť aj do firiem, medzi inzerentov, už tento rok sa objavili prvé lastovičky. Marketingoví pracovníci, ktorí sú v kontakte s mediálnymi, ale i full house agentúrami, DIMAQ určite ocenia. Uľahčí im komunikáciu, napomôže lepšie špecifikovať svoje požiadavky v rámci zadania tendra, ale i analyzovať prijaté ponuky mediálnych kampaní či stratégií. Tiež pochopia jednotlivé súvislosti navzájom prepojených digitálnych činností a môžu implementovať vylepšenia. Nikto nepozná produkt lepšie ako samotná značka, aj z toho dôvodu existuje veľa zadávateľov, ktorí si niektoré časti digitálneho marketingu riadia sami. Práve pre nich je DIMAQ ideálny vzdelávaco-certifikačný program. Tiež to platí pre objemovo menších zadávateľov reklamy, ktorí v rámci digitálneho marketingu využívajú externé spoločnosti len ojedinele. Uvažujeme v priebehu budúceho roka zaviesť na Slovensko aj certifikát DIMAQ basic, ktorý je určený pre študentov.

01 - Modified: 2019-07-02 10:14:54 - Feat.: 0 - Title: Definitívny koniec vykrádania obsahu na webe? IAB chce poupratovať v slovenskom online priestore 02 - Modified: 2019-08-12 17:37:49 - Feat.: 0 - Title: Webom v júli stúpla návštevnosť, dva portály si pripísali rekord 03 - Modified: 2019-06-03 07:52:55 - Feat.: 0 - Title: Kódex preberania obsahu na internete nastavuje prísnejšie pravidlá pri práci s online obsahom
01 - Modified: 2022-03-29 09:35:54 - Feat.: - Title: Pokuta 250-tisíc eur pre IAB Europe za porušenie GDPR. Agentúram hrozí, že prídu o údaje z cookies 02 - Modified: 2021-09-21 14:11:44 - Feat.: - Title: Online reklama rastie dvojciferným tempom. Za prvý polrok sa zvýšila o takmer 30 percent 03 - Modified: 2021-08-01 16:23:38 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: Top trojka publisherov v prvom polroku rástla 04 - Modified: 2021-04-12 10:33:05 - Feat.: - Title: Ťahúňom digitálnej komunikácie budú e-shopy, hovorí šéfka IAB Slovakia 05 - Modified: 2021-04-06 11:42:09 - Feat.: - Title: Koľko Slovákov je online a koľko z nich chodí na slovenské stránky?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 11:31