Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.08.2019, 08:00

Jakub Svetlík: Je pre mňa výzvou robiť kreatívu neznámej lokálnej značky tak, aby si ju ľudia obľúbili

Predstavujeme Talenty z brandže.

Jakub Svetlík: Je pre mňa výzvou robiť kreatívu neznámej lokálnej značky tak, aby si ju ľudia obľúbili
Zdroj: archív

Jakub Svetlík v piatkovej rubrike talentov odpovedá ešte ako Art Director z Istropolitana Ogilvy, od pondelka sa ale presúva do agentúry MUW Saatchi & Saatchi.

Začínal v roku 2017 ako stážista a teraz zastáva pozíciu Art Directora v reklamnej agentúre Istropolitana Ogilvy. Je dvojnásobným víťazom národného kola Young Lions, držitel shortlistu Young Drummers za print a spoluautor kampane “Stories, ktoré nesmú zmiznúť” pre denník Sme, ktorá agentúre okrem lokálnych cien tento rok priniesla shortlist na New York festival advertising Awards.

Na čom aktuálne pracujete?

Sťahujem sa. Nie do iného bytu, ale do inej agentúry. Po prvýkrát mením adresu a od nasledujúceho týždňa som súčasťou MUW Saatchi & Saatchi. Aj keď som trochu nervózny, verím, že mi to len prospeje a posunie o kúsok ďalej… minimálne na Viedenskú určite.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Baví ma Zlatý Bažant, Yeme, Nehera…

Ale najväčšia výzva mi príde robiť kreatívu lokálnej, neznámej značke tak, aby ju ľudia začali viac vnímať, prípadne si ju obľúbili. Pri tom by ma zahrialo na srdiečku.

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť ľubovoľne si vybrať?

Klasika… Burger King, Hornbach, Nike.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

To, že som prekvapivo mladý.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Profesionálny mindreader pri feedbackoch.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Som strašne milý, šikovný a pekný. Ale to hovorí moja mama, tak neviem, či je to pravda.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Minulý rok bol úplne super. Dostal som možnosť pracovať na väčších zadaniach v agentúre, vymysleli sme pomerne úspešnú kampaň, ktorá dokonca bodovala vo viacerých súťažiach a taktiež som bol po prvýkrát na Cannes Lions, čo bol pre mňa obrovský zážitok a potvrdilo mi to, že som si vybral prácu, ktorá ma fakt baví.

Na čo ste pyšný?

Neviem, či zrovna pyšný, ale som hrozne rád, že som skončil na vysokej škole ešte skôr, než som ju dokončil, aby som sa mohol naplno venovať reklame. Ako som spomenul v predošlej odpovedi. Robím to, čo ma naozaj baví. V mojom veku (24) to vidím ako veľký náskok v porovnaní s mojimi rovesníkmi, ktorí len teraz končia školu a zisťujú, že svet je trochu iný ako čakali.

A tiež som pyšný na to, že už viem v piatok večer zostať aj doma. Občas. Asi dospievam

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Stále si pripadám ako nováčik, keďže som tu len dva roky. Ale určite som mal byť menej bojazlivý a hrnúť sa do vecí viac po hlave. Posledný rok sa to tak snažím praktizovať a hecuje ma to robiť veci, na ktoré by som si predtým nikdy netrúfol, lebo som mal pred nimi strach.

Chcete niekoho pozdraviť ? 

Chcel by som poďakovať celej Istropolitane, že mi dala možnosť s nimi spolupracovať. Ste super! Ďakujem za všetko a vidíme sa na pive.

A ešte moju mamu. Ahoj mami !

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.