Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.08.2019, 14:21

Case study: Ako vznikal Ralf pre reklamu Raiffeisen bank?

Nového maskota banky, mimozemšťana Ralfa, vytvorilo animačné štúdio Plaftik.

Case study: Ako vznikal Ralf pre reklamu Raiffeisen bank?
Zdroj: Plaftik

Nová komunikačná stratégia banky Raiffeisen bank je v éteri už niekoľko mesiacov a jej najvýraznejším prvkom je mimozemšťan Ralf. Za jeho vznikom stojí animačné štúdio Plaftik, ktoré okrem Ralfa vytvorilo napríklad Mobíkov pre Slovak Telekom, modré maňušky pre operátora O2, ale aj anjelov pre Kofolu.

Zadanie na vytvorenie Ralfa prišlo od reklamnej agentúry MADE BY VACULIK. „Zadanie bolo veľmi stručné. Mal to byť milučký, cute mimozemšťan, žltej farby. Samozrejme, ešte sme dostali niekoľko indícií, ale v podstate toto bolo gro. Vzhľadom na to, že času bolo málo, hneď sme sa pustili do vymýšľania a skicovania,“ približuje Juraj Demovič, majiteľ a zakladateľ Plaftiku.

​Finálna podoba charakteru je vždy výsledok komunikácie medzi klientom a štúdiom. V tomto prípade mal Ralf, ktorého nakleslil výtvarník Marcel Janovský, úspech na prvýkrát. Následne sa dolaďovali detaily.

Prekreslenie a overenie proporcií plastelínového modelu Ralfa, čo bol prvý podklad pre 3D modelera:

Zdroj: Plaftik
„Pôvodný Ralf mal napríklad užšiu tvár a dlhšie nohy. Klient si prial, aby bol viac bacuľatý, tak sme mu vyhoveli. Veľa našej práce je o detailoch. Napríklad uši boli v tomto prípade tiež veľmi diskutovaná téma, no v konečnom dôsledku sme agentúru aj klienta „ukecali“, že nami navrhovaná alternatíva bude Ralfovi sedieť najlepšie. Navrhli sme, aby nimi aj telekineticky ovládal predmety,“ vysvetľuje Juraj Demovič. Aj takéto, možno na prvý pohľad detaily, sa v konečnej miere podpisujú na výslednej postavičke a najmä na tom, ako ju diváci budú vnímať.

Výberovka variácií Ralfových „uší“:

Zdroj: Plaftik

Ako ako prebieha samotný proces tvorby charakteru postavičky? „Celý proces zvyčajne začína brainstormingom nášho tímu a potom sa taktovky chytá náš výtvarník, ktorý vytvorí skicu – návrh. S týmto návrhom ideme za klientom, s ktorým hovoríme o prípadných zmenách. Čo je realizovateľné samozrejme zapracujeme do návrhu, ale niekedy sa stane, že je potrebné klientovi vysvetliť, že niektoré veci v 3D animácii jednoducho fungovať nebudú. Našou snahou je vytvoriť charakter ako plnohodnotného herca, ktorý bude hrať podľa predstáv klienta. Ale predsalen, animovaná postavička má svoje špecifiká,“ hovorí Juraj Demovič.

Skice výrazov a emócií, podklad pre výrobu Ralfovho 3D modelu:

Zdroj: Plaftik

Podľa jeho slov, po samotnej skici nasleduje rozkreslenie vo všetkých polohách a detailoch, aby ho 3D modelér Milan Puchert začal modelovať v počítači a vytvoril tak 3D verziu. Potom sa postavička rozhýbe, mimika, výrazy a tie sa opäť najskôr rozkreslia. Nakoniec je charakter hotový vo svojej 3D podobe. Nasleduje finálny rendering – ochlpenie, ktoré vytvorilo partnerské postprodukčné štúdio Blue Faces.

Výtvarníkom navrhnutá podoba ruky s nápadom troch prstov:

Zdroj: Plaftik

​Priestorová štúdia ruky, živý model v mierke 1:1 ako dôležitý podklad pre 3D modelera:

Zdroj: Plaftik

​Výtvarníkove náčrty rozmiestnenia ochlpenia, jeho typ, dĺžka a zafarbenie, potrebné pre proces generovania v 3D:

Zdroj: Plaftik

​Výtvarná korekcia proporcií Ralfovho 3D modelu:

Zdroj: Plaftik
Celú postprodukciu postavy a režírovanie zabezpečil tím Plaftiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.