Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.08.2019, 11:37 Aktualizované dňa 09.09.2019 o 08:42

Kaufland končí s predajom jednorazových igelitiek

Len v Kauflande sa ročne predá 9 miliónov jednorazových igelitových tašiek.

Kaufland končí s predajom jednorazových igelitiek
Zdroj: Kaufland

Len krátko po tom, čo Kaufland oznámil, že zo svojej ponuky vyradil jednorazové plastové poháre, riad a slamky, prichádza s ďalšou novinkou v rámci svojej stratégie znižovania spotreby plastov. Končí aj s predajom všetkých jednorazových igelitových tašiek. Kampaň pripravila agentúra Respect APP.

Ročne si na Slovensku odnesieme domov takmer 470 kusov igelitových tašiek, čo je až dvakrát viac, ako je priemer v Európskej únii. Veľkú časť z nich tvoria práve igelitové tašky na jedno použitie, ktoré sa, bohužiaľ, rozkladajú až neuveriteľných 500 rokov! Len v Kauflande sa ročne predá 9 miliónov jednorazových igelitových tašiek, ktoré síce majú certifikát Blue Engel, čo znamená, že sú z 80 % ekologické, no ich jednorazové používanie aj tak zbytočne zaťažuje životné prostredie. Preto od 28.8. začína Kaufland s dopredajom starých zásob týchto igelitových tašiek a najneskôr od nového roka budú v Kauflande k dispozícii už len viacnásobne použiteľné tašky a tašky z biobavlny.

Ochrana životného prostredia je pre nás veľmi dôležitá. Všetky kroky, ktoré v tomto smere podnikáme, sú súčasťou našej dlhodobej firemnej stratégie a aj v budúcnosti chceme v podobných aktivitách pokračovať. Jednorazový odpad predstavuje celosvetovo akútny problém a igelitové tašky na jedno použitie patria medzi jeho najproblematickejšie formy. Aj preto sme sa rozhodli ich úplne vyradiť z predaja,“ povedala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Kaufland ako prvý z veľkých obchodných reťazcov v roku 2017 vyradil z predaja najpredávanejšie ľahké igelitové tašky a upozornil na túto problematiku prostredníctvom kampane S igelitkou nemôžeš byť šik, v ktorej zábavno-poučnými videami poukázal na výhody textilnej tašky z biobavlny. Nedávno ako alternatívu k mikroténovým vreckám uviedol reťazec do predaja  nové EKO sieťky na ovocie a zeleninu na viacnásobné použitie.

Kaufland je súčasťou REset Plastic, stratégie skupiny Schwarz na zníženie spotreby plastov. 

„Igellitiho skice“ môžete vidieť vo vizuáloch na prospektoch či bilboardoch a zároveň sú súčasťou imidžového televízneho spotu.

Vizitka kampane:
Názov spotu: Končíme s plastovými taškami /Igeliti 
Autor: Respect APP
Trvanie kampane: 28.8.-19.9
Dĺžka spotu: 30 sek
Reklamná agentúra:  Respect APP
Realizačná agentúra/Produkcia: Respect APP
Media mix: 360
Ciele: Odkomunikovať informáciu, že Kaufland končí s predajom igelitových tašiek a nahrádza ich ekologickejšími variantami.
Posolstvá
 kampane: Jednorazové igelitové tašky predstavujú veľkú záťaž pre životné prostredie. Preto končíme s módou igelitových tašiek a od 28.8. budú igelitové tašky k dispozícii len do vypredania zásob. Nahradené budú taškami na viacnásobné použitie a taškami z biobavlny.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.