Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.09.2019, 08:42

Mikuláš Prokop: Chcel by som dostať pod ruku klienta, ktorého produkty budem milovať

Predstavujeme Talenty z brandže.

Mikuláš Prokop: Chcel by som dostať pod ruku klienta, ktorého produkty budem milovať
Zdroj: archív

Predstavujeme odľahčený formát otázok a odpovedí talentovaných ľudí z brandže. Mikuláš Prokop začínal ako copywriter v českej Hájedničke (H1.cz). Po štúdiu na KAMAKO nastúpil do digitálnej agentúry Visibility, kde sa venuje hlavne SEO a inbound marketingu na pozícii Strategy Director.

Momentálne pomáha klientom nastavovať aj komplexné digitálne stratégie. So svojimi projektami získal v rokoch 2018 a 2019 Digital PIE v kategórii Performance a tiež ocenenie Digital Rising Star. Pracuje pre klientov ako SME, Kaufland alebo Raiffeisen banka. V roku 2020 bude jedným z rečníkov na konferencii SEO Zraz.

Na čom aktuálne pracujete?

Väčšinu času venujem projektom, ktorým som pred pár rokmi, keď som začínal vo Visi, „zapínal“ SEO. Máme to celkom pekne rozbehnuté a k čisto výkonnostným aktivitám postupne pridávame aj viac kreatívy.

So SME-čkom, mojou freelance „bokovkou“, sa zas chystám na parlamentné voľby, čo bude pravdepodobne najväčšia spravodajská udalosť budúceho roka. Na toto sa špeciálne teším, spravodajské „real-time“ SEO vie byť celkom pekné vzrúšo.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť? A prečo?

Vždy som chcel robiť pre veľký contentový projekt, čo sa mi v SME-čku už splnilo a stále plní (klop-klop).

Raz by som tiež chcel dostať pod ruku klienta, ktorého produkty budem milovať. Takto som sa pred pár rokmi zaľúbil napríklad do Absyntu. Okrem toho, že som od nich už zhltol zopár desiatok kníh, mám rád ich marketing od poziciovania značky, edičný plán až po obal a komunikáciu. Byť pri niečom takomto hneď od začiatku musí byť príjemná skúsenosť.

Na marketingu akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?

Vybral by som si jedno z väčších svetových médií ako The New York Times, The New Yorker alebo Guardian. K novinám a contentu ma to ťahalo od mojich školských čias. Veľmi si cením prácu novinárov a pomáhať im ju predávať a dostať ju medzi viac ľudí mi dáva zmysel.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

V poslednej dobe ľudí prekvapuje môj účes. A prekvapuje celkom aj mňa a prezývky s ním spojené: maliar, spisovateľ z 19. storočia, Escobar, Francisci, Štúr, Dalí, Wilde a „kedy sa ostriháš?“. Nechávam to iba rásť, sám som zvedavý, čo z toho bude. Klienta som kvôli tomu zatiaľ nestratil. :-)

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Biológia a botanika. Raz by som chcel niekde v juhoamerickej džungli objaviť nový druh endemickej monstery. Predstavte si, koľko hipsterských značiek by si jej listy muselo vtesnať do svojej vizuálnej identity. Nádhera!

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Premýšľavý, puntičkársky, pomalý.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Minulý rok bol celkom plodný. Uvidel som mnoho nových druhov vtákov, to je taká moja ornitologická úchylka, ktorá ma teší, keď občas nesedím v kancli.

Potešili ma tiež digitálne koláče za SEO pre Firotour.sk (sem poprosím vložiť dofollow link, ha ha ha) a SME.sk, kde sa nám minulý rok podarilo rozbehnúť SEO mašinu na veľkých spravodajských a športových eventoch.

Špeciálne ma bavili neziskové projekty ako napr. Skutočná pravda, ktorý sme vymysleli s kolegami a kolegyňami z Visi v rámci prezidentskej výzvy. Projekt upozorňoval na rozšírené predsudky o Rómoch a nakoniec sa stal jedným z finalistov a získal aj shortlist na minuloročnom Digital PIE.

Zdroj: Facebook/ Digital PIE

Na čo ste pyšný?

Na moje analýzy kľúčových slov. SEO tím vo Visi. A frajerku. A rodinu. Je toho asi viac.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Chlapče, viac spi a športuj, lebo ťa to raz dobehne.

Aké knihy by ste odporučil našim čitateľom?

Ako prvá mi napadne How Not to Plan: 66 Ways to Screw It Up (Les Binet, Sarah Carter), ktorá mi pomohla sa na našu brandžu pozerať triezvejšie. Všetko v tejto knihe je podložené dátami, človek by ani neveril, koľko mýtov sa v marketingu omiela celé roky len preto, že sa nám na prvý pohľad zdajú logické alebo sme ich počuli od nejakého marketingového guru.

Ak by som išiel mimo marketing, tak by som odporučil nejakú „absyntovku“. Veľmi sa mi páčilo Impérium alebo Časy zo second-handu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.