Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.10.2019, 09:18

Hra Fortnite po dvojdňovom výpadku funguje. A ponúka novú verziu

Hru jedného z jej úspešných hráčov, v novej verzii po obnovení prevádzky, sledovalo v živom prenose okolo 170 miliónov ľudí.

Hra Fortnite po dvojdňovom výpadku funguje.  A ponúka novú verziu
Zdroj: Fortnite

Populárna počítačová hra Fortnite sa po dvojdňovom výpadku prebudila k životu a ponúkla miliónom svojich používateľov novú kapitolu s úplne novou mapou herného sveta, množstvom nových zbraní, úkrytov a bojovníkov.

Od nedele nebolo možné sa do hry prihlásiť, čo vyvolalo údiv aj rozhorčenie fanúšikov po celom svete. Médiá vytušili, že štúdio Epic Games odpojilo Fortnite kvôli novej verzii hry.

"Hráči nemali od nedele inú možnosť, než zízať na čiernu obrazovku," komentovala výpadok agentúra Reuters. Čierna diera vyvolaná dopadom meteoritu na ostrov, na ktorom doteraz hráči vzájomne bojovali, bola zdanlivo tým jediným, čo z populárnej hry zostalo.

Návrat hry v novej, rozšírenej podobe používatelia podľa Reuters prijali nadšene. Hru jedného z jej úspešných hráčov, v novej verzii po obnovení prevádzky, sledovalo v živom prenose okolo 170 miliónov ľudí, uviedla agentúra.

Hra patrí k najpopulárnejším na svete, prihlásených má 250 miliónov používateľských účtov. Server The Verge v lete napísal, že Fortnite má tržby vo výške 300 miliónov dolárov. 

Fortnite bola uvedená na trh v roku 2017. Zmyslom hry je prežiť vďaka zabíjaniu protivníkov aj stavaniu úkrytov. Hra rýchlo získala popularitu, keď do nej vývojári zakomponovali režim Battle Royal. V ňom medzi sebou bojujú hráči dovtedy, kým v neustále zmenšujúcom svete nezostane "nažive" len jeden posledný.

Hra je v režime Battle Royale prístupná na všetkých zariadeniach zdarma, hráči si ale môžu dokúpiť zaujímavejšie vybavenie alebo takzvané emotes, vďaka ktorým ich postavičky tancujú alebo robia iné zábavné gestá. Práve tieto nákupy sú výrazným zdrojom príjmov tvorcov. Podľa agentúry DPA spoločnosť Epic Games zarobila za minulý rok viac než 2,4 miliardy dolárov (2,2 miliardy eur), najmä vďaka nákupom v hre.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.