Youtube
StoryEditor

Hľadá sa najlepšia reklama na Youtube. Prihlásiť sa môžete už teraz

21.10.2019, 23:26
Autor:
redred
Ste presvedčení, že ste vytvorili reklamu na YouTube, ktorá funguje? Otestujte ju v konkurencii ďalších a vyhrajte.

Dovoľte, aby sme vám predstavili novú súťaž, ktorá zhodnotí efektivitu reklamy na YouTube. Znamená to, že prihlásiť sa môže každá agentúra alebo klient, ktorá vytvorila reklamu v online prostredí, konkrétne na YouTube. U nás ide o prvý
ročník súťaže, ktorá bude porovnávať reklamy nielen na Slovensku, ale aj v Česku. A tak je aj zostavená porota – z renomovaných mien a odborníkov slovenskej a českej reklamy, ako aj zadávateľov, ktorí majú skúsenosti s komunikáciou v online.

Čo sa bude hodnotiť
Súťaž YouTube Works bude hodnotiť reklamné videá vo viacerých kategóriách, ktoré zohľadňujú nielen efektivitu videa, ale posudzujú mediálnu stratégiu, najlepšie využitie insightov o cieľovej skupine a v kontexte súčasných trendov aj kultúrny dosah reklamy na spoločnosť. V jednotlivých kategóriách sa hodnotí využitie nových digitálnych kanálov a platforiem v rámci reklamy, pričom sa berie do úvahy inovatívnosť kampane, zásah spotrebiteľov a cieľového publika a merateľné ukazovatele jej dosahu. YouTube Works sa snaží vyzdvihnúť prácu značiek a agentúr, ktoré vytvárajú najlepšie kampane na videoplatforme YouTube a ktoré zároveň vykazujú vysokú efektivitu pri napĺňaní obchodných alebo marketingových cieľov.

Ako prebieha súťaž?
Porota bude hodnotiť iba práce, ktoré sa do súťaže prihlásili. Bude hodnotiť v dvoch kolách, pričom vyberie víťazov
v jednotlivých kategóriách. Najvyšším ocenením je Grand Prix. Víťazom v tejto kategórii sa stane iba kampaň, ktorá najlepšie demonštruje efektivitu využitia YouTubu v zmysle najlepších obchodných alebo marketingových výsledkov.

Kto sa do súťaže môže zapojiť?
Súťaž je určená pre všetky marketingové, mediálne a kreatívne tímy, ktoré vytvorili kampaň pre YouTube v tomto roku, a to na slovenskom či českom trhu. Do súťaže YouTube Works môžu tímy prihlasovať takú reklamu, ktorá podľa nich využila potenciál videoplatformy YouTube a naplnila ciele kampane a zároveň priniesla značke skutočné výsledky. Všetky práce musia spĺňať potrebné prihlasovacie požiadavky.

Tipy, ktoré pomôžu vám, i porote

  • Kampaň je potrebné popísať výstižne, zrozumiteľne a dôkladne. Treba mať na pamäti, že porota nemusí poznať detaily práce
  • Dôležitá je takisto jasná definícia KPIs kampane a popísanie metrík, ktoré ste aplikovali pri meraní naplnenia cieľov kampane

Predstavujeme kategórie, do ktorých môžete prihlásiť prácu:

  • Najlepšia mediálna stratégia - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie využila reklamné formáty, cielenie a sekvencie na YouTube.
  • Najlepšia spolupráca mediálnej a kreatívnej agentúry - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie demonštruje efektívne využitie YouTubu v rámci spolupráce mediálnej a kreatívnej agentúry.
  • Najlepšie využitie insightov o publiku - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie využije štatistiky o publiku na YouTube, vrátane údajov o komunite, a cielení. Prípadne, ktorá využíva analytické nástroje, ako je dopad na značku, YouTube Analytics alebo Google Analytics na zvýšenie efektivity reklamy a kreatívnejšieho spôsobu realizácie kampane.
  • Najlepšia integrácia YouTubu - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie integruje YouTube v rámci holistickej alebo širšej mediálnej kampane (napríklad TV, OOH, digitál) a ktorá jasne demonštruje, ako sa môžu viaceré médiá dopĺňať a priniesť želané obchodné alebo marketingové výsledky.
  • Najlepší kultúrny dopad pomocou YouTubu - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie vystihuje využitie YouTubu na dlhodobú komunikáciu s používateľmi, resp. kľúčovým publikom, ktoré vedie k mimoriadne uspokojivým výsledkom pre danú značku.  
  • Najlepšie využitie YouTubu pre výkonnostný marketing - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie ukáže to, ako reklamné YouTube formáty a s nimi súvisiace technológie boli využité na dosiahnutie cieľov v oblasti výkonnostného marketingu. 
  • Najlepšie dlhodobé využitie YouTubu - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie vystihuje využitie YouTubu na dlhodobú komunikáciu s používateľmi, resp. kľúčovým publikom, ktoré vedie k mimoriadne uspokojivým výsledkom pre danú značku.  
  • Grand Prix - hlavné ocenenie -  Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie demonštruje celkový dopad YouTubu na obchodné výsledky spoločnosti (napríklad trhový podiel, výnosy a pod.). Porota bude hľadať tú najkreatívnejšiu, najinovatívnejšiu, dátovo orientovanú kampaň s preukázateľnými obchodnými alebo marketingovými výsledkami. 

Dôležité dátumy:

21. októbra 2019 – spustenie súťaže, otvorené prihlasovanie reklamných kampaní do súťaže
10. januára 2020
– ukončenie prihlasovania reklamných kampaní do súťaže
11. februára 2020
– vyhlásenie výsledkov súťaže (celovečerné podujatie)

 Predstavujeme porotu:

  • Tomáš Varga, CEO Central Europe, Publicis Groupe
  • Dorota Kajfoszová, Online Channels and Media, O2 Czech Republic
  •  Michal Pastier, Group Creative Director, ZARAGUZA CZ/SK
  • Kamil Charvát, Chief Operating Officer, MUW Saatchi & Saatchi
  • Lenka Auerová, Operations Director, Adexpres
  • Eva Štípková, Head of digital marketing, SAZKA a.s.
  • Peter Michalka, Adman, Respect APP
  • Lucia Tarbajovská, Marketing Manager, Kofola CZ/SK
  • Emil Vojtko, CEO & Founder, Vidadu
  • Pavel Flégl, Creative Director, Isobar

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 23:06