Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.10.2019, 14:00

SND vstupuje do 100. sezóny. Vracia sa k pôvodnému logu a predstavuje imidžovú kampaň

Kreatívnu aj produkčnú časť si zabezpečili inhouse.

SND vstupuje do 100. sezóny. Vracia sa k pôvodnému logu a predstavuje imidžovú kampaň
Zdroj: SND

Slovenské národné divadlo vstupuje do 100. sezóny. "Rozhodli sme sa preto vizuálne zakotviť túto oslavu divadla a divadelnosti v komunikácii celého divadla," vysvetľuje vedúca oddelenia vizuálnej komunikácie Barbora Šajgalíková. 

Ako prvý krok k dosiahnutiu tejto línie bolo vypracovanie nového dizajn manuálu, pri ktorom sa vrátili k pôvodnému logu SND, ktoré navrhol Čestmír Pechr. V druhej línii sa rozhodli vytvoriť všetky premiérové vizuály nastávajúcej sezóny vopred. 

Cieľom predstavenia hracieho plánu storočnice, začiatkom sezóny s prislúchajúcimi vizuálmi, je dostať sa bližsie do povedomia divákov.

Zároveň je to podľa Šajgalíkovej krok k posilneniu značky SND ako materskej inštitúcie. "Jednotlivé vizuály by mali byť okamžite identifikované ako vizuály SND, ale zároveň by mali mať schopnosť si zachovať isté odlíšenie v rámci súborov, nakoľko tieto nereprezentujú len iné žánre, ale majú aj rôzne publikum a odlišné prístupy k tvorbe. V neposlednom rade musia jednotlivé diela, a ich autori, dostať svojbytnú identitu, ktorá rešpektuje povahu danej inscenácie." 

Komunikácia sa skladá z troch rôznych konceptov. "Pri činohre sme v tejto sezóne zvolili model práce s autorskými kolážami, resp. asamblážami, ktoré pre jednotlivé inscenácie pripravili renomovaní výtvarníci. Lucia Tallová vytvorila koláže pre premiéry Štúdia, Miloš Kopták vytvoril objekty pre inscenácie pre Sálu Činohry. Práca s vrstvením a prepájaním jednotlivých zdanlivo nesúvisiacich častí, obrazov alebo objektov do konečnej podoby nosnej metafory pomerne presne vystihuje postup budovania inscenácie, na ktorej konci je svojbytné dielo nesúce jednoznačné posolstvo, ale ukrývajúce množstvo nuáns a skrytých interpretácií," uvádza Šajgalíková.

​Operné vizuály postavili tvorcovia na sugestívnych výrazných portrétoch žien – hlavných hrdiniek jednotlivých diel, ktoré vychádzajú  z charakteru postáv. Ako zdôrazňuje vedúca vizuálnej komunikácie SND, v rámci vizuálov dbali na to, aby silnou výtvarnou štylizáciou upútali pozornosť diváka, posunuli vnímanie opery ako obsolétneho žánru na žáner, ktorý svojou veľkoleposťou, ak je správne uchopená, dokáže vyvolať veľké emócie.

​Operné vizuály 100. sezóny by mali mať schopnosť osloviť aj diváka, ktorému bol doteraz tento žáner vzdialený.

"Reagujúc na dramaturgickú líniu baletných titulov 100. sezóny, sme vo vizuáloch vytvorili nové inscenované scénické obrazy snovej krajiny. Súčasnou interpretáciou klasických diel sme sa chceli vyhnúť pátosu, ale zároveň vyzdvihnúť melanchóliu a krásu jednotlivých obrazov, vytvoriť surreálne snové priestory, ktoré majú schopnosť osloviť divákov rôznych vekových kategórií," hovorí Šajgalíková a dopĺňa: " V oboch prípadoch operných aj baletných vizuálov sme spolupracovali s fotografom Jakubom Gulyásom a jeho tímom."

​Divadelný plagát, na rozdiel od plagátu k iným kultúrnym udalostiam je médium, s ktorým sa podľa Barbory v niektorých prípadoch opakovane pracuje aj niekoľko rokov: "Keďže plagáty kultúrnych inštitúcií výrazne prispievajú k vizuálnej identite mesta, máme zato, že by sa im malo venovať extrémne množstvo pozornosti, nakoľko nastavujú latku – a kultivujú vkus – nás všetkých." 

S vizuálmi budú predstavitelia divadla pracovať na webe a na sociálnych sieťach. Outdoorové kampane budú realizované počas roka v rámci mediaplánu pred jednotlivými premiérami a zároveň bude SND celoročne komunikovať 100. výročie založenia vlastnou imidžovou kampaňou, v ktorej si pripomenie osobnosti, ktoré formovali SND počas naprieč jeho existenciou. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.