archív
StoryEditor

Milan Bielik: Úspešná kampaň nás zvádza myslieť si, že sme majstri sveta

25.10.2019, 07:00
Predstavujeme Talenty z brandže.

Do rubriky talentov sme sa rozhodli osloviť Milana  Bielika, Senior Copywritera z agentúry MADE BY VACULIK.  

"Pred 12 rokmi ma pre reklamu objavil Rasťo Michalik a chalani z MUW Saatchi&Saatchi, za čo som im nesmierne vďačný. Medzi moje najoceňovanejšie práce patria asi tie, ktoré som dlhé roky robil pre Telekom," hovorí o svojich začiatkoch Bielik. 

Pred troma rokmi sa Milan presťahoval na Búdkovú do MADE BY VACULIK, kde sa stará o komunikáciu pre Raiffeisen, Union, Dobrého anjela, Terno a VŠMU.

"Najväčšiu radosť mám z príletu Ralfa, ktorý doplnil okrídlencov - dobrého a strážneho anjela," vyzdvihuje Bielik a dopĺňa: "V civile som inžinier ekonómie, ale bolí ma hlava, aj keď mám rozúčtovať účet za obed. Ešteže ma vtedy Rasťo vzal." 

Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?

Brať reklamu s pokorou, lebo častokrát nás úspešná kampaň zvádza myslieť si, že sme majstri sveta.

Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?

Asi každému kreatívcovi zasahuje reklama do súkromia. Moja rodina a kamaráti už vedia, že sa so mnou ťažko plánujú veci dopredu. Neustále posúvam rôzne stretnutia, oslavy či dovolenku kvôli kampani s ubezpečením, že po tejto kampani to už bude voľnejšie.

Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?

Naplánovala to moja sestra za mňa. V októbri sa prvýkrát stanem ujom. Už sa neviem dočkať.

Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?

Mojím snom je naučiť sa pozdĺžne parkovať. A ostatné sny sú krásne aj vtedy, keď o nich len fantazírujem.

Čo vás najviac motivuje?

Najviac ma motivuje dobrá konkurencia. Vždy vás baví porovnávať sa s najlepšími. Aj keď máme pocit, že všetko tu už bolo, veľmi rád mám kampane, ktoré ma prekvapia netradičným pohľadom, alebo odvahou urobiť to inak. Ďalej ma motivujú moji šikovní kolegovia a tréner v posilke.  

Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?

Nauč sa pozdĺžne parkovať a nauč sa dobre po anglicky. Ostatné veci budú ako majú byť. Možno by som teraz prijal radu od svojho 18-ročného ja, lebo mám pocit, že niektoré veci už nerobím tak spontánne ako kedysi.

Najpoužívanejšia aplikácia v práci?

Ja som taký offlineový človek. Gmail a Chrome - úplná pracovná klasika. Ale počul som, že momentálne frčí trend minimalizmu - napr. mať v mobile len 20 aplikácií vrátane kalkulačky a kalendára - takže som asi trendy.

Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?

Hopin - ako introvertnejšia osoba som strašne nerád volal na dispečing.

Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?

Popradská káva jednotka aj dvojka. Na tej kampani sa mi páči úplne všetko, od insightu až po exekúciu. Veľmi sa mi páčila aj Tvárová biometria pre Tatra banku od chalanov z vedľajšieho tímu a Smart Folder pre ČSOB. To sú inšpiratívne veci, ako robiť konzervatívny bankový segment inak.

Práca, na ktorú ste najviac hrdý?

Kampaň pre nepočujúcich od Telekomu, to bola moja srdcovka. Vtedy sa spojilo všetko, čo mám na reklame rád - krásna exekúcia obdobia nemých filmov, výborní herci, s ktorými sme dodnes dobrými kamarátmi a pekná myšlienka kampane. V súčasnosti som hrdý najmä na Ralfa, ktorého sa nám podarilo priviesť na svet a ľuďom sa veľmi páči. Držím mu palce.

Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?

Český T-Mobile - ten mám rád dlhé roky. To už nie sú reklamy, ale krátke epizódy seriálu - sen každého copywritera.

Najlepšie komunikujúci lokálny brand?

Na Slovensku sa robí veľmi dobrá reklama. Z konkurenčných brandov sa mi páči “Maťko a Kubko” Coop Jednoty.

Koho v brandži najviac obdivujete?

Každého kreatívca či klienta, ktorý ma inšpiruje a ktorému v dobrom závidím, že tú kampaň som nevymyslel ja. 

Čím ste chceli odmalička byť?

Od malička som chcel robiť reklamu alebo byť v televízii. Málokomu sa splní detský sen. Možno aj preto ma táto práca stále baví. Našiel som sa v nej a som za to vďačný.

Od čoho ste závislý?

Som závislý na dobrých seriáloch a filmoch. Treba kŕmiť hlavu. Hollywood je ďalší čarovný svet, vďaka ktorému môžeme prežívať akoby viacero životov

Aké Slovensko si želáte?

Milujem Slovensko a som tu šťastný. Myslím si, že na tom vôbec nie sme tak zle, ako sa nám zdá.  Želám si len, aby sa Slovensko viac smialo, bralo sa s nadhľadom a bolo tolerantné.

01 - Modified: 2019-09-13 07:46:11 - Feat.: 0 - Title: Mikuláš Prokop: Chcel by som dostať pod ruku klienta, ktorého produkty budem milovať 02 - Modified: 2019-09-20 09:15:03 - Feat.: 0 - Title: Lenka Vidiečanová: K online marketingu som sa dostala náhodou. Študovala som divadelnú produkciu 03 - Modified: 2019-09-27 08:27:03 - Feat.: 0 - Title: Matúš Kováč: Chcel by som pracovať pre klienta s bohatou históriou 04 - Modified: 2019-10-04 04:42:22 - Feat.: 0 - Title: Viera Prievozníková: Kvalitná interná foto a video produkcia prináša množstvo výhod pre nás, aj pre klienta 05 - Modified: 2019-10-11 09:33:13 - Feat.: 0 - Title: Róbert Lelkes: Marketing si vyžaduje analytické myslenie 06 - Modified: 2019-10-17 11:27:29 - Feat.: 0 - Title: Lívia Brtáňová: Som vo fáze, keď potrebujem vidieť, že naša práca má aj vyšší zmysel ako 500 percentný ROI
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 10:43