archív
StoryEditor

Zuzana Pokrivčáková: Rozprávajte sa s klientami. Od nich prichádzajú najlepšie inšpirácie

01.11.2019, 06:00
Predstavujeme Talenty z brandže.

Už tradične čítate piatkovú rubriku talentov. Dnes odpovedá Zuzana Pokrivčáková, tím líderka z agentúry Basta digital

Zuzana sa začala zaujímať o digitálny marketing popri štúdiu architektúry. A ako sama hovorí, aby to nové “hobby” prehĺbila prihlásila sa na stáž do Pizza SEO, kde jej terajší kolega Daniel Duriš povedal, že v agentúre by som mohla riešiť online architektúru webov v rámci nového Web / UX tímu.

"O user experience som nikdy predtým nepočula, ale znelo to ako zaujímavá oblasť, ktorá prepája dáta, ľudský faktor a technológie, podobne ako architektúra :) Počas inžinierskeho štúdia som si uvedomila, že digitálnemu marketingu sa chcem venovať naplno a začala som accountovať kľúčové projekty v agentúre. Tie si vyžadovali aby som sa vzdelávala viac v PPC, SEO, či e-mailovom marketingu. Mojou prirodzene silnou stránkou je projektovým manažment. Kombináciou znalostí a schopností potom moja rola vo firme vyústila do pozície tím líderky," vysvetľuje Zuzana. 

Na čom aktuálne pracujete?

Kontinuálne sa venujem dlhodobým projektom, v ktorých prepájame viaceré nástroje digitálneho marketingu, od výkonnostných PPC kampaní, cez optimalizáciu webu pre vyhľadávače, obsahový marketing, konverznú optimalizáciu webu až po e-mailový marketing. Mojou úlohou je vymýšľať ako konzistentne prepájať tieto aktivity, tak aby mali synergický efekt pre klienta smerom k cieľom projektu, ktoré sme si spoločne stanovili.

Aktuálne však pripravujem jednu špeciálnu kampaň cielenú na B2B segment e-shopu, ktorého doménou sú koncoví zákazníci. To chceme v horizonte najbližších rokov zmeniť tak, aby mohol e-shop konzistentne rásť, keďže B2C cieľovka má limity kúpyschopnosti.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Ja už pre nich pracujem :) Popradská káva a čaj je moja srdcovka. Marketéri za značkou Popradskej kávy a čaju robia výbornú prácu, čo sa týka produktu a budovania značky. Zároveň ja osobne pochádzam z Popradu, takže v tom bude aj nejaká forma lokálpatriotizmu.

Na marketingu akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?

Zrejme by to bola Patagonia, ktorá si nedala nálepku “ekologickej” značky iba v rauši posledných rokov. Minimalizmus, funkčnosť a udržateľnosť sú hlboko v DNA Patagonie, na čo by som sa vedela rýchlo naladiť a nadviazať vo svojej práci.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Áno, občas ten prechod od architektúry do UX a následne digitálneho marketingu. Ale je to vždy pozitívne prekvapenie.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Chcela by som sa naučiť nejaké remeslo, dokázať vyrobiť niečo vlastnými rukami, ako napr. stolárstvo alebo hrnčiarstvo. Bol by to taký únik od digitálnych produktov k fyzickým.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Pedantná, ambiciózna a kreatívna.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Spolu s mojimi šikovnými kolegami sme realizovali kampaň na testovacie jazdy Volvo XC60, ktorej už aj tak ambiciózny cieľ sa nám podarilo prekročiť takmer o sto percent. Využili sme pri tom viaceré vychytávky ako napr. personalizáciu, segmentovanie publík a štatistický modelu fROAS, ktorý sme upravovali na mieru pre tento projekt.

Na čo ste pyšná?

Na manžela, ktorý bravúrne zvláda vlny môjho pracovného nasadenia v agentúre. Na kolegov z Basta, bez ktorých by som si mohla všetky stratégie a taktiky založiť tak akurát do šuflíka.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Veľa sa rozprávať s klientmi. Od nich prichádzajú mnohokrát najlepšie inšpirácie alebo podnety k cieľovej skupine, predajnému procesu alebo nástrojom na retenciu zákazníkov.

Venovať sa ešte viac samoštúdiu v oblasti digitálu. Google a Facebook vydávajú produktové novinky a updaty takmer na týždennej báze. Človek tak ľahko stratí prehľad alebo nevyužíva celý potenciál marketingových nástrojov.

Oblasť, v ktorej sa chcete zlepšiť?

Storytelling. Obdivujem ľudí, ktorí vám vedia povedať aj nudné veci zaujímavo, cez príbehy. Snažím sa s tým pracovať aj pri obyčajných prezentáciách a sales pitch-och. Naše analytické výstupy nie sú na prvý pohľad vzrušujúce, ale klientov v zasadačke chcete pre tie grafy nadchnúť :) 

01 - Modified: 2019-09-13 07:46:11 - Feat.: 0 - Title: Mikuláš Prokop: Chcel by som dostať pod ruku klienta, ktorého produkty budem milovať 02 - Modified: 2019-09-20 09:15:03 - Feat.: 0 - Title: Lenka Vidiečanová: K online marketingu som sa dostala náhodou. Študovala som divadelnú produkciu 03 - Modified: 2019-09-27 08:27:03 - Feat.: 0 - Title: Matúš Kováč: Chcel by som pracovať pre klienta s bohatou históriou 04 - Modified: 2019-10-04 04:42:22 - Feat.: 0 - Title: Viera Prievozníková: Kvalitná interná foto a video produkcia prináša množstvo výhod pre nás, aj pre klienta 05 - Modified: 2019-10-11 09:33:13 - Feat.: 0 - Title: Róbert Lelkes: Marketing si vyžaduje analytické myslenie 06 - Modified: 2019-10-17 11:27:29 - Feat.: 0 - Title: Lívia Brtáňová: Som vo fáze, keď potrebujem vidieť, že naša práca má aj vyšší zmysel ako 500 percentný ROI 07 - Modified: 2019-10-25 07:50:09 - Feat.: 0 - Title: Milan Bielik: Úspešná kampaň nás zvádza myslieť si, že sme majstri sveta
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. apríl 2024 07:56