Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
30.10.2019, 08:25

Spotify: Reklama aj platiacim používateľom a nové možnosti cielenia pre inzerentov

Streamingová služba skúša nové zdroje príjmov.

Spotify: Reklama aj platiacim používateľom a nové možnosti cielenia pre inzerentov
Zdroj: Pixabay

Hudobná streamingová platforma Spotify na svojej oficiálnej stránke informovala o pripravovanej novinke týkajúcej sa reklamy.

Služba predstavila novú formu odporúčania umelca, ktorá sa zobrazuje aj platiacim používateľom. Záujemcom o prezentáciu umožní zaplatiť za propagáciu nového albumu. Spotify ponúkne takúto reklamu iba relevantným poslucháčom.

Ide o upozornenie na celej obrazovke, ktoré informuje o tom, že vyšiel nový album od interpreta, ktorý by používateľa mohol zaujímať.

Zdroj: Spotify

​Spotify upozornilo, že pôjde o relevantný obsah a reklama sa bude týkať výhradne autorov a žánrov, ktoré sa konkrétneho používateľa týkajú. Používatelia, ktorí si platia za Premium účet, si môžu upozornenia vo forme reklamy dokonca vypnúť.

Zdroj: Spotify

​Ak ste na takúto formu upozornenia už narazili, spoločnosť to už skúšala, ale nekomerčne. Teraz sa však rozhodla funkciu speňažiť. Pre Spotify je to samozrejme aj nový zdroj veľkých príjmov.

Platené odporúčania spustí v USA a podľa miery úspechu rozšíri do ďalších krajín.

Nové možnosti cielenia pre inzerentov

Spoločnosť predstavila aj novinky pre inzerentov. Ponúka dva nové formáty na cielenie reklamy Interests a Real time contexts.

Prvý formát umožňuje inzerentom vybrať si zo zoznamu kategórií, ktoré zaujmú cieľové publikom v rôznych oblastiach na základe údajov preferencií hudby či podcastov.

Zdroj: Spotify

​Real time cielenie umožňuje zadávateľom investovať do Spotify v určitých častiach dňa. Napríklad keď je pravdepodobné, že používateľ cvičí, alebo sa učí či cestuje. Zacielenie je, samozrejme, podložené dátami z používateľskej činnosti a vyhľadávania hudby na Spotify.

Zdroj: Spotify

​Zatiaľ je možnosť dostupná iba v niektorých krajinách, ak sa však ujme, je možné, že sa dostane aj do Európy.

Kvartálne výsledky predčili očakávania

Spotify pred niekoľkými dňami  zverejnilo výsledky z tretieho štvrťroku 2019. Firma oznámila, že zarobila 241 miliónov eur, teda 36 centov na akciu. Zvýšil sa aj počet predplatiteľov, na konci septembra predstavoval 113 miliónov, medziročne sa tak zvýšil o 26 miliónov. 

Spoločnosť Spotify sídliaca vo Švédsku začala činnosť v roku 2008, kedy zmenila spôsob distribúcie hudby. Jej hlavným konkurentom v oblasti streamovania hudby je služba Apple. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.