Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.11.2019, 08:37

Prieskum: Internetové bankovníctvo na Slovensku využíva 78 percent Slovákov

Slovensko je v online bankovaní na špici regiónu. Predbehli nás len Česi.

Prieskum: Internetové bankovníctvo na Slovensku využíva 78 percent Slovákov
Zdroj: Dreamstime

Slováci čoraz častejšie využívajú internetbanking či mobilné bankovanie. Aktuálne internetové bankovníctvo na Slovensku využíva 78 percent Slovákov.

Pred nami skončila Česká republika, kde online bankovanie využíva 80 percent obyvateľov. Zo sledovaných krajín výrazne menej využívajú túto službu Maďari (49 percent), Chorváti (45 percent), Srbi (36 percent) či Rumuni (33 percent). Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre skupinu Erste zrealizovala spoločnosť IMAS International počas septembra tohto roka.

Zdroj: IMA S International

​Z vekových kategórií najčastejšie bankujú ľudia vo veku 15- 29 rokov, a to až 92 percent, najmenej 50 roční a starší (64 percent). „Medziročne sa počet ľudí využívajúcich internetové bankovníctvo na Slovensku zvýšil o 10 percent. Ide o najväčší nárast zo sledovaných krajín. Pred tromi rokmi využívali internetbanking ani nie dve tretiny Slovákov,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.

Na Slovensku k internetovému bankovníctvu viac inklinujú muži (82 percent)  v porovnaní so ženami (74 percent). Platobné platformy ako PayPal, Apple Pay či Google Pay využíva na Slovensku 38 percent ľudí. V tomto prípade sme na tom rovnako ako Česi, najmenej tieto platformy využívajú Srbi (19 percent). Počet ľudí využívajúcich PayPal, Apple Pay či Google Pay sa za posledné tri roky zdvojnásobil.

Slováci prostredníctvom internetu nielen bankujú, ale aj čoraz častejšie nakupujú. Z prieskumu vyplýva, že online obchody využívajú na nákup oblečenia, obuvi či rôznych doplnkov 61 percent Slovákov, zhodne 61 percentný podiel zaznamenala elektronika ako TV, počítače, tablety či smartfóny. Najmenej nakupujeme prostredníctvom internetu jedlo (22 percent). Postupne menej ľudí je takých, ktorí si nevedia predstaviť, žeby si objednávali jedlo online. Aktuálne ich nie je ani polovica, pred troma rokmi sa v neprospech objednávania jedla cez internet vyjadrili viac ako dve tretiny Slovákov.

„Vyše polovica Slovákov nakupuje cez internet letenky alebo platí za hotel či iné cestovné položky. Rovnako vyše 50 percent Slovákov uviedlo, že cez interne nakupuje knihy. Česi najčastejšie nakupujú online knihy (61 percent), Maďari zase elektroniku (43 percent),“ dodala Buchláková.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.