Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.11.2019, 07:00

Matej Valo: Nemám rád práce, nad ktorými žasne marketingová komunita, ale bežní ľudia ich nechápu

Predstavujeme Talenty z brandže.

Matej Valo: Nemám rád práce, nad ktorými žasne marketingová komunita, ale bežní ľudia ich nechápu
Zdroj: archív

Dnešnej rubriky sa zúčastnil Senior Copywriter z agentúry Elite Solutions.

Matej Valo začínal v agentúre Elite Solutions v roku 2012 ako account manager, po dvoch rokoch však prešiel na pozíciu copywritera. Od roku 2017 pôsobí v agentúre ako „hlavný vymýšľač“ a je autorom alebo spoluautorom kampaní Adoptuj si posteľ, #Nebuď pirát, Vianočná výprava a mnohých iných, za ktoré získal 14 ocenení z lokálnych súťaží.  

Na čom aktuálne pracujete?

Dokončujem veci na kampani Jeden by nemal robiť všetko, v rámci ktorej s Harmony riešime tému rodovej rovnosti v upratovaní. Aktuálne ma však asi najviac zamestnáva zimná kampaň pre Depaul Slovensko. Koncept mám v šuplíku už od minulého roka, tak sa celkom nedočkavo teším, ako sa nám ho podarí pretaviť do reality.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Roky som robil na bankách a operátoroch, a tak mi chýbala práca s nejakým hmatateľným produktom alebo obalovým dizajnom. Toto sa mi splnilo minulý rok, keď prišlo zadanie na folklórnu edíciu pre Harmony, ktorej súčasťou bolo aj koncepčné a vizuálne prevedenie produktov. Ten projekt ma veľmi bavil a, na rozdiel od istej politickej strany, sme si dali fakt záležať na preštudovaní a adaptácii autentických slovenských vzorov.

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?

Asi Pizza Hut. Pizza je moja srdcovka a dá sa pri nej hrať nielen so samotným produktom. Napríklad, ako ukázalo Domino´s v kampani, v ktorej opravovali cesty, aby sa pizza nepoškodila.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Väčšinou moja výška, keď sa postavím na konci meetingu a zistia, že mám skoro dva metre. A v minulosti ešte veľa známych zaskočilo, keď ma videli s cigaretou. Vraj sa to ku mne vôbec nehodilo. Tak som s fajčením prestal :)

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Hranie klavíra, aby som vedel len z počutia zahrať akúkoľvek obľúbenú pesničku. Po novom roku chcem začať s lekciami, ale zatiaľ len so skromným cieľom - vedieť zahrať jednoduchú melódiu In the end od Linkin Park. Snáď moje prsty zužitkujú roky ťukania do klávesnice.

Na dobrú reklamu potrebuješ aj šťastie.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Organizovaný, pesimistický a perfekcionista? :)

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Asi Adoptuj si posteľ a spoluautorstvo kampane #NebuďPirát. Teší ma, že tieto práce boli úspešné aj z hľadiska efektívnosti. Nemám rád práce, nad ktorými žasne marketingová komunita, ale bežní ľudia ich nechápu alebo na nich nefungujú.

Na čo ste pyšný?

Na tých sedem rokov driny, zážitkov a úspechov v Elite, ktoré som si mohol prežiť spolu s chalanmi (pozdravujem Ľubo, Peťo, Majo). A na to, že nás už trh nevníma iba ako ITčkárov, ale ako plnohodnotnú reklamnú agentúru.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Menej stresov, vyprážaných syrov a perfekcionizmu. Je to len reklama. Môžeš mať fajn nápad, venovať príprave 140 percent svojej energie, ale výsledok môže dopadnúť nešťastne = herec nevie hrať, nevyjde počasie alebo ťa s rovnakým nápadom predbehnú niekde na opačnej strane zemegule. Na dobrú reklamu potrebuješ aj šťastie.

Čím ste chceli byť v detstve?

Toho bolo veľa. Karatista, SWAT a nakoniec pilot stíhačky. Ale od toho som upustil, keď som zistil, že máme na Slovensku asi dve funkčné stíhačky a z toho len jedna je bojaschopná :)

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.